Logo

Event MIX

Fundacja Happy Kids i Pepco z Happy Busem

Już po raz 12. Happy Bus rusza w trasę po całej Polsce! Aż 30 tys. dzieci skorzysta z darmowych atrakcji.

80 tys. szczęśliwych dzieci, setki zaangażowanych wolontariuszy z kraju i z zagranicy, ponad 130 odwiedzonych miejsc w całej Polsce – to dotychczasowe efekty projektu Happy Bus, organizowanego przez łódzką Fundację Happy Kids. W tym roku rusza jego dwunasta edycja pod hasłem „Wszyscy śmiejemy się w tym samym języku!”. Główny cel to zapewnienie niezapomnianych wakacji i równych szans na rozwój najmłodszym w całej Polsce, niezależnie od miejsca zamieszkania. Na wakacyjnej trasie jest ponad 40 przystanków. Na każdym z nich dzieci będą mogły przez 3 dni całkowicie za darmo korzystać ze specjalnie przygotowanych atrakcji m. in.: dmuchańców, malowania buzi, gier i animacji. Gdzie pojawi się zespół Fundacji i co przygotowano dla najmłodszych?

– Wakacje to okres, na który dzieci czekają cały rok. Często jednak bywa tak, że najmłodsi zamiast bawić się z rówieśnikami, spędzają je przed ekranem telewizora czy komputera. Problem jest jeszcze większy w mniejszych miejscowościach, gdzie atrakcje często bywają ograniczone. To właśnie z myślą o dzieciach z takich lokalizacji powstał projekt Happy Bus – mówi Aleksander Kartasiński, prezes Fundacji Happy Kids.

Pomysłodawcą „wesołego autobusu” jest właśnie Aleksander Kartasiński, który już 12 lat temu dostrzegł potrzebę zorganizowania wolnego czasu dzieciom z małych miejscowości i wsi. Jeszcze w tym samym roku wystartowała pierwsza edycja nowatorskiego projektu. Od 2010 roku Happy Bus zaparkował na 130 przystankach, na których bawiło się łącznie 80 tys. dzieci z różnych rejonów Polski. –  W 2021 r. udział w akcji wzięło 21 tys. uczestników.  Szacujemy, że tego lata będzie to ok. 30 tys. dzieci. Z roku na rok nasza akcja rozrasta się coraz bardziej, a w miejscowościach, które odwiedzamy, spotykamy się z dużym entuzjazmem. Bardzo często dzieci, które przychodzą do nas pierwszego dnia, zjawiają się też drugiego i trzeciego – mówi Aleksander Kartasiński.

W tym roku Fundacja ma również specjalną misję: jako organizacja głęboko zaangażowana w pomoc ofiarom wojny na Ukrainie zamierza odwiedzić także ośrodki w Polsce, w których przebywają ukraińskie dzieci z domów dziecka i pieczy zastępczych.

PEPCO PEPCO

Akcja, która łączy

W tegorocznej edycji Happy Busa bierze udział ponad 50 wolontariuszy z całego świata w tym m. in. z Pakistanu, Włoch, Chin, Algierii, Turcji czy Grecji. Wolontariusze są rekrutowani przez międzynarodową organizację AIESEC. Oprócz tego do akcji w ramach wolontariatu zgłaszają się podopieczni Fundacji Happy Kids i ich znajomi, a także osoby z zewnątrz, które o inicjatywie usłyszały przypadkiem. – Nasi wolontariusze są w wieku od 16 do 66 lat, co łamie wszelkie stereotypy i pokazuje, że te różnice wieku tak naprawdę nie mają znaczenia, liczy się podejście oraz wrażliwość drugiego człowieka. Niezwykle nas cieszy, gdy widzimy, że tę wrażliwość w naturalny sposób przejmują też nasi podopieczni i sami spontanicznie angażują się w akcję jako wolontariusze. Czują się potrzebni, chcą pomóc, można powiedzieć, że powstaje dzięki temu prawdziwy łańcuch dobra – mówi Aleksander Kartasiński.

– Z Happy Busem zetknęłam się pierwszy raz w 2015 roku, kiedy dołączyłam do zespołu jako wolontariuszka. Miałam wtedy 14 lat.  Od tego czasu towarzyszy mi praktycznie w każde wakacje, więc można powiedzieć, że jestem przykładem tego, jak wciągający jest to projekt. Wolontariat w Happy Busie to bez dwóch zdań niesamowite, bardzo rozwijające przeżycie. Nauczyłam się tam wielu życiowych rzeczy, które towarzyszą mi do dzisiaj. To piękna przygoda, której każdy z nas może być uczestnikiem – opowiada Ewelina Dąbrowska, manager projektu Happy Bus.

Moc atrakcji dla najmłodszych

Na dzieci czekają liczne atrakcje w postaci m. in. zjeżdżalni, trampolin oraz gier planszowych. Wolontariusze Happy Kids będą prowadzić warsztaty z zaplatania bransoletek z muliny czy z samodzielnego tworzenia popularnych wśród dzieci „gniotków” i slime’ów. A jeśli jakieś dziecko zechce zostać np. Spidermanem czy Myszką Miki? Załatwione! Zespół Fundacji pomoże wcielić się ochotnikom w superbohatera czy ulubioną postać z bajki, dzięki malowaniu twarzy specjalnymi farbkami. Dla trochę starszych dzieci organizowane są lekcje języka angielskiego lub zajęcia, podczas których można dowiedzieć się ciekawych informacji o różnych państwach oraz odmiennych kulturach i tradycjach na całym świecie. Zajęcia te mają na celu uświadomienie dzieciom, że nauka języków obcych jest bardzo istotna, ponieważ w ten sposób mogą nawiązywać przyjaźnie na całym świecie. Ponadto Fundacja uczy  tolerancji i akceptacji.

Dla dzieci przewidziane są również liczne konkursy z nagrodami. Pomocy finansowej w organizacji wydarzenia już od 5 lat udziela Fundacji firma Pepco, będąca sponsorem głównym wydarzenia.

– Pepco od lat aktywnie angażuje się w różnorodne projekty mające na celu przede wszystkim wyrównywanie szans dzieci i młodzieży, znajdujących się w trudnej sytuacji, na lepszy start w dorosłe życie. Idea Happy Busa od początku bardzo nam się spodobała – to nie tylko świetna okazja do zabawy, ale także do nauki i kształtowania odpowiedniego systemu wartości u najmłodszych. Ponadto, inicjatywa ujęła nas swoim zasięgiem i możliwością dotarcia do dzieci, które mają bardzo ograniczony dostęp do jakichkolwiek dedykowanych im zajęć podczas wakacji. Wspieramy więc ten projekt nieprzerwanie od 2017 roku – mówi Karolina Kotkowska, starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej i CSR w Pepco.  

Oprócz przekazywania co roku środków na realizację akcji, w 2020 roku firma Pepco sfinansowała dodatkowo zakup, sprowadzenie oraz modernizację jednego z Happy Busów – żółtego amerykańskiego School Busa.

Gdzie i kiedy zawita Happy Bus?

W tym roku w trasę wyruszą trzy Happy Busy, odwiedzając łącznie aż 41 ośrodków. Start akcji już 2 lipca w Łodzi, w Parku na Zdrowiu o godz. 13.00. W pozostałych lokalizacjach zespół Fundacji czeka na najmłodszych w godz. 10.00-17.00. W jakich dniach? Sprawdź TUTAJ.

O Fundacji

Fundacja Happy Kids od ponad 20 lat tworzy nowe standardy opieki nad osieroconymi dziećmi i lobbuje na rzecz ich praw. Dotychczas stworzyła 17 rodzinnych domów dziecka, które dały schronienie już ponad 150 wychowankom. Z chwilą wybuchu wojny na Ukrainie, na prośbę władz ukraińskich, organizacja stała się koordynatorem transportu do Polski i zapewnienia miejsca pobytu dla 1500 ukraińskich dzieci wraz opiekunami. Od czasu objęcia opieki nad ewakuowaną grupą przez polski rząd, Fundacja wspiera ją w obszarach: opieki medycznej, pomocy psychologicznej, zaspokajania potrzeb edukacyjnych, rozwojowych, a także realizacji doraźnych potrzeb związanych z codziennym funkcjonowaniem.

O Pepco

Pepco to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Firma posiada ponad 2700 sklepów w 16 krajach: od Estonii po Bułgarię, Włochy i Hiszpanię, w tym ponad 1100 sklepów w Polsce. Dewiza sieci „Poczuj jakość, pokochaj cenę” każdego miesiąca przyciąga miliony klientów, którzy dokonują ponad 20 milionów transakcji. Obecnie sieć zatrudnia ponad 22 tysiące pracowników, w tym ponad 600 w poznańskiej centrali.

Pepco prowadzi szeroko zakrojone działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w oparciu o strategię obejmującą wszystkie obszary ESG. Celem firmy jest wdrażanie oraz przybliżanie innym zrównoważonych rozwiązań poprzez ograniczanie jej wpływu na środowisko, umożliwianie i pomaganie klientom w dokonywaniu bardziej świadomych, korzystnych dla planety wyborów każdego dnia, wyrównywanie szans dzieci i młodzieży na dobry start w dorosłe życie, a także rozwój pracowników i angażowanie ich w działalność charytatywną.

Film z zeszłorocznej edycji:


Więcej podobnych materiałów można przeczytać TUTAJ.

TAGS