Logo

Marketing MIX

Podsumowanie 6 miesięcy funkcjonowania prototypowego nośnika digital signage z rozwiązaniami smart city

Wszystko zaczęło się od pytania, jak jeden nośnik digital signage może połączyć skuteczną reklamę wpisaną w przestrzeń publiczną, dobrze zaprojektowaną komunikacją wizualną oraz dostęp do informacji i funkcji przydatnych na co dzień mieszkańcom miasta i turystom.

Odpowiedzią był Junior – prototypowy wielofunkcyjny mebel miejski, zainstalowany przez Warexpo w Warszawie przy ul. Chmielnej w listopadzie 2018 r. Po 6 miesiącach testów przyszedł czas na podsumowanie jego funkcjonowania. Junior umożliwia wyświetlanie treści reklamowych na dwóch 75-calowych ekranach LCD. Jest przyjazny i użyteczny dla przechodniów – wyposażono go w 4 porty USB, przez które można ładować smartfony i inne urządzenia mobilne. Dzięki przyciskom „Informacje miejskie” i „Mapa” Junior oferuje mieszkańcom i turystom dostęp do ważnych komunikatów oraz zorientowanie się w najbliższej okolicy. Przez pół roku z funkcji tych skorzystano 12 560 razy. Udostępnia także darmowe Wi-Fi – w ciągu 6 miesięcy logowano się do niego 1000 razy. To dużo, biorąc pod uwagę stosunkowo wysoką dostępność bezpłatnego internetu w Warszawie.

– Dodaną w maju tego roku nowością jest aktualizowana w czasie rzeczywistym informacja o stanie powietrza w Warszawie. Dane te wyświetlane są na górnym pasku ekranu w postaci intuicyjnych infografik – podkreślił Prezes Zarządu Warexpo Marcin Ochmański. Informacje pobierane są ze strony Warszawskiego Indeksu Powietrza TUTAJ i pokazują pomiary z wszystkich aktywnych punktów w stolicy. 

– Kolejną wartością dodaną dla mieszkańców są przygotowywane przez nas treści towarzyszące reklamom – serwis echo_waw TUTAJ. Uwagę przechodniów przyciągają informacje ważne z punktu widzenia społeczności lokalnej, ale także ciekawostki, np. o której dokładnie godzinie Warszawę rozświetliły pierwsze latarnie elektryczne, dlaczego w 1857 roku stołeczni szklarze mieli nawałnicę zleceń, oraz jak w latach 30. XX wieku randkowała Warszawa – dodał Ochmański. W ciągu 9 tygodni od startu serwisu treści wyświetlane były łącznie przez 688 godzin, co stanowi ok. 1/3 wszystkich emisji w tym czasie.

Junior zaprojektowany został przez zespół Towarzystwa Projektowego, autorów m.in. Miejskiego Systemu Informacji w Warszawie. Panel górny zaprojektowała Ania Światłowska. Projektantką mapy jest Marta Baranowska. Serwis echo_waw tworzą Magdalena Skrętkowicz i Wojciech Pawliński. Partnerami serwisu są: Narodowe Archiwum Cyfrowe, Dom Spotkań z Historią oraz Varsaviada wraz z Niezależnym Zrzeszeniem Studentów Organizacji Uczelnianej Uniwersytetu Warszawskiego. 

Warexpo planuje rozbudowę sieci nośników tego typu w Warszawie.

fot. Warexpo 

MW