Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

10 świątecznych kreacji, których nie możecie przegapić

Wzruszają, śmieszą, czasem zaskakują. Dla marketerów czas zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia to nie lada gratka. Marki już od lat prześcigają się w świątecznych kreacjach, chcąc zwrócić na siebie uwagę i oczywiście – zwiększyć sprzedaż w przedświątecznej gorączce zakupowej. Obejrzeliśmy dotychczasowe kreacje i wybraliśmy 10 najciekawszych. 

Uwolnij kreatywność z Lego

Grupa Lego rozpoczęła nową kampanię świąteczną, która celebruje magię i kreatywny potencjał dziecięcej wyobraźni. Motywem muzycznym wykorzystanym w filmie jest „Don’t Stop Me Now” zespołu Queen. Spot został wyreżyserowany przez grupę filmowców TRAKTOR, wyprodukowany przez Stink Paris i MPC, odpowiedzialnych za post-produkcję.

Disney i wielka siła opowieści

Disney w ramach kampanii „Czas, by być razem” zaprezentował trzyminutową animację pod tytułem „Nowy tata”. Kreacja jest historią o rodzinie, bliskości i wielkiej mocy pewnej książki. Animacja została przygotowana i wyprodukowana przez wewnętrzny zespół kreatywny Disney EMEA.

Yes dla wszystkich kobiet

Już na początku listopada marka biżuteryjna YES zaprezentowała swoją świąteczną kreację pt. „Jestem kobietą”. Do filmu zostały zaproszone kobiety: Aleksandra Żebrowska (bizneswoman, mama trójki dzieci), Katarzyna Zillmann (wioślarka i wicemistrzyni olimpijska) wraz z partnerką – Julią Walczak, Aleksandra Wiederek-Barańska (aktywistka zachęcająca do badań i profilaktyki nowotworów piersi), Christina Flagmeier (została modelką w wieku 74 lat) oraz Bogna Golec (modelka plus size). Kampania została zrealizowana przez agencję 180heartbeats + Jung v Matt, na dzień dzisiejszej publikacji ma 1 124 646 wyświetleń. Do sukcesu spotu niewątpliwie przyczynił się fakt, że stacja TVP uznała ją za kontrowersyjną i nie zgodziła się na jej emisję na swoich łamach.

Amazon i Adele

Hasłem tegorocznej, świątecznej kampanii Amazona jest „Kindness, the greatest gift”. Spot podkreśla życzliwość jako największy prezent i ukazuje, że to właśnie ludzie wokół nas sprawiają, że Święta Bożego Narodzenia są naprawdę wyjątkowe. Muzycznym tłem jest singiel Adele  „Hold On,” z jej nowej płyty „30”. Kreację przygotowała londyńska agencja Lucky Generals.

Coca-Cola i „prawdziwa magia”

Hasłem w tym roku jest „Real magic”. Kreację przygotowała brytyjska agencja DentsuMB. Za produkcję wideo odpowiada agencja dentsuMB UK, a wyreżyserował go Sam Brown z Rogue Films. W polskiej odsłonie kampanii występuje aktor Cezary Pazura.

Tesco – nic nas nie zatrzyma

Świąteczna reklama Tesco podkreśla, że Boże Narodzenie oficjalnie powróciło po rozczarowaniach z zeszłego roku i że tym razem nic nie stanie na przeszkodzie, aby wszyscy mogli się cieszyć okresem świątecznym. W tej reklamie, podobnie jak w Lego, w specjalnej aranżacji możemy posłuchać kultowego utworu Quenn – „Don’t Stop Me Now”.

„Kiedy Harry spotkał św. Mikołaja”

Norweska poczta znana jest już z oryginalnych świątecznych spotów reklamowymi. W tym roku, tuż przed pięćdziesiątą rocznicą dekryminalizacji kontaktów między osobami tej samej płci, w najnowszym spocie poznajemy Harry’ego, który nawiązuje relację z odwiedzającym go w tą jedną i wyjątkową noc w roku Świętym Mikołajem.

John Lewis & Partners – niespodziewany gość  

Brytyjska sieć domów handlowych John Lewis & Partners również przyzwyczaiła nas do wzruszeń. W tym roku bohaterem kampanii jest niespodziewany gość, który przybywa na Ziemię z odległej planety i nawiązuje bliską relację z Nathanem – nastolatkiem Nathanem. Kampanię przygotowała agencja Adam & Eve/DDB.

Allegro pokazuje to, co najważniejsze

Allegro już przyzwyczaiło nas do swoich świątecznych wyciskaczy łez. Nie inaczej jest w tym roku. W najnowszej kampanii przekonuje, że pierwsze wrażenie nie musi być słuszne. Czasem potrzeba chwili, żeby dostrzec w sobie to, co najważniejsze.

T-Mobile też stawia na bliskość

T-Mobile stara się podkreślić, że w świętach najważniejsze są wspólnie spędzone chwile. Szczególnie w tym magicznym czasie, nawet najlepsza technologia nie zastąpi bycia razem. Spot został zrealizowany przez DDB Hungary na rynek europejski i będzie wykorzystywany w kilku krajach, gdzie obecna jest grupa Deutsche Telekom, do której należy T Mobile Polska.