Logo

Marketing MIX

Jak skutecznie wykorzystać ekrany DOOH w okresie Świąt Bożego Nagrodzenia?

To wyjątkowy czas dla każdego z nas, od zawsze związany z większą konsumpcją i wydatkami. Jest to również okres wzmożonych działań reklamowych sklepów i marek, prześcigających się w promocjach i specjalnych ofertach. Zwłaszcza centra handlowe stają się prawdziwą mekką konsumpcyjnego świata.

Duszę klienta wygrywa ta marka, która potrafi dotrzeć z odpowiednim komunikatem w odpowiednim momencie. Marka, która za pomocą najnowszych technologii potrafi oddziaływać na emocje i zachęcać konsumentów do jeszcze większych impulsowych zakupów. Jak jednak skutecznie wyróżnić się z tłumu innych konkurentów? Odpowiedzią jest użycie ekranów Digital Out Of Home.

Ekrany DOOH w połączeniu z technologią Digital Signage są niezwykle skuteczne w świątecznych kampaniach, a co ważniejsze często działają one zupełnie bezobsługowo. Technologie zaimplementowane w ekranach potrafią wejść w bezpośrednią komunikację z konsumentem, dostarczając mu tego, czego potrzebuje w danej chwili. W Australii firma Swarovski wykorzystała zlokalizowane w centrach handlowych ekrany dotykowe do stworzenia swoistego „hot spotu” prezentowego. Klienci nie potrafiący się zdecydować na najwłaściwszy upominek, mogli skorzystać ze stworzonego przez firmę konfiguratora, który podsuwał im najlepsze propozycje biżuterii dopasowane do ich budżetu. Co istotne, przed zakupem, rozwiązanie pozwalało na wysyłkę, za pomocą e-maila bądź SMS-a, wybranego produktu bezpośrednio do potencjalnego obdarowanego, aby upewnić się, że na pewno będzie on z prezentu zadowolony.

Fot. www.oceanoutdoor.com

Prawdziwy świąteczny klimat nie może obyć się bez padających gęsto płatków śniegu. Co jednak możemy zrobić, gdy przez kapryśną pogodę brakuje kolejnych białych świąt? Możemy stworzyć swój własny! Tak właśnie stało się dzięki firmie Ocean Outdoor i siatce ekranów digital OOH zlokalizowanej w centrum Londynu. Firma stworzyła wyjątkową kampanię dla sieci handlowej „Waitrose”, której celem było budowanie poczucia bliskości i wzajemnej życzliwości w te wyjątkowe świąteczne dni. Wykorzystano do tego celu możliwości łączenia ekranów z dowolnymi urządzeniami cyfrowymi. W przypadku kampanii dla „Waitrose” były to zaadaptowane do tego celu armatki śnieżne połączone z ekranem i systemem nagłaśniającym. Armatki co pół godziny wystrzeliwały w powietrze tysiące sztucznych płatków śniegu. Wydarzeniu towarzyszyła dedykowana muzyka oraz oczywiście spot reklamowy wyświetlany na ekranie LED. Spektakl był niezwykle angażujący i skutecznie budował świąteczny klimat wśród licznych przechodniów.

Fot. www.lemonorange.pl

Ekrany DOOH to również możliwość wykorzystania wirtualnej rzeczywistości. Marki chętnie po nią sięgają z uwagi na możliwość zaangażowania odbiorcy i przeniesienie go do jej świata. W świątecznej trasie ciężarówek Coca-Coli, które każdego roku odwiedzają polskie miasta, swoją instalację miała polska firma Lemon Orange. Dzięki wykorzystaniu gogli Oculus Rift dodali oni do wydarzenia szczyptę technologicznej magii. Tysiące ludzi z odwiedzanych miast mogło przenieść się do wirtualnej rzeczywistości i wcielić się w Świętego Mikołaja jeżdżącego w magicznych saniach. Podczas tej przejażdżki uczestnicy przemierzali przystrojone miasteczka, śnieżne równiny i zatłoczone autostrady, a wszystko to w towarzystwie charakterystycznych ciężarówek Coca-Coli. Rozwiązanie budowało emocje i więź z marką, która byłaby trudna do osiągnięcia bez użycia najnowszych technologii. DOOH jest niewątpliwym sprzymierzeńcem marek w walce o uwagę konsumentów w okresie świątecznym. Co istotne, medium nie robi tego nachalnie, męcząc powtarzającymi się, bezproduktywnymi reklamami. Ekrany DOOH odpowiednio wykorzystane tworzą świąteczną atmosferę i w adekwatny do potrzeb sposób, pomagają spieszącym się do swoich domów klientom. Potrafią wytworzyć autentyczną emocjonalną więź, co dla współczesnych marek jest wartością absolutnie nadrzędną.

Damian Rezner, Dyrektor ds. Innowacji Screen Network,
autor Vloga poświęconego reklamie Digital OOH – DOOH VLOG.

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.