Marketing MIX Nürburgring rozszerza rolę Goodyeara jako „oficjalnego partnera oponiarskiego”

Nürburgring rozszerza rolę Goodyeara jako „oficjalnego partnera oponiarskiego”

170
0

Goodyear został oficjalnym partnerem Nürburgringu, tym samym przedłużając swoją wieloletnią współpracę ze słynnym niemieckim torem. Na mocy nowego kontraktu amerykański producent rozszerza zakres wsparcia oponiarskiego na całą flotę pojazdów na Nürburgringu, w tym Nürburgring Driving Academy, Ring ° kartbahn i park jazdy terenowej.

Wszystkie pojazdy firmowe zaliczane do floty toru Nürburgring zostaną wyposażone w opony z bogatej oferty Goodyear na sezon letni i zimowy. Dzięki temu marka zwiększy swoją obecność na jednym z najsłynniejszych i najtrudniejszych torów wyścigowych na świecie.

Producent opon będzie miał status „oficjalnego partnera oponiarskiego” toru Nürburgring i będzie mógł używać logo ‘Nürburgring Partner’ w swojej komunikacji. „Goodyear jest doskonałym przykładem partnerstwa w działaniu. Szczególnie w obecnych czasach ważne jest, abyśmy mogli na sobie polegać. Dlatego bardzo się cieszymy, że nasz oficjalny partner oponiarski zwiększa swoje zaangażowanie” – powiedział Michael Dürbaum, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju biznesu na torze Nürburgring.

DNA sportów motorowych

– Bardzo się cieszymy, że możemy jeszcze mocniej zacieśnić naszą wieloletnią, udaną współpracę z torem Nürburgring” – wyjaśnił dr André Weisz, dyrektor zarządzający ds. klientów indywidualnych w Goodyear Niemcy. – Jesteśmy przekonani, że status „oficjalnego partnera oponiarskiego” zwiększy naszą rozpoznawalność jako wiodącego producenta opon, zwłaszcza w segmencie UUHP (Ultra-ultra high performance). Większa widoczność Goodyeara na prestiżowym torze podkreśla także długie dziedzictwo marki w sportach motorowych i jej powrót do świata wyścigów.

Goodyear oficjalnie współpracuje z torem od ponad dziesięciu lat. Rozszerzenie partnerstwa obejmuje umieszczenie oznakowania marki na torze oraz zmianę wizerunku saloniku VIP, znajdującego się bezpośrednio nad prostą start-meta. Zmiana marki na niemieckim torze jest częścią odradzania się obecności Goodyeara w sportach motorowych. W ubiegłym roku zawodnicy wspierani przez amerykańskiego producenta zwyciężyli w klasach Nürburgring NLS Endurance Series w pierwszym sezonie po powrocie. Wyścigi NLS odbywają się wyłącznie na Nürburgring Nordschleife, słynnym 25-kilometrowym torze w górach Eifel, który uznano za nieodpowiedni dla Formuły 1 po Grand Prix w 1976 r., wygranym przez Jamesa Hunta w McLarenie, wyposażonym w opony Goodyear. Z czasem ten niezwykle trudny tor został zmodernizowany i obecnie jest wykorzystywany zarówno w mistrzostwach NLS, jak i corocznie odwiedzany przez inną serię wyścigową z udziałem Goodyear – Puchar Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Pętla Północna jest wykorzystywana przez producentów samochodów i opon do testowania najnowszych produktów, a Goodyear ma tam swoje centrum rozwojowe. Na tym ogromnym, liczącym 170 zakrętów torze odbywały się testy walidacyjne najnowszych opon UUHP Eagle F1 SuperSport RS, które są homologowane dla takich samochodów, jak Porsche 911 GT2 RS i GT3 RS.

Przypominamy nasz wywiad z Marcinem Nowomiejskim z Goodyear TUTAJ.

KL