Marketing MIX „Odkrywaj Więcej” z Amundsenem, czyli historia pewnej kampanii

„Odkrywaj Więcej” z Amundsenem, czyli historia pewnej kampanii

195
0

Każdego z nas wiedzie przez życie potrzeba odkrywania. Odkrywamy ludzi, miejsca, doznania, marzenia, a także siebie samych, przekraczając granice własnych możliwości. Drzemiąca w każdym z nas dusza odkrywcy stała się podłożem dla nagrodzonej prestiżowym Złotym Effie 2019 kampanii „Odkrywaj Więcej” marki Amundsen.

Na początku był insight

AMUNDSEN, wódka filtrowana w temperaturze poniżej zera, została zainspirowana legendarnym osiągnięciem, jakim było odkrycie Bieguna Południowego przez Roalda Amundsena. Hart ducha i wola przekraczania kolejnych barier doprowadziły norweskiego odkrywcę na niezbadane wcześniej tereny, stając się symbolem osiągania niemożliwego. Toast wzniesiony wódką Amundsen jest jednocześnie toastem za niepokorną i wytrwałą naturę człowieka. Zakorzeniona w ludziach potrzeba odkrywania więcej i sięgania dalej stała się fundamentem kampanii komunikacyjnej marki Amundsen. Ponieważ wyjątkowe rzeczy spotykają tych, którzy ich szukają.

W ramach całorocznej kampanii zaplanowanej na rok 2018, przygotowana została również strona – www.odkrywajwiecej.pl, początkowo wykorzystywana jako landing page konkursu, który po jego zakończeniu stał się stroną brandową funkcjonującą do dziś. Powstała też nowa identyfikacja wizualna, konkursy oraz aktywacje konsumenckie. Ich celem było umocnienie wizerunku marki jako źródła inspiracji i symbolu sięgania po kolejne wyzwania, a także stworzenie możliwości podzielenia się swoimi historiami każdemu, w kim drzemie dusza pioniera.

Ambasadorzy odkrywania

Odkrywanie ma wiele twarzy, dlatego ambasadorami kampanii zostali ludzie, których na wyżyny ludzkich możliwości doprowadziły inne pasje i historie, przyświecał im jednak wspólny cel i wizja nadawania życiu znaczenia. Pierwszym ambasadorem kampanii „Odkrywaj Więcej” został Łukasz Nowicki – aktor, dziennikarz, osobowość telewizyjna i podróżnik, który w dalekich wyprawach bez wygód i udogodnień szuka intensywności wrażeń. Następnie, marka ogłosiła, że do zespołu dołączy Krzysztof Starnawski – taternik, ratownik TOPR i nurek, wielokrotnie bijący rekordy głębokości. Badając jaskinie jako speleolog często trafiał na wodę, uniemożliwiającą mu dalszą eksplorację przestrzeni. Chęć odkrywania była jednak na tyle silna, że nauczył się nurkować, aby móc dalej zapisywać ostatnie białe plamy na mapach świata. Trzecim ambasadorem kampanii został Marcin Dobas – wielokrotnie nagradzany fotograf National Geographic, ratownik górski i pilot wycieczek. Od lat przemierza świat z aparatem, tworząc relacje z podróży poza granice ludzkiej wyobraźni. Wartości i historie ludzi, słynących jako pionierzy w swoich dziedzinach, zostały opowiedziane w serii spotów z ich udziałem i szeroko zakrojonych działaniach PR.

Odkrywca drzemie w każdym z nas

Ideą kampanii było zainspirowanie ludzi do eksplorowania codzienności i odkrywania samych siebie. Ciekawość budzi się nie tylko na drugim końcu świata, lecz także w otaczającej nas rzeczywistości, którą każdy postrzega inaczej i dlatego marka postanowiła zachęcić konsumentów do opowiadania własnych historii. Pierwszym etapem kampanii był konkurs konsumencki „Odkrywaj więcej z Amundsen Vodka”, w którym nagrodą  główną za podzielenie się  swoim wyzwaniem była ekspedycja w nieodkryte zakątki Norwegii. Następnie, w połowie roku, odbył się kolejny konkurs ogłoszony przez influencerów podróżniczych na ich profilach. Zwycięzcy mieli możliwość wzięcia udziału w warsztaty fotograficzne z Marcinem Dobasem. Kluczowym punktem kampanii był jednak konkurs fotograficzny Amundsen Photo Awards zakończony galą finałową, podczas której ogłoszono laureatów, wybranych przez trzech ambasadorów akcji „Odkrywaj Więcej”. Liczba zgłoszeń przeszła najśmielsze oczekiwania, ponieważ w 4 kategoriach: Zwierzęta, Ludzie, Krajobraz oraz Zimowa Ekspedycja rywalizowało ze sobą niemal 14 tysięcy fotografii, nawiązujących do charakteru marki Amundsen. Zwycięzcy otrzymali nagrody: profesjonalny sprzęt fotograficzny Olympus oraz 4-dniowe warsztaty w Marcinem Dobasem, z rąk ambasadorów oraz Marka Sypka – Dyrektora Zarządzającego w Stock Polska.

Złote Effie za Odkrycie Więcej

W gronie zwycięzców XX edycji konkursu Effie Awards 2019 znalazła się marka Amundsen zgarniając złotą statuetkę w kategorii „Napoje alkoholowe” za kampanię „Odkrywaj Więcej”. Jest to ogromne wyróżnienie, ponieważ Effie Awards należy do najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursów w branży marketingowej, oceniając efektywność kampanii, realnie przekładającą się na wyniki sprzedaży. Biorąc pod uwagę ograniczenia i wyzwania związane z komunikacją alkoholi wysokoprocentowych, sukces kampanii jest tym większy. Za zwycięstwem Amundsena stoi przemyślana, spójna strategia i pogłębiony insight – które bezpośrednio przełożyły się na wyrazisty wizerunek marki, oraz zaangażowanie ambasadorów idealnie wpisujących się we wspólną wizję tego, czym jest „odkrywanie”. Ponieważ kampanie, które pamięta się przez długie lata to te, które przekazują emocje i trafiają do najskrytszych pragnień.

MW