Logo

Marketing MIX

Nasze produkty wspierają rozwój milionów dzieci | Mariola Mirek, Pampers

O roli marki Pampers w portfolio firmy Procter & Gamble, strategii promocji marki w Polsce, roli społecznych kampanii i projektów wspierających zdrowie oraz komfort maluchów mówi Mariola Mirek, kierownik ds. komunikacji marki Pampers oraz Aleksandra Gałązka, Junior Account Manager w MSL.

Procter & Gamble to jedno z największych przedsiębiorstw na świecie, wytwarzającym głównie kosmetyki i środki higieny osobistej, jak istotną rolę odgrywa w portfolio firmy marka Pampers?
Mariola Mirek, kierownik ds. komunikacji marki Pampers: Pampers, to największa marka w portfolio Procter & Gamble, która towarzyszy dzieciom i ich rodzicom już ponad 55 lat na świecie. Od tego czasu nieustannie dbamy o zdrowy i szczęśliwy rozwój milionów dzieci na całym świecie. Wspieramy maluchy i ich rodziców, przede wszystkim dostarczając im wysokiej jakości produkty, które nieustannie udoskonalamy.

Pokój dla Mam na oddziale pediatrycznym w Otwocku.

Marka jest obecna w Polsce od 1991 roku. Jakie są Wasze główne działania marketingowe i jak wygląda strategia promocji?
M.M.: Rzeczywiście firma PG jest w Polsce od 27 lat, a Pampers był jedną z pierwszych marek, której produkty wprowadziliśmy do obrotu. W swojej komunikacji zawsze skupiamy się na maluszkach. Jednakże to rodzice są odbiorcami naszych informacji, które trafiają do nich poprzez zróżnicowane kanały komunikacji – od szkół rodzenia, ekspertów medycznych, influencerów, poprzez komunikację w mediach społecznościowych, w tym na własnej stronie internetowej i profilu na Facebook’u, po telewizję i sklepy. Pampers chce służyć radami wspierającymi zdrowy i szczęśliwy rozwój dzieci, a do takiego rozwoju niezbędne są wysokiej jakości produkty, którym ufają rodzice.

Konferencja prasowa z okazji wprowadzenia na rynek pieluchomajtek do pływania dla niemowląt Pampers Splashers.

W 2015 roku w pamięci konsumentów zapisał się spot „Pampers. Pierwsze chwile razem”, obrazujący pierwsze momenty z życia dziecka i rodziców. Czy kampanie w kanałach TV to najczęstszy wybór w komunikacji z klientem?
M.M.: Kampanie w TV to jeden z kanałów komunikacji z naszymi klientami, który pozwala na dotarcie do szerokiej grupy konsumentów. Niemniej jednak w naszej komunikacji nie ograniczamy się tylko do telewizji.

Ważnym elementem strategii biznesowej Pampers jest społeczna odpowiedzialność biznesu, proszę przybliżyć najistotniejsze aktywności podejmowane w tym zakresie w ostatnim czasie?
M.M.: Cieszymy się, że możemy wspierać rodziców i ich dzieci nie tylko poprzez oferowanie innowacyjnych produktów, ale także poprzez realizację projektów społecznych. Ponad rok temu zainaugurowaliśmy lokalną aktywację „Wspólnie dbamy o bobasy”. Podstawą tej kampanii jest odpowiedzialność za budowanie świadomości na temat korzyści jakie płyną z zaangażowania całej rodziny oraz społeczeństwa w opiekę nad maluchami w ciągu ich pierwszych 1000 dni życia. W ramach tego lokalnego projektu realizujemy liczne społeczne działania, mające na celu wspieranie rodziców i ich dzieci. Przykładem takich działań jest modernizacja oddziałów pediatrycznych oraz tworzenie specjalnych przestrzeni dla rodziców, którzy towarzyszą swoim maluchom w czasie hospitalizacji. Wspólnie z Fundacją Polsat mamy już na koncie dwie tego typu realizacje – w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku oraz w Szpitalu Zachodnim w Grodzisku Mazowieckim.

SPOKOIK – specjalny namiot do przewijania i karmienia dzieci.

Kolejnym projektem realizowanym pod parasolem akcji „Wspólnie dbamy o bobasy” jest społeczna kampania wspierająca wcześniaki. Dzięki postępowi medycyny, coraz młodsze i mniejsze dzieci mają szansę na przeżycie. W ślad za tym zrodziła się potrzeba stworzenia jeszcze mniejszych pieluszek, opracowanych w taki sposób, by sprostać wyjątkowym wymaganiom wcześniaków. Jesteśmy pierwszym globalnym producentem pieluszek, który stworzył pieluszkę dla wcześniaków. Kiedy pielęgniarki z OITN (od red. personel oddziału intensywnej terapii noworodka), zwróciły się do naukowców marki Pampers i zgłosiły potrzebę opracowania pieluszki dla dzieci o masie ciała poniżej 800 gramów, poczuliśmy inspirację do stworzenia takiego produktu. Jesteśmy szczęśliwi, że od końca 2017 roku możemy przekazywać pieluszki Pampers Preemie Protection do szpitali na terenie całej Polski i w ten sposób wspierać opiekę nad najmniejszymi najbardziej wrażliwymi dziećmi.

Poza wymienionymi projektami, staramy się być obecni także w przestrzeni miejskiej. Już na kilku wydarzeniach dedykowanych rodzinom był dostępny SPOKOIK, czyli specjalny namiot składający się z dwóch pomieszczeń – przeznaczonej do przewijania dzieci oraz do karmienia.

W akcji „Wspólnie dbamy o bobasy” wzięła udział mistrzyni w pływaniu, Otylia Jędrzejczak. Czy Pampers często korzysta z pomocy ambasadorów marek?
M.M.: „Wspólne dbanie o bobasy” to także oferowanie jak najlepszych produktów. W kwietniu 2018 roku wprowadzaliśmy na polski rynek pieluchomajtki do pływania dla niemowląt i małych dzieci Pampers Splashers, których zadaniem jest wspieranie zdrowego rozwoju dzieci poprzez ruch. Otylia Jędrzejczak, mistrzyni olimpijska w pływaniu, a jednocześnie młoda mama, była doskonałą ambasadorką do wsparcia tej kampanii i zachęcania rodziców do aktywności fizycznej, by wspierać prawidłowy rozwój motoryczny dzieci.

Pampers Splashers – pieluchomajtki do pływania dla niemowląt.

Na stronie internetowej Pampers można znaleźć poradniki dla rodziców, instruktaże i ciekawe narzędzia, takie jak np. generator imion dla dzieci. Czy współpracujecie z autorkami, autorami blogów parentingowych? To obecnie bardzo silna opiniotwórczo grupa?
Aleksandra Gałązka, Junior Account Manager w MSL: Jako agencja wspierająca komunikację marki Pampers, zdajemy sobie sprawę, jak ważną rolę w zintegrowanych działaniach komunikacyjnych stanowi współpraca z wpływowymi osobami. Influencerzy i ich kanały są źródłem inspiracji oraz informacji dla rodziców oraz osób spodziewających się dziecka. Dotyczy to zarówno porad związanych ze zdrowiem i rozwojem dziecka, jak również rekomendacji produktowych. Dlatego współpraca z m.in. blogerami jest bardzo ważnym elementem działań komunikacyjnych.

A na jakiej pozycji plasują się nośniki POS i reklama w miejscach sprzedaży – wśród innych narzędzi marketingowych?
M.M.: POS to jedno z narzędzi jakie stosujemy w komunikacji bezpośrednio do konsumentów, jest dla nas istotne. Chcemy być blisko naszych klientów.

Mówi się, że rodzice to wymagający i wyedukowani konsumenci, którzy cenią sobie działania edukacyjne oraz charytatywne, wybieranych przez nich marek. W jaki sposób Pampers odpowiada na te potrzeby i wymagania klientów?
M.M.: Pampers to nie tylko najwyższej jakości produkty, ale szereg działań jakie firma podejmuje, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Przykładem są działania podejmowane lokalnie, takie jak projekt „Wspólnie dbamy o bobasy”, dzięki którym wspieramy rodziców i ich dzieci w Polsce. Nie zapominamy też o dzieciach w krajach rozwijających się – naszym sztandarowym projektem powadzonym już od 12 lat wspólnie z UNICEF są działania mające na celu wyeliminowanie tężca noworodkowego. Wierzymy, że również w tym roku rodzice włączą się w tą inicjatywę.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.