Marketing MIX Towarzyszymy Polakom w ich codzienności | Beata Dąbrowska, Super-Pharm

Towarzyszymy Polakom w ich codzienności | Beata Dąbrowska, Super-Pharm

227
0

O dwóch dekadach firmy w Polsce, rozwoju, wdrażaniu e-commerce i dbaniu o customer experience, a także o nowych planach związanych z Jubileuszem marki mówi Beata Dąbrowska, Marketing Communication Manager Super-Pharm.

To już 20 lat Super-Pharm w Polsce. Jak wyglądało początki marki w naszym kraju?

Pierwsza placówka Super-Pharm, czyli apteka, perfumeria i drogeria, została otwarta wiosną 2001 r. w Galerii Mokotów. To była prawdziwa innowacja na polskim rynku – dzięki niej słowo „apteka” nabrało dla Polaków nowego znaczenia. Markowe perfumy w rewelacyjnych cenach i szeroka oferta produktów dla dzieci od razu podbiły serca klientów.

Jakie były kluczowe momenty rozwoju brandu w naszym kraju?

To bardzo trudne pytanie – takich momentów było wiele. Każdy kolejny rok przynosi nam wydarzenia, z których jesteśmy dumni. Na pewno warto zacząć od wspomnianego wyżej otwarcia pierwszego w Polsce sklepu łączącego w sobie koncept drogerii, perfumerii i apteki. Dużym krokiem było dla nas również otwarcie pierwszego salonu optycznego w 2018 r., co dało początek koncepcji 4w1, którą do dziś rozwijamy w wybranych placówkach stacjonarnych. Nasi klienci doceniają komfort, jaki daje możliwość załatwienia wielu spraw w jednym sklepie, a my nieustannie doskonalimy naszą ofertę, aby jak najlepiej sprostać ich oczekiwaniom. Dlatego kilka miesięcy temu nasz flagowy butik w warszawskiej Galerii Mokotów przeszedł remodeling – do współpracy przy tym projekcie zaprosiliśmy biuro architektoniczne Schwitzke Górski, które zadbało o to, by zapewnić naszym klientom customer experience na najwyższym poziomie.

Nie zapominajmy również o świecie online – zdecydowanie milowym krokiem dla naszego brandu było uruchomienie kilka lat temu platformy superpharm.pl. E-commerce to bardzo mocny kanał, który z pewnością będziemy dalej rozwijać w kolejnych latach. Ważnym elementem naszej strategii jest program lojalnościowy LifeStyle i dedykowana mu aplikacja mobilna – wiadomo, jak dla sieci handlowych ważna jest lojalności jej klientów.

Z okazji jubileuszu wypuściliście specjalną kolekcję we współpracy z top markami. Proszę przybliżyć te działania.

Tak, z okazji 20 lat obecności sieci w Polsce zaprosiliśmy naszych kluczowych partnerów do przygotowania dedykowanej kolekcji produktów, z brandingiem naszego 20-lecia. Przez 20 lat Super-Pharm towarzyszył Polakom w ich codzienności, tworząc wraz z nimi piękną opowieść. To historia o rzeczach z pozoru zupełnie zwykłych – jak codzienna pielęgnacja, domowe obowiązki czy małe przyjemności i tych niezwykłych, którym towarzyszy wiele emocji – jak wybór szminki na pierwszą randkę czy idealnego koloru włosów, który zapewni pełne zachwytu spojrzenia koleżanek z biura!

To właśnie Super-Pharm i produkty z naszej kolekcji są bohaterami wielu tych zwykłych-niezwykłych sytuacji, pomagały tworzyć te piękne historie i być ich częścią. I tak od 20 lat.

Do projektu zgłosiło się wiele marek – obecnie w jubileuszowej linii znajduje się 130 produktów od 35 marek. Komunikujemy kolekcję w każdej gazetce reklamowej, produkty są wyeksponowane na dedykowanych standach w drogeriach. Już teraz wyniki sprzedaży są dla nas bardzo zadowalające.

Jesteśmy dumni z faktu, że nasza sieć już od 20 lat ofertuje klientom „receptę na piękno i receptę na zdrowie”. Gwarantujemy, że produkty w jubileuszowej szacie to nasze bestsellery, za których jakość ręczymy. Nasi Klienci to doceniają i ufają naszym produktowym rekomendacjom.

Postawiliście również ponownie na kampanie w TV, a jesienią będzie można zobaczyć kolejną, urodzinową odsłonę spotów. Czego możemy się spodziewać?

Urodzinowa kampania zostanie z nami jeszcze jakiś czas – 20 lat to zdecydowanie dobry powód do świętowania. Ubiegłej jesieni po dość długiej przerwie powróciliśmy na ekrany TV. Naszym Klientom bardzo spodobała się animowana konwencja spotów, dlatego planując jubileuszowe działania bez wahania postawiliśmy na właśnie ten format – mamy nadzieję, że zostanie równie dobrze przyjęty. Już teraz otrzymujemy pozytywny feedback dotyczący urodzinowej szaty graficznej – przyjazny dla oka design przykuwa uwagę.

W ramach jubileuszowych działań wraz z naszą agencją reklamową postanowiliśmy stworzyć jedyny i niepowtarzalny pattern oddający symbolicznie to, co stanowi podstawę naszych atrybutów.  Jest on uhonorowaniem wieloletniej współpracy Super-Pharm z czołowymi markami.

Urodzinowy pattern to ikonograficzne przedstawienie atrybutów kosmetyków, takich jak:

  • składniki – np. owoce
  • formuły – złota kropla (forma olejku)
  • przeznaczenie – nawilżanie (niebieska kropla)
  • atrybut funkcjonalny – oczyszczanie (czerwona kropla)

Stworzyliście także letni folder kosmetyczny. Proszę przybliżyć tę kreację.Czy planujecie także jesienną odsłonę?

Pracujemy nad folderami kosmetycznymi zawsze w cyklu rocznym – więcej na temat tych formatów można dowiedzieć się z naszego materiału „making-of”. W każdym roku tworzymy foldery kosmetyczne na wiosnę, lato i jesień. Wszystkie są spójne, zgodne z przyjętym na początku danego roku konceptem kreatywnym. Folder z ofertą kosmetycznych nowości i wyłączność na jesień pojawi się już za chwilę! Stay tuned!

Jakie są inne kanały komunikacji, na które teraz stawiacie?

Od kilku lat głównym kanałem komunikacji dla sieci jest D2D, marketing bezpośredni i docieranie do skrzynek pocztowych klientek mieszkających w naszych catchment areas. Od ponad roku natomiast dołożyliśmy do tego najbardziej zasięgowe medium – TV, gdzie jesteśmy regularnie obecni.

Jak odpowiedzieliście na czas pandemii? Czy coś się zmieniło, czy wprowadziliście specjalne oferty, promocje itp.?

Nie zmieniliśmy komunikacji, mieliśmy ten przywilej, że jako sieć i apteczna, i drogeryjna, cały czas pracowaliśmy. Wszystkie nasze sklepy pozostawały otwarte mimo tego, że nie zawsze było to ekonomicznie uzasadnione.

Nie zredukowaliśmy ani częstotliwości pojawiania się gazetek reklamowych, ani ich nakładów. Uznaliśmy, że dobra promocja (a nasze takowe są) powinna być zakomunikowana, gdyż pomimo pandemii życie toczyło się dalej – choć oczywiście czasowo zmieniły się potrzeby konsumenckie.

Do tego obserwując w maju oraz czerwcu ubiegłego roku trochę niepewny i niespieszny powrót do galerii handlowych (w których jest znaczna część naszych placówek), zdecydowaliśmy o wzmocnieniu komunikacji poprzez dodanie do mixu mediów telewizji. Nasze spoty telewizyjne wróciły na ekrany w sierpniu 2020 r. i do dziś jesteśmy obecni w tym medium.

Jakie są Wasze plany marketingowe na najbliższe miesiące?

Tak jak wspominałam wcześniej, za chwilę będziemy skupiać się na komunikacji folderu kosmetycznego z ofertą jesienną. Będzie piękny, a co najważniejsze – będzie miał bardzo dobrą ofertę promocyjna. Zachwycimy też klientki nowościami w ofercie, ale na razie nie będę zdradzała ich szczegółów.

A potem już powoli będziemy myśleć o końcówce roku… W międzyczasie będzie też kilka ciekawych promocji, zatem zachęcam do obserwowania naszych mediów i naszej komunikacji.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Beata Dąbrowskaod ponad 20 lat pasjonuje się marketingiem. W Super-Pharm Poland od 5  lat odpowiada za kompleksowe działania marketingowo-komunikacyjne pełniąc rolę Marketing Communication Managera. Szerokie doświadczenie w tej dziedzinie zdobywała współpracując z międzynarodowymi firmami takimi jak Go Sport, Carrefour czy Raiffeisen Bank. Prywatnie wielbicielka dobrej literatury, pasjonatka tenisa i biegania oraz  podróży po Europie