Logo

Trade marketing

Sukces Reserved w Londynie

Otwarty we wrześniu 2017 roku salon Reserved w Londynie na Oxford Street wypracował w okresie do końca września 2018 roku 10 mln funtów (47,5 mln zł) przychodu.

– Wyniki wypracowane w pierwszym roku od otwarcia salonu w stolicy Wielkiej Brytanii są zgodne z naszymi oczekiwaniami. W miejscach takich jak Oxford Street jest ogromna konkurencja i trudno od razu uzyskać spektakularne efekty. Z pewnością chcieliśmy, by marka Reserved została zauważona i to zdecydowanie udało nam się osiągnąć. Zeszłoroczny debiut był przełomowym momentem, który pozwolił nam śmielej patrzeć na kolejne lokalizacje naszych sklepów – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

700 tys. sztuk sprzedanej odzieży.
Średnia miesięczna sprzedaż wyniosła 54 tys. produktów.
Rocznie słynną Oxford Street odwiedza ok. 120 mln ludzi z całego świata.
22,31 mln zł kosztowało stworzenie sklepu.
Sklep ma ponad 3000 m2 powierzchni.
Umowa najmu została zawarta na 10 lat z opcją przedłużenia. Przez cały ten okres koszty czynszu wyniosą 199 mln zł.

Całość ekspozycji mieści się na jednej kondygnacji, która jest zaaranżowana w koncepcie „Open to Public”. Oprócz regularnych kolekcji na jesień – zimę 2017/18 dla kobiet, dzieci i mężczyzn, dostępna będzie także kapsułowa kolekcja o nazwie Re.Design. Jest to linia damskich i męskich ubrań, inspirowanych polską modą lat 80., wschodnioeuropejskim stylem lat 90., brytyjską subkulturą punk i najnowszymi trendami z wybiegów. Równolegle z salonem stacjonarnym LPP uruchomiło na rynku brytyjskim sklep internetowy marki Reserved.

– Dzięki obecności na Oxford Street poznajemy preferencje międzynarodowego klienta. W ciągu tego roku istotnym źródłem wiedzy o doświadczeniach i oczekiwaniach klientów była dla nas również sprzedaż online. W porównaniu do innych rynków zauważamy tam wyższe zainteresowanie liniami premium i kolekcjami kapsułowymi – dodaje Lutkiewicz.

Twarzą marki jest supermodelka Kate Moss – w mieście przed wielkim otwarciem trudno było nie zauważyć daty otwarcia, Londyn został oplakatowany zdjęciami autorstwa Daniela Jacksona. Kreacje pojawiły się także na taksówkach i autobusach Double Decker Bus oraz Routmaster Wraps. Z okazji otwarcia sklepu, Reserved przygotowała specjalny event, na którym nie zabrakło polskich i zagranicznych influencerów m.in.: Maffashion, Horkruks, Tanya Burr (jedna z najbardziej lubianych youtuberek w Wielkiej Brytanii), piosenkarka Molly King i Reece King, a z Nowego Jorku przyleciała grupa tancerzy „vougingu”. W Reserved przy Oxford Street pojawiła się także sama Kate Moss.

– Otwarcie pierwszego salonu Reserved przy Oxford Street to ważny krok w historii rozwoju LPP. Londyn to europejska stolica mody. Nasza obecność w tak prestiżowej lokalizacji to kolejny etap budowania globalnej rozpoznawalności marki Reserved i LPP jako firmy – powiedział Marek Piechocki, prezes LPP.

Marka Reserved jest dziś obecna już w 23 krajach. W 2019 roku sieć stacjonarna polskiej spółki powiększy się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię. W przyszłym roku LPP zamierza również udostępnić swoją ofertę przez Internet klientom ze wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej.

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.