Logo

Marketing MIX

Kompetencje w sektorze komunikacji marketingowej | Ankieta Rady Sektorowej

Jak przez ostatni rok zmieniły się potrzeby kompetencyjne w sektorze komunikacji marketingowej? Na to pytanie odpowie Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej na podstawie wyników II edycji badania, którego celem jest poznanie zapotrzebowania na rozwój kompetencji w sektorze.

Rok temu odbyła się I edycja badania, która ujawniła braki kompetencyjne i potrzebę ich uzupełnienia w obszarach szczególnie ważnych z punktu widzenia stabilności biznesowej (strategiczne myślenie i umiejętność podejmowania właściwych decyzji, a także kreatywność, innowacyjność, zwinność i elastyczność w działaniu oraz rozwój technologii i digitalizacja procesów) oraz efektywnego radzenia sobie ze skutkami kryzysu teraz i w przyszłości, zarówno od strony pracodawcy, jak i pracownika na rynku pracy.

Wyniki z drugiego cyklu badania naświetlą aktualne potrzeby kompetencyjne w sektorze,
a porównanie ich z wynikami z poprzedniej edycji pozwoli stwierdzić, czy predykcje ekspertów co do roli szkoleń i dokształcania zespołów, poczynione na początku kryzysu, sprawdziły się oraz czy pojawiły się nowe potrzeby?

Podobnie jak w pierwszym badaniu, także i teraz grupą docelową badania są pracodawcy oraz pracownicy. Natomiast dodana została nowa grupa respondentów – kandydaci do pracy w sektorze komunikacji marketingowej.

Efekty badania posłużą m.in. do opracowania koncepcji modelowych programów szkoleń oraz programów studiów na potrzeby sektora.

Sektor komunikacji marketingowej definiowany jest w oparciu o Polską Klasyfikację Działalności Gospodarczej z uwzględnieniem następujących kodów:

  • PKD J58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza,
    z wyłączeniem w zakresie oprogramowania,
  • PKD J59 – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
  • PKD J60 –  Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych,
  • PKD M.73.1 –

Raport z badania będzie dostępny jeszcze w II kwartale br. na stronie internetowej Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej -> TUTAJ.

Badanie realizowane jest przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej we współpracy z Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna, a dane zebrane w trakcie badania są anonimowe, mają charakter poufny i będą prezentowane jedynie w postaci zbiorczych opracowań statystycznych.

Ankieta będzie aktywna do 4 maja br. Szczegóły znajdziesz TUTAJ.