Logo

Marketing MIX

Masz to w naturze | Anna Mrożewska, „Herbapol-Lublin”

Z Anną Mrożewską dyrektor marketingu w „Herbapol-Lublin” rozmawiamy o historii firmy, priorytetach, ludziach, marketingu, materiałach wspierających sprzedaż i o eventach.

Początki firmy „Herbapol-Lublin” sięgają 1949 r. Jak kształtuje się jej historia?

„Herbapol-Lublin” S.A. to ponad 70 lat tradycji. Od 1949 roku podążamy za głosem natury, czerpiemy inspirację z jej bogactwa i różnorodności. Kontynuujemy polską tradycję zielarstwa, jednocześnie nieustannie rozwijając i powiększając portfolio produktowe, również o nowe kategorie. Aby utrzymać pozycję lidera rynku śledzimy nie tylko lokalne, ale i światowe trendy i proponujemy konsumentom nowe produkty, które są odpowiedzią nie tylko na ich obecne, ale i przyszłe potrzeby. Bardzo wyraźnie widać było to w 2019, jubileuszowym, roku, w którym nasze portfolio powiększyło się nie tylko o nowe warianty istniejących już produktów, ale też o całkiem nowe, unikalne na polskim rynku, kategorie.

Pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl myśląc o marce to natura. Co jest obecnie priorytetem w działalności firmy?

Priorytetem w działalności firmy jest utrzymanie wysokiej jakości produktów oraz rozwój w kilku kierunkach. Nieustannie poszerzamy portfolio i wytyczamy nowe trendy rozwoju rynku w Polsce, a to wszystko w oparciu o nasze sztandarowe hasło „Masz to w naturze”. Czerpiąc inspirację właśnie z natury, docieramy do nowych grup konsumenckich pokazując, że marka Herbapol to marka dla ludzi młodych, żyjących dynamicznie oraz poszukujących intrygujących smaków.

Za sukcesem tak znanej firmy zawsze stoją ludzie. Jaki jest zespół „Herbapol – Lublin”?

Dynamiczny, różnorodny i ambitny. Współpracujemy z osobami, które stawiają pierwsze kroki w swojej karierze, ale również z takimi, które mogą się dzielić swoją wiedzą i kilkudziesięcioletnim doświadczeniem. To połączenie najlepsze z możliwych. Oprócz ludzi, którzy tworzą zespół „Herbapol-Lublin” ważna jest również strategia oraz długofalowe planowanie, ponieważ każdy z nowych produktów jest opracowywany przez nas, lokalnie. To złożony i pracochłonny proces, ale również recepta na sukces.

Funkcjonalne napoje ziołowe marki Herbapol to nowość zarówno w ofercie firmy, jak i na rynku.

Jakie działania marketingowe oraz które kanały komunikacji wykorzystujecie najczęściej?

Działania oraz kanały komunikacji są dostosowywane do produktu, który planujemy w danym momencie wspierać. Podejście do komunikowania produktów jest zróżnicowane. W przypadku tych dobrze znanych konsumentom najczęściej korzystamy ze wsparcia TV oraz prasy.

Jeśli mowa o kategorii produktów nowych na rynku (np. funkcjonalnych napojów ziołowych w roku 2019) i tych w portfolio, korzystamy z kanałów, których używa potencjalny konsument, czyli Internetu. Tak naprawdę w komunikowaniu produktów nie ogranicza nas nic, jedynie nasza wyobraźnia.

A na jakiej pozycji plasują się nośniki POS i reklama w miejscu sprzedaży?

Bez wątpienia jest to ważne, dlatego wszystkie działania marketingowe i trade marketingowe są synchronizowane tak, byśmy w tym samym czasie wspierali kluczowe dla nas kategorie. Komunikację trade marketingową dostosowujemy także do każdego punktu sprzedaży – aby była jak najbardziej dopasowana do miejsca i konsumenta. Dział sprzedaży nieustannie nas wspiera i chętnie dzieli się tym, co dzieje się w sklepach, dlatego z pełną świadomością mogę powiedzieć, że jesteśmy na bieżąco z tym, jak wygląda tam komunikacja.

W ramach działań CSR, firma co roku przekazuje swoje produkty na wsparcie lokalnych akcji.

W jakie eventy najczęściej angażujecie się jako organizator lub sponsor i dlaczego?

Co do zasady staramy się wspierać działania, których tematyka jest zbieżna z naszą misją. Najchętniej wspieramy te o charakterze lokalnym, które odbywają się w pobliżu naszych zakładów i ludzi, którzy pomagają nam tworzyć markę. Przykładem jest współpraca, którą nawiązaliśmy w 2019 roku z Centrum Kultury w Lublinie, w ramach której przekazywaliśmy nasze produkty na cykl spotkań „Śniadanie na fortepianie”. Zostaliśmy również głównym sponsorem lubelskiego Festiwalu Bożego Narodzenia.

Rokrocznie przekazujemy produkty wybranym domom dziecka i placówkom opiekuńczym.
Naszym założeniem w roku 2020 jest zwiększenie widoczności firmy na arenie lokalnej.

Statuetki Herbapol Esencja Natury.

Herbapol Esencja Natury, prosimy o więcej informacji o tym plebiscycie.

W 2019 roku Statuetki Herbapol Esencja Natury wręczono już po raz 11. To wyjątkowe wyróżnienie przyznawane osobom ze świata kultury, nauki, sportu, którzy w swoim życiu – czy to zawodowym, czy prywatnym inspirują i kierują się właśnie naturą.

Rokrocznie w gronie laureatów znajdują się naprawdę wyjątkowe osoby, o których często w ten sposób możemy dowiedzieć się czegoś nowego. Co roku wybierając laureatów staramy się odnaleźć prawdziwych pasjonatów i niezmiernie cieszy nas to, że ich lista z roku na rok się wydłuża.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Anna Mrożewska – Z branżą marketingową związana jest od ponad 20 lat. Od 2018 roku, jako dyrektor marketingu w firmie „Herbapol-Lublin”, odpowiada za przygotowanie i realizację strategii marketingowo-komunikacyjnej spółki oraz wszystkich marek z portfolio, jak również rozwój i promocję nowych produktów. Wcześniej doświadczenie zdobywała w wiodących firmach branży FMCG, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Wywiad ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.