Marketing MIX Rzemiosło i rzemieślnicy z Projektu Pracownie na ekranach DOOH

Rzemiosło i rzemieślnicy z Projektu Pracownie na ekranach DOOH

108
0

Na cyfrowych ekranach w sieci MORE trwa kolejna odsłona kampanii Projektu Pracownie. Projekt Pracownie to inicjatywa miłośników rzemiosła, pokazująca warsztaty osób zajmujących się ręcznymi, tradycyjnymi metodami wytwarzania rzeczy.

Rzemiosło to najstarsza i przez tysiąclecia jedyna forma wytwarzania rzeczy i świadczenia usług. Znane od zawsze, od kilku lat jest odkrywane na nowo w miastach. Fryzjerstwo, fotografika, szewstwo, stolarstwo, kaletnictwo, cukiernictwo, krawiectwo – niewielkie zakłady są przekazywane w kolejne ręce lub zakładane od podstaw.  Wizyta w każdej pracowni to niezwykła przygoda: to możliwość obcowania z materiałami i technikami, do których na co dzień nie ma dostępu.

– Współpraca Jet Line z Projektem Pracownie rozpoczęła się we wrześniu i będzie trwała do końca roku. Wśród rzemieślników prezentowanych na spotach mogliście dotychczas oglądać ceramików, stolarzy, jubilerów, kaletników, kowala i szklarza. Do najbliższej emisji kampanii Projekt Pracownie zaprosił m.in. Andrzeja Bero, artystkę Idę Karkoszkę, ale także Pracownię Pianin i Fortepianów Andrzeja Włodarczyka oraz Square Drop i AVA Volumes. Wśród kreacji będziecie mogli dostrzec również rzemieślników, z którymi wywiady dopiero ukażą się na stronie Projektu Pracownie. Będzie to m.in. pracownia szewska Tomasza Pietrzaka. Poznanie świata rzemiosła, którego nie praktykujemy, ale zgłębiamy w najdrobniejszych szczegółach. Mamy nadzieję, że to, co robimy w Projekcie Pracownie, pozwala zrozumieć, jak mogą i powinny powstawać otaczające nas rzeczy – mówi Małgosia Herman z Projekt Pracownie.

Co tu dużo mówić, jesteśmy zachwyceni ideą Projektu Pracownie, ludźmi, którzy go tworzą oraz przede wszystkim samymi rzemieślnikami. Patrzę na to także z osobistej perspektywy, przed wojną i po wojnie mój dziadek był jednym z najlepszych rzemieślników, młodzi ludzie chętni do nauki u niego czekali w kolejce. Super, że wokół siebie mamy uczniów, czeladników i mistrzów, mamy warsztaty, pracownie, zakłady, wytwórnie. Mamy miejsca, które je wspierają, wspierają modę na rzemiosło. Fantastycznie, że dzięki ekranom DOOH my w Jet Line mamy narzędzie, dzięki któremu możemy z kolei wspierać ich. Projekt Pracownie to inicjatywa grupy miłośników rzemiosła. Zespół fotografów prowadzony przez Małgorzatę Herman – autorkę wywiadów i tekstów ukazujących się na portalu projektpracownie.pl pokazuje zjawiskowe miejsca ukryte w miejskich zakamarkach. Opowiada historię osób, które zajmują się ręcznym wytwarzaniem. Zachęca innych do pogłębiania wiedzy na temat tradycyjnych technik wytwarzania. Współpracuje także z organizacjami w Polsce i zagranicą, które promują ręczne wytwórstwo – dodaje Agnieszka Maszewska z Jet Line.

KL