Logo

Marketing MIX

FOB 14 razy „na tak” dla ANWILU

Czternaście inicjatyw włocławskiej spółki z Grupy ORLEN znalazło się w opublikowanym, 28 marca XVII wydaniu raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2018. Dla dwóch z nich to debiut, pozostałych dwanaście jest praktykami długoletnimi – docenianymi już w poprzednich edycjach zestawienia.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu (dalej FOB), jako najstarsza organizacja pozarządowa zajmująca się tematyką CSR (ang. corporate social responsibility) w Polsce, systematycznie gromadzi informacje nt. projektów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Efektem tego jest coroczny raport – Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktykipublikowany nieprzerwanie od 2002 roku. Spośród wszystkich inicjatyw zgłaszanych do organizatorów przez polskie firmy wybieranych jest kilkaset najlepszych. Weryfikacją i oceną projektów zajmuje się Komisja Merytoryczna, która podejmuje ostateczną decyzję co do zasadności umieszczenia ich opisów w finalnej wersji raportu.

Dobre praktyki ANWILU, które zostały ujęte w tegorocznym zestawieniu FOB imponują nie tylko ich rekordową liczbą (w tym roku wyróżniono czternaście inicjatyw, w ubiegłorocznym wydaniu trzynaście, dwa lata temu jedenaście, a trzy lata temu osiem), ale również szerokim przekrojem tematycznym. Dotyczą one m.in. działań na rzecz lokalnej społeczności, środowiska naturalnego, bezpieczeństwa pracy czy też podnoszenia standardów współpracy z kontrahentami.

– Rekordowa liczba dobrych praktyk ANWILU opisanych w raporcie przygotowanym przez FOB to dowód na to, że nasze konsekwentne wysiłki przynoszą wymierne rezultaty. Społeczna odpowiedzialność biznesu to obszar działań, w którym to właśnie konsekwencja jest szczególnie ważna. Tym bardziej cieszy nas, że aż dwanaście z czternastu wyróżnionych inicjatyw to projekty, które z powodzeniem prowadzimy od lat. Zrobimy wszystko, aby ich liczba stale – jak to się dotychczas działo – rosła – mówi Agnieszka Żyro, Prezes Zarządu ANWIL S.A.

Przykładami praktyk realizowanych przez firmę cyklicznie są ANWIL Pasja, Listy do św. Mikołaja oraz Pan Karp zarybia Wisłę. Dzięki tej ostatniej akcji na przestrzeni kilku lat do najdłuższej polskiej rzeki wpuszczonych zostało kilkadziesiąt tysięcy narybku m.in. sandacza i węgorza. Spółka doceniona została także za efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej, a także projekty realizowane na rzecz włocławian przez jej fundację korporacyjną.

ANWIL na zdrowie i ANWIL w każdym wieku to nowe projekty, których opisy znalazły się w raporcie.Obaskierowane były do pracowników chemicznego przedsiębiorstwa. Pierwszy dla osób aktualnie zatrudnionych – mogli oni skorzystać z szerokiej oferty darmowych badań profilaktycznych. Drugi natomiast zorganizowany został z myślą o osobach pracujących w spółce przed laty – uczestniczyli oni m.in.: w spotkaniach integracyjnych, w tym wycieczce na terenie dawnego miejsca pracy oraz projekcji filmów dokumentalnych ukazującego historię rozbudowy instalacji produkcyjnych.

Ogłoszenie XVII edycji raportu odbyło się dziś, 28 marca na terenie Domu Towarowego Braci Jabłkowskich w Warszawie.

Publikacja jest dostępna w formie elektronicznej: ZOBACZ TUTAJ.

JK