Logo

Marketing MIX

Jula sprawdziła, czym pasjonują się dzisiejsze Polki  

Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet szwedzka sieć multimarketów Jula, która wspiera aktywne, pełne pasji życie, przeprowadziła internetową ankietę, w której zapytała Polki o ich hobby. Wyniki mogą być zaskakujące: aż 78% kobiet interesuje się motoryzacją, a 96% za swoją pasję uważa aktywność fizyczną. Żeby móc realizować swoje hobby, kobiety muszą stawić czoła różnym przeciwnościom, takim jak brak czasu czy obowiązki rodzinne. Mimo to prawie połowa ankietowanych kilka razy w tygodniu znajduje na nie czas.

W internetowej ankiecie przygotowanej przez Jula wzięły udział 453 kobiety. Zapytano w niej Polki o ich hobby, z kim lubią je uprawiać, co je ogranicza i wreszcie czy trudno jest im te pasje realizować. Okazuje się, że współczesne kobiety mają wiele różnych zainteresowań i nie są to tylko te tradycyjnie im przypisywane, ale też takie, które do tej pory powszechnie uznawane były za typowo „męskie”.

Panie lubią ruch: aż 96% ankietowanych za swoje hobby uznało różne rodzaje aktywności fizycznej. Największą popularnością cieszą się: jazda na rowerze (57%) i piesze wędrówki (52%). Kobiety lubią także pływać (29%), uprawiać fitness (26%), a także  sporty wodne, takie jak kajaki czy żagle (18%).

Aż 78% pań, które wzięły udział w ankiecie Jula, za swoją pasję uważa motoryzację, która do tej pory uznawana była za domenę mężczyzn. Większość  (74%) deklaruje, że ich pasja to jazda samochodem. Motocyklem lubi jeździć 13% kobiet, quadem – 8%, a 7% lubi majsterkować przy pojazdach. 22% respondentek natomiast uznało, że motoryzacja ich nie interesuje.

Poproszone o wybranie, które prace w domu i ogrodzie stanowią ich hobby, 63% ankietowanych kobiet  uznało, że jest to aranżacja wnętrz. 60% pań pasjonuje natomiast  gotowanie i pieczenie, 57 % – pielęgnacja ogrodu, a 52% – uprawa roślin. Łącznie 97% pań zadeklarowało, że ich hobby stanowią różnego rodzaju prace w domu i ogrodzie.

Prawie wszystkie panie, które wzięły udział w ankiecie (aż 99%) interesują się kulturą, sztuką i rozrywką. Czytanie książek cieszy się największą popularnością (70%), następne w kolejności są: film – 66%, muzyka – 57%. 37% respondentek z pasją oddaje się twórczości manualnej, a 36% fotografowaniu. Kobiety uwielbiają podróże, wymieniło je aż 60% ankietowanych, 21% za swoje hobby uważa nowe technologie, a tylko 6% prowadzenie bloga lub kanału w social media.

Niestety, współczesne kobiety na drodze do samorealizacji napotykają liczne przeszkody i nie jest im łatwo oddawać się pasjom. Tylko 5% pań twierdzi, że nic ich nie ogranicza. Aż 72% jako główną przeszkodę podaje czas, kolejne problemy stanowią: pieniądze (60%), obowiązki rodzinne (46%), w mniejszym stopniu zdrowie (13%). Najmniej, bo tylko 2% uważa, że przeszkodę w realizacji pasji stanowi opinia otoczenia.

Mimo licznych przeszkód prawie połowa ankietowanych swoim pasjom oddaje się kilka razy w tygodniu (48%). 23 % deklaruje, że robi to codziennie, 11% –  raz w tygodniu, 7% – kilka razy w miesiącu.

Według przeprowadzonej przez Jula ankiety, kobiety najchętniej uprawiają swoje hobby z partnerem lub partnerką (54%). Z dziećmi swoje pasje dzieli 30% pań, 27% – ze znajomymi, 21% z przyjaciółką, a 29% respondentek lubi uprawiać hobby sama.

Przeprowadzona ankieta pokazuje, że współczesne kobiety są aktywne, oddają się pasjom w różnych obszarach, także tych stereotypowo przypisywanych dotychczas mężczyznom. Niemal połowa pań (48%) regularnie kilka razy w tygodniu oddaje się swoim pasjom, chociaż to właśnie brak czasu uważają za największy problem w ich realizacji.

Jula, dzięki swojej szerokiej ofercie, inspiruje kobiety i ułatwia realizację hobby.

Więcej o tym, jak Jula wspiera pasje kobiet.

JK