Logo

Trade marketing

Etykiety o właściwościach bakteriobójczych i wirusobójczych w ofercie Aniflex

Panująca sytuacja związana z trwającą pandemią spowodowała, że zwracamy baczną uwagę na ograniczanie styczności z powierzchniami użytku publicznego. Zachowujemy wzmożoną ostrożność w stosunku do klamek, poręczy czy innych powierzchni, które szczególnie narażone są na dotyk. Rzeczą normalną stało się stosowanie żeli antybakteryjnych czy płynów dezynfekujących. Niekiedy jednakże nie ma możliwości uniknięcia kontaktu z zainfekowaną lub zabrudzoną powierzchnią; sytuacja taka ma miejsce w przypadku, kiedy chcemy zapoznać się np. ze składem produktu zamieszczonym na tylnej części opakowania.

Firma Aniflex działająca od wielu lat na rynku etykiet samoprzylepnych, wychodząc naprzeciw nowym wymaganiom wynikającym z potrzeby zwiększenia bezpieczeństwa konsumentów wprowadziła w ostatnim czasie do swojej oferty etykiety pokryte lakierem o właściwościach  bakteriobójczych i wirusobójczych. W trakcie trwania tegorocznej edycji targów opakowań Packaging Innovations w Warszawie zaprezentowała etykietę pokrytą antybakteryjnym rozwiązaniem. Działanie lakieru skutkuje – usunięciem z powierzchni etykiety do 99,5% patogenów bakterii, wirusów, pleśni i grzybów.

Na powierzchni etykiety pokrytej lakierem wodnym, w wyniku procesu fotokatalizy zachodzą reakcje utleniania, dzięki którym usunięte zostają patogeny będące niebezpieczne dla zdrowia człowieka.

Działanie bakteriobójcze preparatu ma charakter permanentny i długotrwały, a okres przez jaki jest aktywny uzależniony jest od natężenia światła. Istotna jest informacja, że pod względem technologicznym nie różni się on od standardowo wykorzystywanych lakierów dyspersyjnych, przez co nie wpływa na kolorystykę zadruku.

Lakier o właściwościach bakterio – i wirusobójczych może być stosowany zarówno na podłożach (etykietach) papierowych, jak i foliowych;  jest zatem doskonałym rozwiązaniem dla producentów produktów kosmetycznych, spożywczych, chemii gospodarczej itp., którzy kładą szczególny nacisk na bezpieczeństwo i ochronę.  

Marzena Pawłowska, Asystent działu marketingu Aniflex Głowacka Wojtaszek

KL