Logo

Marketing MIX

„Jedz ostrożnie!” – dziewiętnasty konkurs Galerii Plakatu AMS z dodatkową nagrodą od Klubu Twórców Reklamy  

W 19. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu na temat zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia. Wszyscy laureaci konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See&Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR).

– Otyłość to nie tylko kwestia estetyczna, źródło kompleksów i niepowodzeń w relacjach społecznych, ale również poważne problemy zdrowotne. Jak zawsze liczymy na dobre, mocne prace, które uświadomią nam wartość zdrowego odżywiania, a być może także zainspirują do rewolucyjnej zmiany naszych kulinarnych przyzwyczajeń– mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS.

Dzięki dodatkowej nagrodzie od partnera konkursu – KTR podczas przeglądu See&Say finaliści konkursu Galerii Plakatu AMS spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 29 października 2018 r., przesyłając je do kancelarii notarialnej Alicji Huziuk (ulica Solec 54 lokal 30, 00-382 Warszawa, www.huziuk@notariusze.waw.pl).

Werdykt jury poznamy 14 listopada 2018 roku, a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach w całej Polsce w 2019 roku.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

  •          Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  •          Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka programu „Wiem, co jem”,
  •          Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  •          Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii

Plakatu AMS,

  •          Dawid Korzekwa, artysta grafik, profesor ASP w Katowicach,
  •          Mateusz Kowalski, grafik, wykładowca ASP w Warszawie,
  •          Marcin Sosiński, Dyrektor Kreatywny McCann Worldgroup.

Nadzór na prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje kancelaria notarialna Alicji Huziuk, partnerem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy (KTR), patronami medialnymi są: „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Myfitness.pl, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej: www.galeriaplakatu.ams.com.pl.

***

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

Jak dotąd odbyło się siedemnaście edycji konkursu:

  1.       Zapraszamy do… – promocja miast i regionów Polski
  2.       Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem
  3.       Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy
  4.       Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych
  5.       20. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu
  6.       Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej
  7.       Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu
  8.       Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach
  9.       Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą
  10.     Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie
  11.     Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej
  12.     Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej
  13.     Przemoc. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc
  14.     Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014
  15.     Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej
  16.     Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci
  17.     Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły
  18.     Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Między innymi za konkursy Galerii Plakatu firma AMS otrzymała nagrody i wyróżnienia, np.: tytuł Sponsora Roku arts & business, wyróżnienie w konkursie Media Trendy w kategorii marketing społeczny oraz ZNAK NA TAK za niekonwencjonalną promocję reklamy zewnętrznej.

Przebieg konkursu jest nadzorowany przez kancelarię notarialną, a nagrodzone prace zostają wyłonione przez niezależne jury.

JK