Logo

Trade marketing

API współtwórcą opakowania na „mundialową” wersję szampana Taittinger

Z okazji odbywających się niedawno mistrzostw świata w piłce nożnej firma Taittinger przygotowała specjalną, „mundialową”, limitowaną edycję swojego sztandarowego produktu, jakim jest szampan Brut Reserve NV. O efektowne wykończenie opakowania na butelki z trunkiem zadbała firma API – wieloletni partner marki Taittinger, dostarczający niestandardowe rozwiązania, wyróżniające jej luksusowe produkty na półce sklepowej.

Projekt związany był z objęciem przez Taittinger roli oficjalnego dostawcy szampana na zorganizowaną przez FIFA imprezę piłkarską. Mistrzostwa świata odbywały się w Rosji, co znalazło swoje odzwierciedlenie na opakowaniu. Umieszczone zostały na nim niebieskie i srebrne „motywy kosmiczne”, mające symbolizować osiągnięcia tego kraju w eksploracji przestrzeni pozaziemskiej.

Do ich wytworzenia wykorzystano technologię soczewkową API Fresnel: dzięki niej umieszczone na opakowaniu, znane także z innych rozwiązań API bąbelki wyglądem przypominają lśniące, diamentowe piłki futbolowe. Efekt ten ma przyciągać uwagę konsumentów i wyróżnić szampan Taittinger na półkach sklepowych. Zdaniem firmy API to niebanalne opakowanie stało się jednocześnie dobrem poszukiwanym zarówno przez fanów piłki nożnej, jak też znawców szampana. Na opakowaniu znalazł się też obraz pucharu świata, wręczanego zwycięzcy turnieju – jego z kolei poddano obróbce z udziałem srebrnej folii metalizowanej.

Mówi David Peters, Creative Development Manager w firmie API Group:

– W przypadku ikonicznych, kultowych marek takich jak szampan Taittinger naszym celem jest zawsze stworzenie opakowania, które nie tylko wzmacnia wizerunek brandu w oczach klienta, ale też wprowadza intrygujące elementy, mające wzbudzić zainteresowanie konsumenta. Aby osiągnąć zamierzony efekt w przypadku specjalnej, pamiątkowej edycji szampana, przygotowanej na mistrzostwa świata w piłce nożnej, ściśle współpracowaliśmy z zespołem projektantów firmy Taittinger. Dzięki temu byliśmy pewni, że wspólnie stworzymy luksusowy produkt, będący obiektem pożądania wielu osób.

Technologia soczewkowa Fresnel została stworzona przez API Group po raz pierwszy w 2012 roku, właśnie z myślą o marce Taittinger i jej luksusowych szampanach.

Clovenis Taittinger tak skomentował najnowsze bazujące na niej rozwiązanie, przygotowane na piłkarskie mistrzostwa świata:

– Zarówno wielkie zwycięstwa, jak i spektakularne porażki, niosą ze sobą pamięć o wyniku czy atmosferze meczowej. Jednak z czasem te emocje, nawet najwspanialsze, zanikają. W futbolu wspaniałą rzeczą jest miłość do piłki nożnej, która jest wciąż podtrzymywana: z meczu na mecz, przy każdym strzelonym golu, z pokolenia na pokolenie. Mają w tym swój udział wszystkie ważne chwile, jakich doświadczamy. Miłość do piłki nożnej, czy generalnie do sportu sprawia, że odczuwamy większą sympatię do innych ludzi, myślimy o przyszłości, o przygodach. Tak po prostu. Podparty pasją mecz staje się pewnym etapem życia, podobnie jak jest nim lampka szampana dzielona z inną osobą.

www.apigroup.com

JK