Marketing MIX 10 świątecznych kreacji, których nie możecie przegapić

10 świątecznych kreacji, których nie możecie przegapić

0

Wzruszają, śmieszą, czasem zaskakują. Dla marketerów czas zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia to nie lada gratka. Marki już od lat prześcigają się w świątecznych kreacjach, chcąc zwrócić na siebie uwagę i oczywiście – zwiększyć sprzedaż w przedświątecznej gorączce zakupowej. Obejrzeliśmy dotychczasowe kreacje i wybraliśmy 10 najciekawszych. 

Uwolnij kreatywność z Lego

Grupa Lego rozpoczęła nową kampanię świąteczną, która celebruje magię i kreatywny potencjał dziecięcej wyobraźni. Motywem muzycznym wykorzystanym w filmie jest „Don’t Stop Me Now” zespołu Queen. Spot został wyreżyserowany przez grupę filmowców TRAKTOR, wyprodukowany przez Stink Paris i MPC, odpowiedzialnych za post-produkcję.

Disney i wielka siła opowieści

Disney w ramach kampanii „Czas, by być razem” zaprezentował trzyminutową animację pod tytułem „Nowy tata”. Kreacja jest historią o rodzinie, bliskości i wielkiej mocy pewnej książki. Animacja została przygotowana i wyprodukowana przez wewnętrzny zespół kreatywny Disney EMEA.

Yes dla wszystkich kobiet

Już na początku listopada marka biżuteryjna YES zaprezentowała swoją świąteczną kreację pt. „Jestem kobietą”. Do filmu zostały zaproszone kobiety: Aleksandra Żebrowska (bizneswoman, mama trójki dzieci), Katarzyna Zillmann (wioślarka i wicemistrzyni olimpijska) wraz z partnerką – Julią Walczak, Aleksandra Wiederek-Barańska (aktywistka zachęcająca do badań i profilaktyki nowotworów piersi), Christina Flagmeier (została modelką w wieku 74 lat) oraz Bogna Golec (modelka plus size). Kampania została zrealizowana przez agencję 180heartbeats + Jung v Matt, na dzień dzisiejszej publikacji ma 1 124 646 wyświetleń. Do sukcesu spotu niewątpliwie przyczynił się fakt, że stacja TVP uznała ją za kontrowersyjną i nie zgodziła się na jej emisję na swoich łamach.

Amazon i Adele

Hasłem tegorocznej, świątecznej kampanii Amazona jest „Kindness, the greatest gift”. Spot podkreśla życzliwość jako największy prezent i ukazuje, że to właśnie ludzie wokół nas sprawiają, że Święta Bożego Narodzenia są naprawdę wyjątkowe. Muzycznym tłem jest singiel Adele  „Hold On,” z jej nowej płyty „30”. Kreację przygotowała londyńska agencja Lucky Generals.

Coca-Cola i „prawdziwa magia”

Hasłem w tym roku jest „Real magic”. Kreację przygotowała brytyjska agencja DentsuMB. Za produkcję wideo odpowiada agencja dentsuMB UK, a wyreżyserował go Sam Brown z Rogue Films. W polskiej odsłonie kampanii występuje aktor Cezary Pazura.

Tesco – nic nas nie zatrzyma

Świąteczna reklama Tesco podkreśla, że Boże Narodzenie oficjalnie powróciło po rozczarowaniach z zeszłego roku i że tym razem nic nie stanie na przeszkodzie, aby wszyscy mogli się cieszyć okresem świątecznym. W tej reklamie, podobnie jak w Lego, w specjalnej aranżacji możemy posłuchać kultowego utworu Quenn – „Don’t Stop Me Now”.

„Kiedy Harry spotkał św. Mikołaja”

Norweska poczta znana jest już z oryginalnych świątecznych spotów reklamowymi. W tym roku, tuż przed pięćdziesiątą rocznicą dekryminalizacji kontaktów między osobami tej samej płci, w najnowszym spocie poznajemy Harry’ego, który nawiązuje relację z odwiedzającym go w tą jedną i wyjątkową noc w roku Świętym Mikołajem.

John Lewis & Partners – niespodziewany gość  

Brytyjska sieć domów handlowych John Lewis & Partners również przyzwyczaiła nas do wzruszeń. W tym roku bohaterem kampanii jest niespodziewany gość, który przybywa na Ziemię z odległej planety i nawiązuje bliską relację z Nathanem – nastolatkiem Nathanem. Kampanię przygotowała agencja Adam & Eve/DDB.

Allegro pokazuje to, co najważniejsze

Allegro już przyzwyczaiło nas do swoich świątecznych wyciskaczy łez. Nie inaczej jest w tym roku. W najnowszej kampanii przekonuje, że pierwsze wrażenie nie musi być słuszne. Czasem potrzeba chwili, żeby dostrzec w sobie to, co najważniejsze.

T-Mobile też stawia na bliskość

T-Mobile stara się podkreślić, że w świętach najważniejsze są wspólnie spędzone chwile. Szczególnie w tym magicznym czasie, nawet najlepsza technologia nie zastąpi bycia razem. Spot został zrealizowany przez DDB Hungary na rynek europejski i będzie wykorzystywany w kilku krajach, gdzie obecna jest grupa Deutsche Telekom, do której należy T Mobile Polska.