Logo

Trade marketing

Rebranding klocków Korbo

Na największych targach zabawkarskich na świecie Spielwarenmesse w Norymberdze, swoją premierę ma zaprojektowana przez Brandy Design polska marka zabawek KORBO.

Korbo to innowacyjne klocki dla dzieci oparte na mechanizmie koła zębatego. Blisko 4 lata temu zostały opracowane przez polską firmę Remi i wprowadzone na rynek zabawkarski. Są dostępne w ofercie detalicznej i edukacyjnej. Pojawiły się w blisko 20 krajach, na 3 kontynentach. W 2016 roku Korbo dostało polską nagrodę Zabawki Roku. 

Czas ten pozwolił zebrać firmie niezbędne dane do decyzji o rebrandingu. Jednocześnie, umożliwił wprowadzenie nowych, odważnych zmian.Podstawowym założeniem dla rebrandingu było wypracowanie konsekwentnego i nowoczesnego języka marki, który zwiększyłby zaufanie i atrakcyjność produktów w oczach międzynarodowych konsumentów – zarówno małych jak  i dużych. 

– Jako Brandy Design zostaliśmy zaproszeni do przeanalizowania produktów pod kątem wzornictwa, komunikacji oraz pozycjonowania. Efektem tej pracy stał się strategiczny dokument audytu – podstawa do rebrandingu, – który wskazał kierunki dla rozwoju produktów i wyznaczył nowe pozycjonowanie oraz podstawy dla języka komunikacji. Nasi projektanci stworzyli od podstaw nowy wizerunek klocków Korbo, dając impulsy do rozwoju firmie i ich działowi odpowiedzialnemu za projektowanie samych zestawów. W efekcie rebrandingu powstała marka z nowym potencjałem i międzynarodowym wizerunkiem, podkreślanym poprzez zróżnicowanie kulturowe i rasowe dzieciaków uśmiechających się z opakowań. Efektowna i energetyczna kolorystyka opakowań została oczyszczona ze zbędnych informacji i graficznych bajerów, zgodnie z tendencją jaką widać wśród europejskich producentów zabawek edukacyjnych – mówi przedstawiciel Brandy Design.

– W trakcie prac kreatywnych korzystaliśmy z uwag najważniejszych odbiorców: dzieci oraz ich rodziców. Naczelną zasadą było dla nas ułatwienie zrozumienia tego czym, klocki Korbo są i jaką zabawę poprzez ruch kolejnych kół zębatych oferują. Bliska współpraca z producentem zaowocowała stworzeniem konsekwentnego systemu graficznego, którego płaszczyzną są nowe formy opakowań – szersze, bardziej przyjazne w odbiorze, użyciu i czytaniu. System został oparty na przyjaznych kolorach, zaczerpniętych z samych klocków (te również uległy aktualizacji, zyskały na intensywności i zróżnicowaniu), wyraźnej informacji i atrakcyjnych demach zestawów. Każdy z boków bryły opakowania ma coś do pokazania i opowiedzenia, dzięki czemu mogą być one w różny sposób, w zależności od warunków sklepowych prezentowane. Na uwagę zasługuje tutaj boczna ściana z wielobarwnym kolażem z klocków Korbo oraz powierzchnia górna z przeskalowanym demem koła zębatego. Tym samym każde opakowanie, stwarza intensywną obietnicę spełnienia dobrej zabawy. Jak mówi Renata Toepler, Prezes firmy KORBO – bez względu na to, w którą stronę skręcimy – każda strona jest kolorowa, przekazuje informacje, a efekt jest WOW. Wielką przyjemnością tej pracy, było kompletne działanie od etapu audytu poprzez sprawdzenie potencjału klocków KORBO, aż do znalezienie odpowiedniej dla nich formy. Już niedługo klocki KORBO w nowej odsłonie pojawią się w sklepach w Polsce i zagranicą. Zdradzając tajemnicę – już teraz, w niemieckich przedszkolach są super hitem! – kontynuuje Dyrektor Zarządzający, Jakub Śwircz, Brandy Design.

MW