Event MIX Klub Agencji Eventowych SAR – przegląd rynku

Klub Agencji Eventowych SAR – przegląd rynku

0

Klub Agencji Eventowych SAR przygotował narzędzie pozwalające przeanalizować rynek i pomóc w wyborze partnera biznesowego. Portfolio KAE przedstawia aktualne dane dotyczące wiodących agencji event marketingowych.

W kolejnym etapie podobna analiza zostanie przygotowana dla pozostałych agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.

– Wiele mówi się o popandemicznej rzeczywistości, o zmianach, które zaszły na polu biznesowym. Obszar organizacji wydarzeń przeszedł w tym zakresie największą transformację. Dlatego Klub Agencji Eventowych SAR stworzył narzędzie, które pozwala na szybką ocenę możliwości i nowych umiejętności nabytych przez wiodące agencje event marketingowe – mówią przedstawiciele KAE.

Zgromadzone dane referencyjne na temat rynku, m.in. wysokość budżetów przekazanych agencjom do zarządzenia (przychód w roku 2020 – 154 mln zł vs. przychód w roku 2021 – 191 mln zł), ponad dwukrotny wzrost realizacji online (325 w 2020 roku i 707 w kolejnym), pokazują, że event marketing przeszedł dużą transformację i stał się kluczowym narzędziem tworzenia doświadczeń, także online.

– Dobry przegląd rynku wpływa na dobór partnerów do przetargu a to ostatecznie wpływa na wynik procesu i jakość kupowanych usług. Kompaktowa analiza dostarcza aktualne informacje o podmiotach z potencjałem na partnera biznesowego. Poznanie obecnych możliwości branży event marketingowej daje lepsze rozeznanie i znacząco ułatwia także określenie oczekiwań na poziomie briefu – czytamy w komunikacie Klubu Agencji Eventowych SAR.

Narzędzie opracowane przez Klub Agencji Eventowych SAR ma pomóc w optymalizacji procesów przetargowych. Dostarcza niezbędną wiedzę, która ułatwia weryfikację podmiotów do przetargu na podstawie analizy ich danych finansowych, posiadanych kompetencji i doświadczenia. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR planuje implementację narzędzia także do pozostałych gałęzi sektora: brand design, kreacja, strategia.

Portfolio agencji eventowych będących członkami Klubu (wraz z raportami z ich działalności) znajduje się TUTAJ.