Logo

Marketing MIX

ZINA podbija rynek odzieży i akcesoriów do piłki nożnej i łączy siły z Kamilem Grosickim

Zina, polska marka specjalizującą się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży wysokiej klasy odzieży i akcesoriów piłkarskich, ma ambitne plany rozwoju.  Właśnie związała się trzyletnią umową z Kamilem Grosickim, wydając na początek linię odzieży streetwear sygnowaną znakiem TG11. W najbliższych planach marki jest również kolekcja Euro 2020, a także wejście na nowy rynek obuwia sportowego i piłkarskiego.

Na polskim rynku odzieży i akcesoriów sportowych, który zdominowany jest przez dużych globalnych graczy coraz lepiej radzi sobie rodzima marka Zina. Firma z siedzibą w Turku (województwo wielkopolskie) funkcjonuje na rynku od 15 lat. W tym czasie osiągnęła status największego polskiego producenta w sektorze football equipment/teamwear, współpracującego na co dzień z 1434 klubami we wszystkich regionach Polski, Czech i Słowacji. Jako jedyna marka w Polsce oraz jedna z nielicznych w Europie posiada kontrakt z FIFA na produkcję certyfikowanych piłek meczowych. Ponadto jest jedyną polską marką występującą na boiskach Ekstraklasy (oficjalny partner techniczny Pogoni Szczecin). Zina jako jedyny polski gracz skutecznie konkuruje z dużymi globalnymi markami, stawiając na jakość oraz elastyczność przy współpracy z Partnerami.

– Posiadamy własne zakłady produkcyjne w Polsce, dzięki czemu skutecznie łączymy procesy produkcyjne ze sprzedażowymi, oferując krótkie terminy realizacji zleceń oraz rzetelność dostaw. Jesteśmy w stanie stworzyć spersonalizowane kolekcje dla klubów z różnych poziomów rozgrywkowych. Łączymy w sobie polski know-how, rozeznanie rynku i najlepszą obsługę klienta z zagranicznym podejściem do budowania oferty i topową jakością produktów – przekonuje Jakub Karpiński, dyrektor zarządzający ZINA.

Wiodący gracz ze stabilnym wzrostem

W Polsce produkowana jest przede wszystkim odzież meczowa i treningowa ZINA, natomiast pozostałe pozycje z oferty katalogowej (m.in. dresy, kurtki, piłki, akcesoria) importowane są z krajów Azji. Udział marki w krajowym segmencie odzieży, sprzętu i akcesoriów piłkarskich szacowany jest na ok. 10% z perspektywami na dalsze wzrosty. Poza naszym krajem, produkty ZINA dostępne są również na rynku czeskim i słowackim.  Co istotne, od kilku lat firma rośnie rok do roku w tempie dwucyfrowym (ok. 10%) przy rentowności na poziomie 12-16%. Polski producent, poza klubami, akademiami oraz szkółkami piłkarskimi, obsługuje również dziesiątki tysięcy klientów detalicznych. Aktualnie ZINA jest na etapie gruntownych zmian organizacyjnych, co w istotny sposób ma przyczynić się do dynamicznych wzrostów i umacniania swojej pozycji w segmencie obsługi klubów piłkarskich. Zgodnie z przyjętą strategią, w ciągu najbliższych 5 lat planowane jest podwojenie przychodów przy większej dynamice wzrostu oraz lepszej rentowności. Kluczem do osiągnięcia celu ma być wejście w nowe segmenty rynku przy współpracy z Kamilem Grosickim, wielokrotnym reprezentantem Polski w piłce nożnej.

Nowa linia odzieży streetwear  we współpracy z Kamilem Grosickim

– Miło nam poinformować, że związaliśmy się trzyletnią umową z Kamilem Grosickim, piłkarzem reprezentacji Polski. Dzięki wsparciu i wiedzy eksperckiej Kamila, pozyskanej na rożnych szczeblach jego kariery, powstała nowa, unikalna linia odzieżowa sygnowana znakiem TG11, pochodzącym od pierwszych słów przydomka „Turbo Grosik” oraz numeru, z jakim występuje w kadrze, a także wiele innych produktów typu „casual”. Kamil, podobnie jak nasza marka, stawiał pierwsze kroki i rozwijał się piłkarsko  w Polsce, a dzięki ciężkiej pracy i wytrwałości osiągnął poziom reprezentacyjny, a później międzynarodowy. My także podążamy tą drogą. Wchodząc w nowy segment rynku, jakim jest odzież typu streetwear/casual nasza marka otwiera się na klienta indywidualnego. Do tej pory nasza oferta była kierowana wyłącznie do klubów, akademii i szkółek piłkarskich. Wkrótce wchodzimy także w segment obuwia typu sneakers. Z nową linią produktów ZINA stanie się bardziej widoczna i dostępna dla ludzi. Pojawimy się w wielu sklepach partnerskich i sieciach handlowych w całej Polsce  – twierdzi Jakub Karpiński z ZINA.

TG 11 to linia odzieżowa typu casual oraz streetwear, stanowiąca odpowiedź na zmieniające się trendy w środowisku piłkarskim. Jak twierdzi zarząd ZINA, coraz więcej osób grających w piłkę i trenujących na co dzień w klubach, chce ubierać się w dobrą markową odzież również poza boiskiem. Wielu z nich chce pozostać wiernych jednej marce, gdyż dobrze się w niej czuje oraz identyfikuje z jej wartościami. W skład nowej kolekcji wchodzą: T-shirty, koszulki Polo, bluzy, oraz spodnie.

– Cieszę się z możliwości współpracy z uznaną polską firmą. Nasz wspólne wysiłki i dotychczasowe doświadczenia poskutkowały wydaniem kolekcji pod nazwą TG11. Zależało nam, aby stworzyć na tyle uniwersalne, a zarazem wiodące w trendach projekty, które  przypadną do gustu wszystkim tym, którzy cenią sobie wysoką jakość, komfort na co dzień oraz wyjątkowy, unikalny design. W przyszłości będziemy poszerzać asortyment produktów pod znakiem TG11 – powiedział Kamil Grosicki, reprezentant Polski w piłce nożnej oraz ambasador marki ZINA.

Nowa kolekcja casualowa od ZINA dostępna jest w sklepie internetowym (TUTAJ) oraz w sieci sklepów partnerskich (oficjalni dystrybutorzy marki). Firma podejmuje starania w celu rozbudowy swojej siatki dystrybucyjnej dla nowej linii produktów. W tym celu poszukuje kolejnych partnerów – zarówno wśród specjalistycznych sklepów ze sprzętem sportowym, jak i dużych sieci handlowych.

Współpracy z Kamilem Grosickim towarzyszyć będzie kampania marketingowa realizowana przede wszystkim w Internecie. Duży nacisk kładziony będzie na media społecznościowe, które są głównym źródłem informacji oraz inspiracji dla młodych ludzi. Ponadto, w ramach podpisanej umowy, Kamil Grosicki zostanie ambasadorem ogólnopolskiego turnieju dla dzieci ZINA CUP – Klubowe Mistrzostwa Polski.

Kolekcja na Euro 2020

Z myślą o przyszłorocznych mistrzostwach Europy firma ZINA wyprodukowała kolekcję gadżetów dla kibiców sygnowanych podpisem Kamila Grosickiego, składającą się z: koszulek, spodenek, getrów, piłek i rękawic. To nie pierwszy taki projekt firmy. Marka wyprodukowała kolekcję dla kibiców na Mundial w 2018 roku oraz Euro 2016, a partnerami handlowymi ówczesnych linii były sieci Rossmann i Go-sport.

Obecnie marka poszukuje dużej sieci handlowej, która będzie wyłącznym dystrybutorem dla całej linii Euro 2020.

Ambitne plany na przyszłość

Współpraca z Kamilem Grosickim ma być kołem zamachowym dla marki ZINA, które wyniesie firmę na jeszcze wyższy poziom. Plany są ambitne. Poza kolekcją casual/streetwear, już wkrótce powstanie linia specjalistycznych produktów piłkarskich. W proces ich projektowania i tworzenia zaangażował się Ambasador marki, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę wyniesione z boisk. W ofercie ZINA pojawią się między innymi: odzież meczowa i treningowa, torby, plecaki, akcesoria treningowe oraz piłki dla zawodników na każdym poziomie rozgrywkowym. Znajdą się one w katalogu produktowym na lata 2020-2022. W dłuższym czasie planowane jest wprowadzenie do oferty obuwia sportowego, a także butów piłkarskich TG11 – zarówno na trawiaste, sztuczne jak i halowe nawierzchnie.

–  Katalog „Team” na lata 2020-2022 będzie przełomowym w naszej historii. Wchodzimy na rynek z innowacyjnymi produktami, które wywołają sporo pozytywnego zamieszania wśród zawodników i trenerów. Systematycznie, krok po kroku, budujemy naszą pozycję rynkową. Pozyskanie do współpracy Kamila Grosickiego to ważny etap naszej strategii. Tożsamość naszej marki zawarta jest w sloganie JUST FOR FOOTBALL. Koncentrujemy się na piłce nożnej, dostarczając klubom oraz wszystkim miłośnikom futbolu produkty, spełniające oczekiwania profesjonalnych piłkarzy. W najbliższych latach chcemy intensywnie umacniać naszą pozycję rynkową, podpisując strategiczne kontrakty z topowymi klubami piłkarskimi w Polsce i Czechach, a także rozbudowywać gamę produktów typu streetwear/ casual, pojawiając się w setkach sklepów sportowych w Polsce.  Uważamy, że firma o polskich korzeniach i kapitale, doceniona przez miliony osób, ma realne szanse stać się w przyszłości partnerem technicznym Biało-Czerwonych,  co jest naszym długofalowym celem – dodał Jakub Karpiński.

Więcej informacji o marce ZINA dostępnych jest na oficjalnej stronie TUTAJ.

MW