Logo

Event MIX

Kreatura 2018 – trzy wyróżnione projekty w kategorii EVENT

Kreatura to ogólnopolski konkurs dla twórców, firm oraz podmiotów, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji, począwszy od agencji reklamowych full service, sieciowych i niesieciowych, agencji marketingu zintegrowanego, BTL oraz interaktywnych, przez domy mediowe, studia filmowe, fotograficzne i graficzne, po indywidualnych twórców branży marketingowej. Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura organizowany jest od 1996 r. przez magazyn „Media & Marketing Polska”. Celem konkursu jest wyróżnienie i uhonorowanie twórców polskiej sztuki reklamowej.

Today/ Klient: L’Oreal Professionnel/ Marka: Salon Expert L’Oreal Professionnel/ Tytuł pracy: Hair Fashion Night 2018
Pomysł na organizację wydarzenia Hair Fashion Night inspirowany był festiwalami artystycznymi (muzycznymi, kinowymi, muzealnymi), ale także nowymi technologiami wykorzystywanymi w szeroko rozumianych usługach. Głównym celem organizacji wydarzenia, była promocja nowoczesnego salonu fryzjerskiego, najnowszych trendów w stylizacji włosów i usług, jakie te salony oferują. Wszystko to za pomocą digitalowych narzędzi i pod okiem ekspertów w zakresie wizerunku. Wydarzenie przyciągnęło potencjalnie nowe klientki Salonów Expert L’Oréal Professionnel, a lojalnym konsumentkom pokazano, że ręka fryzjera jest niezastąpiona w koloryzacji, pielęgnacji oraz stylizacji ich włosów! 22 czerwca w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki, L’Oreal Professionnel otworzyło magiczne drzwi do świata fryzjerstwa dla 627 uczestniczek, które miały niepowtarzalną okazję dokonać metamorfozy swoich fryzur. Za stylizacje odpowiedzialnych było 55 czołowych polskich fryzjerów-stylistów współpracujących w ramach Salon Expert L’Oréal Professionnel.
Jak to zrobiono? Zaczęto od stworzenia contentu wideo i sesji zdjęciowej, których celem była promocja wydarzenia, a co za tym idzie zainteresowanie potencjalnych uczestniczek do skorzystania z profesjonalnych usług fryzjerskich wykonywanych przez specjalistę w salonie. Stworzone materiały wizualne promowane były w kanałach social media marki L’Oreal Professionnel, zachęcały do zgłoszenia na wydarzenie, którego można było dokonać w dedykowanej aplikacji webowej. Strona wydarzenia, miała na celu przekazanie wszystkich niezbędnych informacji o evencie, od lokalizacji i daty po rozbudowane FAQ. Oparta o kompleksowy system do zarządzania bazą gości, umożliwiała uczestniczkom zapisanie się na event z wybraniem konkretnej godziny wizyty u fryzjera. Po rejestracji otrzymywała spersonalizowaną wiadomość z potwierdzeniem oraz wybraną godziną. System, choć na znacznie większą skalę niż jeden salon, umożliwił w sposób automatyczny i spersonalizowany komunikować się z uczestniczkami wydarzenia i zarządzać pracą 55 fryzjerów w tym samym czasie. Po przybyciu na miejsce eventu, każda klientka otrzymywała satynową opaskę z tagiem NFC, czyli spersonalizowany, interaktywny bilet wstępu. Dzięki bransoletce organizatorzy posiadali stały podgląd ścieżki interakcji konsumentki – znana była dokładna godzina przyjścia, informacja o skorzystaniu z usług fryzjerskich, długość trwania wizyty czy moment wyjścia z wydarzenia.

Po rejestracji uczestniczki przechodziły przez kontrolę wejścia, gdzie automatycznie po szczytaniu opaski, na lustrze – pełniącym rolę ekranu, wyświetlało się spersonalizowane powitanie. W tym samym momencie klientka otrzymywała wiadomość SMS z indywidualnym adresem strony internetowej, gdzie w formie newsfeeda prezentowane były wszystkie materiały pobrane przez nią w trakcie wydarzenia, takie jak ich zdjęcia czy produkty kosmetyczne dobrane przez edukatorów do ich potrzeb. Bransoletki pozwalały także na płynny ruch przy stanowiskach fryzjerskich. Wystarczyło przyłożyć opaskę do czytnika, aby system pokierował gościa do odpowiedniego fryzjera i automatycznie uruchomił zegar wskazujący pozostały czas na przygotowanie idealnej fryzury. Dzięki temu w trakcie wydarzenia wszystko działało, tak jak w salonie fryzjerskim, ale na znacznie większą skalę. Po udanej stylizacji, konsumentki mogły skorzystać z usług makijażystki, a także udać się do punktu diagnozy włosów na konsultacje dotyczące ich pielęgnacji. Edukatorzy marki L’Oréal Professionnel dobierali produkty do potrzeb danej klientki. Dzięki specjalnej aplikacji, po kliknięciu opaską wysyłali katalog z dobranymi indywidualnie kosmetykami bezpośrednio pod adres e-mail uczestniczek, a także na personalizowany, wyżej wspomniany newsfeed. Dodatkowymi atrakcjami były stanowiska foto, takie jak wybieg z Paparazzi – automatem robiącym gościom zdjęcia, który w połączeniu z opaską z tagiem NFC, dawał konsumentkom możliwość przeżycia w pełni interaktywnego doświadczenia, od udostępnienia treści w mediach społecznościowych po dostęp do wszystkich materiałów z eventu.

Na koniec uczestniczki Hair Fashion Night zostawiały swoje opinie na temat wydarzenia oraz otrzymywały drogą e-mailową vouchery na darmową usługę w Salonach Expert L’Oréal Professionnel. Dzięki Siskin, kompleksowemu narzędziu do zarządzania bazą gości, wszystkie informacje zebrano automatycznie – bez liczenia i spisywania, a dane dostępne były na bieżąco. W tym czasie setki uczestniczek mogły poczuć się jak prawdziwe gwiazdy korzystając z usług wykonywanych przez najlepszych stylistów marki L’Oreal Professionnel.

Hair Fashion Night w liczbach:
55 fryzjerów-ekspertów, 627 wystylizowanych konsumentek, 4,6/5 – średnia ocena satysfakcji ze stylizacji, 74 minuty – średni czas przebywania na evencie.

Odyseja PR/ Klient: ZEW for men/ Marka: Kosmetyki do włosów i brody dla mężczyzn, z węglem drzewnym z Bieszczad i czarną hubą/ Tytuł pracy: ZEW się budzi Festiwal
Z pasji i miłości do Bieszczad oraz w nawiązaniu do głównych wartości marki takich jak siła, bezkompromisowość i pewność, stworzono koncepcję festiwalu muzycznego ZEW się budzi. Miał to być pierwszy festiwal w Bieszczadach i zarazem pierwszy festiwal w Polsce rozpoczynający się o świcie. Festiwal był skierowany przede wszystkich do pasjonatów muzyki, podróży i dzikiej natury, którzy w jednym miejscu mogli znaleźć połączenie wszystkich tych elementów. Festiwal zgromadził 3700 osób, a sprzedano ponad 4 tys. biletów. Największym wyzwaniem kampanii promocyjnej było zbudowanie w krótkim czasie świadomości i rozgłosu dla wydarzenia, przebicie się z komunikacją na bardzo konkurencyjnym rynku festiwali muzycznych z wieloletnią renomą i mocnymi line-upami, sprzedaż biletów online i uzyskanie frekwencji na poziomie min. 3000 osób. Wydarzenie odbyło się na początku maja 2018 roku, a więc był to pierwszy Festiwal otwierający sezon imprez plenerowych w Polsce. Na scenie pojawili się: Organek, KSU, Fisz Emade Tworzywo, Lion Shepherd, Sztywny Pal Azji, Hańba!, Kobranocka, Cztery Szmery, Kabanos, Painta Koina, Rezerwat. ZEW się budzi to coś więcej niż muzyka – w strefie atrakcji każdy uczestnik znalazł coś dla siebie. Dla mężczyzn został przygotowany barberowóz ZEW for men, a w sklepie festiwalowym można było kupić koszulki z wizerunkiem niedźwiedzia i inne festiwalowe gadżety. W strefie podróżniczej Łukasz Supergan opowiadał o bieszczadzkich wyprawach, a specjaliści od przetrwania uczyli podstawowych technik survivalu. Odważni mogli zmierzyć się z „Wyzwaniem Drwala” i przyjrzeć się tradycyjnym metodom wypalania drewna. Uczestnicy mieli też okazję zadbać o swoje zdrowie wraz z Fundacją DKMS. Na festiwalu znalazło się również coś dla miłośników dwóch kółek – oficjalnie rozpoczął się ogólnopolski sezon motocyklowy, zorganizowany wraz z Klubem Motocyklowym Pirates of Roads. Nie zabrakło również atrakcji dla dzieci, dla których została przygotowana Strefa Niedźwiadka.

Agencja Live, Agencja Hope/ Klient: EB – Grupa Żywiec/ Marka: Piwo EB/ Tytuł pracy: Projekt Tymczasem
Projekt Tymczasem to wydarzenie bez precedensu w świecie, w którym marki łączą się ze sztuką. To prawdziwe przeniesienie idei marki na język muzyki, przy zachowaniu ważnej dla grupy docelowej autentyczności.

Celem projektu było budowanie wizerunku i świadomości brandu wśród młodszej grupy dorosłych konsumentów. EB jako pierwsza marka nazwała okres między młodością a dojrzałością (czyli Tymczasem), który uznała za niezbędny w życiu każdego człowieka. To czas poszukiwania, poznawania siebie, dzielenia się inspiracjami, doświadczeniami i cieszenia się chwilą. Według EB naturalną przestrzenią do wyrażania tych wartości stała się kultura hip-hopu, dlatego marka zdecydowała się otworzyć na współpracę z raperami i zaprosiła do projektu przedstawicieli hip-hopu, którzy właśnie przeżywają swoje Tymczasem, jak i tych którzy mają ten okres już za sobą. W ten sposób powstał wyjątkowy projekt artystyczny – Projekt Tymczasem. Holistyczna kampania marki EB rozpoczęła się limitowaną edycją puszek z cytatami raperów oraz spotami telewizyjnymi dedykowanymi każdemu artyście biorącemu udział w projekcie. Kolejny etap komunikacji Projekt Tymczasem zapowiadały cztery teledyski: „Chcemy być wyżej” Sokoła, „Piroman” Pezeta, „Ukryty w mieście krzyk” Żabsona oraz „Mogę wszystko” Sitka. Artyści wybrali nawzajem utwory z własnego repertuaru, które zinterpretowali w swój autorski sposób we współpracy z Zeppy Zepem i Steezem. Teledyski wygenerowały zasięg 40 milionów wyświetleń. Utwory te powstały specjalnie na wydarzenie Projekt Tymczasem i swoją premierę przed publicznością miały w czasie spektaklu. Prace nad przygotowaniem nowych wersji utworów zobaczyć można było w krótkich dokumentach z serii „Docuseries” na kanale nigdystopTV na YouTube.

Zwieńczeniem projektu były dwa wyjątkowe spektakle, łączące muzykę i sztuki wizualne, które odbyły się 6 października w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Całość spektaklu została podzielona na cztery akty nawiązujące do numerów zinterpretowanych wcześniej w przez Sokoła, Pezeta, Żabsona i Sitka – wszystko w formie multimedialnego widowiska wykorzystującego atuty teatralnego anturażu. Nad koncepcją widowiska czuwał Steez, producent muzyczny, wydawca i animator kultury hip-hop, znany choćby z takich projektów, jak PRO8L3M czy Rap History Warsaw. Scenariusz napisali Krzysztof Kosz & Kuba Bujas / LAF AM, a całość wyreżyserował Maciej Amanowicz. Motywem przewodnim spektaklu była idea Tymczasem. Aby udowodnić, że koncept ten jest ponadczasowy, a pewne napięcia wciąż towarzyszą młodym ludziom, na krakowskiej scenie zderzono ze sobą weteranów rapu z młodymi i bardzo utalentowanymi przedstawicielami nowej szkoły. W Krakowie pojawili się więc Sokół, Pezet, Żabson, Sitek oraz Białas, Hades, Małpa, Otsochodzi, PlanBe, Rasmentalism, Sarius, Tede, i Włodi, którym wtórowała legenda rodzimego hip-hopu – DJ Falcoln. Raperom w czasie poszczególnych utworów towarzyszyli aktorzy i tancerze. Do każdego wykonywanego utworu została przygotowana specjalna scenografia, wykorzystująca atrybuty teatru i efekty wizualne.

Rezultaty: bilety na obydwa spektakle wyprzedały się w ciągu 3 dni/ wydarzenie na żywo w teatrze obejrzało ponad 1050 osób/ transmisję obejrzało ponad 800 tysięcy UU/ prawie 3 tysiące osób w czasie jej trwania zostawiło komentarz. Aż 68% komentujących stanowili mężczyźni, a zasięg tylko dla komentarzy w dniu wydarzenia (6-7.10) to 625 tysięcy wyświetleń/ od startu kampanii 24 czerwca do 10 października w mediach społecznościowych pojawiło się w sumie 5580 wzmianek na temat Projektu Tymczasem. 98% stanowiły komentarze pozytywne i neutralne/ w mediach (earned) ukazało się 250 publikacji o wartości 1.3 mln zł/ całkowity zasięg kampanii w mediach społecznościowych to ponad 5,5 miliona.

Więcej na temat konkursu na www.konkurs.kreatura.pl.

Fot. Marcin Cedzyński

Artykuł ukazał się w ostatnim wydaniu magazynu OOH event!

Wersja online dostępna TUTAJ.