Logo

Media & maszyny

Światowe premiery Agfa Graphics na targach ISA Sign Expo 2015

Targi International Sign Expo (ISA), odbywające się w dniach 9-11 kwietnia br. w Las Vegas, przyniosły liczne światowe premiery Agfa Graphics, dedykowane dla firm z segmentu sign & display. Wśród nich znalazły się dwa innowacyjne plotery z rodziny Jeti (opatrzone nazwami Tauro i Mira), wzbogacone o opcję dodatkowej bieli urządzenie Anapurna M3200i RTR, kolejna wersja oprogramowania workflow Asanti 2.0 oraz nowej generacji atramenty UV, dedykowane poszczególnym rozwiązaniom tej firmy, bazującym na technice inkjetowej. O nowościach targowych, które oficjalną europejską premierę będą miały podczas majowych targów Fespa 2015 w Kolonii, poinformowano podczas specjalnej telekonferencji dla mediów branżowych.

W zdalnym spotkaniu prasowym wzięli udział przedstawiciele belgijskiej centrali Agfa Graphics, jak też jej północnoamerykańskiego oddziału, obecni na targach ISA 2015. Jako pierwszy głos zabrał Dominiek Arnaut – wiceprezes ds. systemów inkjetowych w firmie Agfa Graphics. Przedstawił on jej strategię dla rynku sign & display na rok 2015 oraz zaprezentował obecne portfolio, które – jak podkreślał – jest bardzo kompleksowe i wszechstronne.

– Dysponujemy najszerszą ofertą systemów drukujących, atramentów, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych dostępną na rynku. Nasze inwestycje realizujemy z myślą o wszystkich obszarach, w jakich obecna jest technika inkjet UV, także tu gdzie mamy do czynienia z aplikacjami przemysłowymi. Wszystkie podejmowane przez nas działania uwzględniają zmieniające się trendy dominujące na rynku i jego dynamikę, a naszym nadrzędnym celem jest oferowanie uniwersalnych, wszechstronnych rozwiązań o wysokiej jakości, niezawodności i stabilności – mówi Dominiek Arnaut.

Podkreślał także, że portfolio Agfa Graphics jest i będzie stale uzupełniane o kolejne rozwiązania: – Dotyczy to przede wszystkim maszyn rolowych, pozwalających na zadrukowywanie mediów giętkich – mówił. – Najlepszym tego przykładem jest zaprezentowana w Las Vegas wzbogacona o opcję dodatkowej bieli Anapurna M3200i RTR. Chcemy też wprowadzać kolejne rozwiązania z myślą o zupełnie nowych aplikacjach, zapewniające sprawną obróbkę prac, wysoką jakość i wyposażone w bogate know-how technologiczne. Nasze plany na rok 2015 zakładają także wprowadzenie na rynek rozwiązań bazujących na technologii utrwalania za pomocą diod LED.

Mira i Tauro: nowe plotery z rodziny Jeti

Larry Damico, wiceprezes Agfa Graphics ds. systemów obrazowania cyfrowego, odpowiedzialny za ich sprzedaż w krajach regionu NAFTA, zaprezentował dwie najważniejsze premiery, wprowadzone do oferty firmy na targach ISA 2015 i demonstrowane na jej stoisku. Pierwsza z nich to płaski ploter Jeti Mira MG, wyposażony w stół o wymiarach 2,7 m x 1,6 m (opcjonalnie 2,7 m x 3,2 m). Urządzenie, bazujące na głowicach Ricoh Gen 5, drukuje w sześciu kolorach (CMYKLcLm) z prędkością do 206 m2/h. Dostępne w dwóch wersjach (S/HS) i sterowane systemem Asanti 2.0, oferuje wysoką wydajność i automatyzację, oczekiwane – jak mówił – przez firmy z sektora sign & display.

Druga nowość Agfa Graphics to hybrydowy ploter Jeti Tauro H2500, dedykowany dla segmentu high-end. Wyposażony w 32 głowice Ricoh Gen 5 pozwala na drukowanie w sześciu kolorach z prędkością maksymalną 275 m2/h. Dostępny jest w trzech wariantach obsługi mediów: ręcznym, półautomatycznym i w pełni zautomatyzowanym. Opcjonalnie można w nim zastosować dodatkową biel lub primer; na uwagę – zdaniem Agfa Graphics – zasługują tryby drukowania z połyskiem i satynowy. Urządzenie jest sterowane systemem Asanti 2.0.

Asanti 2.0 – kolejna generacja systemu workflow dla firm z sektora sign & display
Andy Grant – szef działu oprogramowania Agfa Graphics, poinformował o wprowadzeniu do jej oferty kolejnej wersji zaawansowanego systemu workflow, sterującego produkcją wielkoformatową z udziałem urządzeń tego producenta – Asanti 2.0. Jak zapewniał, jest on swego rodzaju „ośrodkiem” produkcyjnym, pozwalającym realizować najróżniejsze prace wykonywane w ploterach z poziomu jednego, wspólnego dla wszystkich urządzeń oprogramowania. Został wyposażony w wiele innowacyjnych funkcji usprawniających produkcję: „Mówimy choćby o inteligentnej komunikacji, uwzględniającej kody QR – podkreślał Andy Grant – czy też wysokiej jakości kolorystycznej, uzyskiwanej dzięki zaawansowanemu modułowi zarządzania barwą”.

Nowe atramenty UV w ofercie Agfa Graphics

Deborah Hutcheson – dyrektor ds. marketingu Agfa Graphics North America, zaprezentowała – także debiutującą na targach ISA 2015 – serię nowych atramentów AJ UV G5 FA, przeznaczonych do zadrukowywania materiałów giętkich, znajdujących zastosowanie m.in. w reklamie zewnętrznej. Jak zaznaczyła, cechuje je wysoka odporność na odkształcenia i obróbkę, jakiej poddawane są wydruki (łamanie, zdzieranie, zaginanie) oraz długa żywotność. – Ta druga cecha jest szczególnie istotna w kontekście zachowania wyrazistej kolorystyki reprodukcji, także w niesprzyjających warunkach atmosferycznych – mówiła. – Nasze nowe atramenty zapobiegają blaknięciu obrazu, przyczyniając się do dłuższego eksponowania zadrukowanych materiałów np. wykonanych z polipropylenu.

Na zakończenie konferencji Larry Salomon – wiceprezes ds. rozwiązań wielkoformatowych w północnoamerykańskim oddziale Agfa Graphics zaprezentował Duratex – dostępną na tamtejszym rynku specjalistyczną folię kompozytową typu PVC/PET/PVC, charakteryzującą się wysoką nieprzezroczystością i gładkością.

Europejska premiera na targach Fespa 2015

Wszystkie zaanonsowane podczas konferencji prasowej rozwiązania będą miały swoją oficjalną europejską premierę na targach Fespa 2015, jakie odbędą się w dniach 18-22 maja br. w Kolonii (Niemcy). Firma Agfa Graphics  zaprezentuje swoją ofertę na stoisku nr S60 zlokalizowanym w pawilonie nr 6.

www.agfa.com.pl

KL