Logo

Marketing MIX

Marka Martini ze statuetką Superbrands 2019

Podczas Gali finałowej XIII edycji projektu Superbrands Polska, wśród 30 laureatów znalazła się między innymi marka Martini. Wyjątkowe wyróżnienie i tytułu Superbrands 2019 dla jednej z najbardziej ikonicznych marek alkoholowych na świecie odebrała Brand Managerka marki – Agata Ranachowska.

Marka Martini została jednym z laureatów XIII edycji projektu Organizacji Superbrands[1], która jako jedyna na świecie promuje ideę brandingu poprzez identyfikację nagradzanie i prezentację najsilniejszych marek, które osiągnęły rynkowy sukces.

Od ponad 150 lat wermuty Martini Bianco i Rosso produkowane są według ściśle strzeżonej receptury. Już ósme pokolenie mistrzów podąża śladami swoich poprzedników, stojąc na straży jakości i spójności marki. Tylko trzy osoby na świecie znają oryginalną recepturę założycieli Martini.

 

Tegoroczne wyróżnienie jest dla Martini tym bardziej znaczące ze względu na wprowadzenie w tym roku nowości do portfolio wermutów – Martini Fiero. Poprzednio wprowadzony smak w portfolio – Martini Rosato – został opracowany prawie 40 lat temu.

– Wyróżnienie dla marki Martini w 2019 roku ma dla nas szczególną wartość. Właśnie w tym roku do sprzedaży na polski rynek wprowadziliśmy nowość – wermut Martini Fiero. Jest to dla nas przełomowy moment – to pierwsza nowość w portfolio marki od lat 80’. W kwietniu 2017 Martini Fiero zostało wprowadzone w Niemczech, a już po 18 miesiącach wyniki sprzedaży pokazują, że Fiero spotkało się z pozytywnym odbiorem i zyskało nowych zwolenników. Wierzymy, że tak będzie i u nas, a bycie jednym z laureatów XIII edycji projektu Superbrands Polska umacnia nas w tym przekonaniu– mówi Agata Ranachowska – Brand Manager Martini.

Nowy smak, którego wyróżnikiem jest dodatek czerwonej pomarańczy, został stworzony z myślą o aperitivo, czyli o celebracji wspólnych chwil z przyjaciółmi, przy przekąskach i rozmowach. Wermut najlepiej smakuje podany jako koktajl Martini Fiero & Tonic, kiedy nuty pomarańczy i mandarynki oraz delikatna gorycz piołunu łączą się z bąbelkami toniku, idealnie zaostrzając apetyt.

O wyborze laureatów decyduje Badanie Superbrands, które jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Łączna próba badawcza obejmuje ponad 10 tys.respondentów, a ocenie poddanych zostaje blisko 2 tysiące marek zgrupowanych w 100 kategoriach.Proces certyfikacji wspiera Rada Marek – stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Wyniki ich obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek konsumenckich.

[1] Organizacja Superbrands od 25 lat wyłania najsilniejsze marki na rynkach światowych, działając już w ponad 80 krajach. W Polsce od 2004 roku historie sukcesu wyróżnionych marek prezentowane są w Albumach Superbrands.

MW