Logo

Event MIX

CoinGeek Live Day 2: Big Data, tokeny i regulacje

Kryptowaluty to nadal nieco tajemnicza tematyka dla wielu internautów. Wydarzenia takie jak CoinGeek pomagają ją przybliżyć i zachęcić kolejne osoby do zainwestowania lub posługiwania się cyfrową walutą na co dzień.

Blockchain Bitcoin SV (BSV) może pomóc firmom w tworzeniu bardziej wydajnych baz danych, optymalizując procesy związane z ich przesyłaniem i rejestrowaniem. Zgodność z przepisami, ewentualne niejasności oraz możliwe wykorzystanie Bitcoin SV do przetwarzania transakcji przybliżył kongresmen Darren Soto.

Big Data lepsze dzięki Bitcoinowi

CoinGeek otworzył założyciel Stowarzyszenia Bitcoin – Jimmy Nguyen. Przybliżył on słuchaczom możliwość wykorzystania Bitcoin SV w Internet Of Things. Kolejnym z prelegentów był Paul Chiari, odpowiedzialny za Weather SV oraz MetaStreme. Wyjaśnił on jak firmy, którymi zarządza, pomagają innym przedsiębiorstwom rejestrować i wykorzystywać ważne dane przy niewielkich nakładach finansowych. Optymalizację kosztów zapewnia oczywiście Bitcoin SV.
– MetaStreme obecnie aktywnie pracuje nad wprowadzeniem rzeczywistych rozwiązań na naszą platformę, a niektóre z początkowych projektów, prowadzonych z partnerami, są w toku – z dumą wypowiedział się na temat działań swoich firm Paul Chiari.

Bitcoin SV i jego inne zastosowania

Wcześniej wymienione funkcje Bitcoin SV są niewątpliwie interesujące dla dużych firm, chcących optymalizować koszty związane z prowadzeniem baz danych. Nieco bardziej bezpośrednie wykorzystanie nowej technologii przybliżył Jeff Chen – założyciel i dyrektor Maxthon Ltd. Jego firma odpowiedzialna jest za przeglądarkę Maxthon, opartą na technologii Bitcoin SV. Ciekawą funkcją jest opcja Poznaj Swojego Klienta (KYC) – pozwala ona identyfikować właściciela bez ujawniania informacji o prywatności, dzięki kluczowi publicznemu.

Kolejne wykorzystanie Bitcoin SV dla mediów cyfrowych przybliżył Connor Murray, współzałożyciel i CEO True Reviews. Jego firma może wpłynąć na kontrolę reputacji marek.
– Ostatecznie chcemy, aby firmy kontrolowały swój cyfrowy ślad. […] jeżeli prowadzisz stronę typu Yelp lubTripAdvisor, może się zdarzyć tak, że ludzie zostawiają mnóstwo negatywnych recenzji. Chcemy oddać kontrolę nad cyfrowym śladem z powrotem w ręce firm – podsumował Connor Murray.

Przedstawiciel TonicPow opowiedział z kolei o optymalizacji cyfrowych kampanii reklamowych tak, by były one, jak najbardziej opłacalne i zapewniły markom większą kontrolę. Punkt widzenia firm, chcących zaprezentować swoje usługi lub produkty wyjaśnił bardzo prosto: – Reklamodawca, który tworzy kampanię, chce mieć pewność, że osoba, która reklamuje dany produkt spełnia określone kryteria i jest dobrym ambasadorem marki.

Kryptowaluty w świecie zwykłego użytkownika

Jedną z branż, która także może skorzystać z funkcjonalności Bitcoina, jest hazard online. Dzięki innowacyjności, wprowadzonej przez technologię blockchain, możliwe byłoby łatwe, a zarazem anonimowe przetwarzanie płatności i danych użytkowników. Jackpoty oraz inne duże wygrane mogłyby być wypłacane bez większej ingerencji w to, kto właśnie się wzbogacił. Kolaboracja nowych technologii z hazardem może okazać się strzałem w dziesiątkę. Gry hazardowe stają się coraz popularniejsze, a akcje marketingowe takie jak Betsafe kod bonusowy promują ten rodzaj rozrywki w sieci.

Choć wydawać by się mogło, że prostemu użytkownikowi sieci internetowej kryptowaluty, technologie blockchain czy Big Data nie są potrzebne, to kolejni prelegenci CoinGeek próbowali tę teorię zmienić. Jedną z takich osób był Bill Rose, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Twetch – płatnej platformy do obsługi rozmów, która nie opiera się na modelu biznesowym znanym z innych mediów społecznościowych. Rose skomentował wartość bitcoina dla branży i docenił jego możliwości, w kwestii zachowania danych osobowych.

– Kultura, którą stworzyliśmy, ma znaczenie poprzez uczciwe relacje biznesowe i treści, które trwają przez całe życie. Bitcoin umożliwia zaistnienie tej ekonomii mikro-transakcji. Nie musimy już sprzedawać Twoich danych, aby zarabiać, po prostu musimy dostosować model biznesowy, aby nie polegać na manipulowaniu Tobą – podsumował Rose.