Logo

Marketing MIX

MediaCom dla marki OPEL w kampanii „Żyj pod prąd”

MediaCom Warszawa, obsługujący markę Opel od stycznia 2018 roku, zaplanował i zakupił media w niestandardowej proekologicznej kampanii tego brandu z Marcinem Dorocińskim w roli głównej.

Działania prowadzone są pod hasłem „Żyj pod prąd”. Osią akcji jest cykl rozmów o ważnych kwestiach dotyczących przyszłości planety (jak i przyszłości motoryzacji), oraz innych ważnych dziedzin naszego życia, z naciskiem na te najbardziej wpływające na zmiany klimatyczne. Kampania ma charakter wizerunkowy, jej celem jest edukowanie rynku w obszarach związanych ze zmianami klimatycznymi, jak również podkreślenie zaplanowanej przez markę Opel strategicznej „elektryfikacji” całej gamy modelowej tej marki do 2024 roku.

Bezpośrednio w kampanii wspierane są też obecnie debiutujące modele elektryczne Opla – hybrydowy SUV plug-in Grandland X Hybrid i Hybrid4 oraz w pełni elektryczna nowa  Corsa – e.

Gospodarzem rozmów z cyklu „Żyj pod prąd” jest popularny aktor Marcin Dorociński, ambasador marki Opel, znany z troski o klimat, środowisko naturalne i zwierzęta. Jego goście zaś to: Piotr „Vienio” Więcławski (raper i współzałożyciel legendarnej grupy Molesta), Piotr Skubała (profesor nauk biologicznych, etyk środowiskowy, ekolog), Marcin Korolec (prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych) i Paulina Górska (eko-aktywistka, eko-blogerka).

– Przygotowana przez markę Opel specjalna seria podcastów ma na celu zachęcenie wszystkich do życia bardziej ekologicznie świadomego, a także do korzystania z nowoczesnych, zielonych technologii, dzięki którym każdy może ograniczyć swój ślad węglowy – powiedział Jacek Górski, dyrektor generalny marki Opel w Polsce. – Do końca przyszłego roku Opel będzie miał aż dziewięć zelektryfikowanych pojazdów w najważniejszych segmentach rynku, a cała gama marki zostanie zelektryfikowana do końca 2024 roku  – dodał.

W czasie czteroodcinkowego cyklu Marcin Dorociński wraz ze swoimi gośćmi zastanawia się, co należy zrobić, żeby uratować świat stojący w obliczu katastrofy klimatycznej i jak się do tego zabrać. Akcji towarzyszy specjalnie przygotowany spot, zachęcający do odsłuchania serii podcastów:

Podcasty można odsłuchać na stronie www.zyjpodprad.pl oraz na platformach internetowych, np. Spotify, YouTube, Soundcloud.

Kampania promująca akcję, podcasty i adres www.zyjpodprad.pl prowadzona jest w kinach, radiu i internecie. Potrwa do połowy listopada. Planowaniem i zakupem mediów zajął się MediaCom Warszawa. Za przygotowanie spotu odpowiada Papaya Films, a serwisu www agencja WP Media.

KL