Logo

Event MIX

FestiwalMarketingu.pl – do zobaczenia we wrześniu!

Stopniowe łagodzenie obostrzeń i odmrażanie kolejnych gałęzi gospodarki sprawia, że branża targowa przygotowuje się do „powrotu do gry”. Nie inaczej jest w przypadku wrześniowego FestiwalMarketingu.pl. Jak informuje organizator, poznanie wytycznych dotyczących organizacji targów B2B w Polsce, pozwoliło rozpocząć przygotowania do tego wydarzenia.

Targowe odmrożenie

W Niemczech, które są drugim po Chinach największym rynkiem branży wystawienniczej, pierwsze wydarzenia planowane są już w czerwcu. Rząd Bawarii zapowiedział, że pierwsze takie wydarzenia będą mogły odbywać się od 1 czerwca. Najbardziej zaludniony region w Niemczech – Nadrenia Północna-Westfalia również prowadzi działania, by z końcem maja wznowić biznes targowy. Centrum kongresowe RAI Amsterdam jest gotowe do przeprowadzenia próbnych wydarzeń tego lata. Targi Klintex w Korei z pełnymi obostrzeniami sanitarnymi odbyły się w połowie maja, jak informuje organizator – zwiedzający dopisali. W skrócie – w branży targowej zaczyna się dziać.

W kraju zaczął się czwarty etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19. Od 30 maja nie musimy już zasłaniać nosa i ust w otwartej przestrzeni – ale tylko pod warunkiem, że możemy zachować 2 metry odstępu od innych. Maseczki nadal pozostają obowiązkowe w niektórych przestrzeniach zamkniętych, m.in. w sklepach, kościołach, autobusach czy tramwajach. Oprócz tego – otwarte zostają kina, teatry, siłownie i salony masażu, choć ich działalność może odbywać się w ścisłym reżimie sanitarnym. Ministerstwo Rozwoju wraz z Głównym Inspektoratem Sanitarnym opublikowało szereg wytycznych dla organizatorów targów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce. Celem wdrażanych procedur jest zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia wszystkich uczestników targów oraz pracowników obsługujących wydarzenia, minimalizowanie ryzyka zakażenia uczestników, pracowników oraz dostawców, ograniczenie liczby osób przebywających na terenie targów w danym przedziale czasowym oraz kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego. Więcej informacji o tym pisaliśmy TUTAJ.

Zielone światło

FestiwalMarketingu.pl – największa w drugiej połowie roku impreza wystawiennicza w branży reklamowej odbędzie się już po raz 12. W tym roku przygotowania do targów, jak i cały proces organizacji wydarzenia napotkał na swojej drodze liczne wyzwania związane z pandemią koronawirusa. Odmrażanie poszczególnych gałęzi gospodarki oraz optymistyczne sygnały płynące z zagranicznej branży wystawienniczej sprawiły jednak, że prace nad targami właśnie ruszyły pełną parą.


– Jesteśmy w stałym kontakcie z wystawcami i zwiedzającymi. Ci pierwsi zanotowali wzrost sprzedaży produktów ze stałej oferty. Wielu klientów chce postawić na personalizację i produkty do osobistego użytku. Agencje reklamowe reagują na bieżąco na potrzeby działów marketingu, spodziewając się realnego powrotu do biznesu właśnie we wrześniu br. – mówi Robert Załupski, Dyrektor FestiwalMarketingu.pl.

Branża potrzebuje spotkań

Rozważając powrót targów jako takich, nie powinniśmy traktować ich jako odrębnego bytu, ale istotną część gospodarki, dla której stanowią one koło zamachowe. Cała branża spotkań stanowiła w ubiegłym roku ponad 1,5% PKB, a wkład gospodarczy wahał się na poziomie 35 miliardów złotych. To konkretne liczby, które najlepiej obrazują wartość dodaną, jaką generuje przemysł spotkań – budowanie środowiska biznesowego, wpływ na rozwój każdej gałęzi gospodarki, tworzenie przestrzeni dla wymiany wiedzy i rynkowych nowości. To niebagatelny wpływ na turystykę, miasta i całe regiony. Tam gdzie są targi, tam jest ruch w hotelach, gastronomii czy atrakcjach turystycznych. To system naczyń połączonych, dzięki którym wiele firm i ludzi ma pracę.

 Jak podkreśla Monika Opałka, Dyrektor Sprzedaży FestiwalMarketingu.pl, biznes chce się spotykać. – Akcja telemarketingowa, którą przeprowadzaliśmy w ostatnich tygodniach z agencjami reklamowymi i drukarniami, utwierdziła nas w tym przeświadczeniu. Biznes rodzi się na targach, szczególnie w naszej branży. Narzędzia do komunikacji online, tak ostatnimi czasy pomocne w kontakcie z klientami czy dostawcami, nie są w stanie zastąpić kontaktu FACE to FACE, możliwości obejrzenia produktów czy zobaczenia na żywo maszyn – wyjaśnia Monika Opałka.

Festiwal inspiracji

Podczas wrześniowej edycji wystawcy zaprezentują szeroką ofertę produktową, sporo nowości i wiele świątecznych inspiracji. Po raz kolejny będzie to marketingowo-eventowy MIX: od top gadżetów reklamowych przez materiały POS po dostawców sektora event. Branża eventowa już po raz kolejny skupiona będzie w specjalnej Strefie targowej EVENT MIX. Atutem wydarzenia jest starannie wyselekcjonowana grupa zwiedzających z pominięciem osób niezwiązanych z marketingiem, zamawianiem usług marketingowych, reklamowych i eventowych. Organizator kładzie nacisk na jakość kontaktów, a nie ich ilość.

Do udziału w imprezie organizatorzy zapraszają przedstawicieli agencji reklamowych, domów mediowych, drukarń, dyrektorów i pracowników działów marketingu oraz przedstawicieli sektora EVENT & MICE. Jak co roku odwiedzający mogą liczyć także na liczne warsztaty, szkolenia, pokazy i konkursy organizowane przez wystawców. Przed nami kolejna edycja POS STARS – konkursu na najlepszy display reklamowy oraz SUPER GIFT, podczas którego o tytuł najciekawszych gadżetów będą rywalizować prezentowane na targach artykuły promocyjne. Zwiedzający będą mogli podziwiać zgłoszone realizacje w specjalnej strefie POS STARS i Super Gift.

Zobacz relację filmową z ostatniej edycji:

Targi odbędą się 9-10 września 2020 roku w EXPO XXI Warszawa. Rejestracja online dla odwiedzających dostępna będzie od 1 lipca.
www.festiwalmarketingu.pl

Artykuł ukazał się w majowym numerze OOHnews!, dostępnym TUTAJ.