Artykuły Promocyjne Wracamy do świata reklamy | Paweł Pęsiek, IMAGO Printer

Wracamy do świata reklamy | Paweł Pęsiek, IMAGO Printer

0
IMAGO Printer

O zdobywaniu niszy, jaką stanowił druk spożywczy, doświadczeniu 3 lat pracy w cukiernictwie, które teraz chcą wykorzystać na rynku reklamy i o tworzeniu maszyn najwyższej jakości mówi Paweł Pęsiek z firmy IMAGO Printer.

Działaliście w branży reklamowej, ale 3 ostatnie lata to Wasza intensywna działalność na rynku spożywczym. Proszę przybliżyć skąd ta zmiana i jakie były te dla Was te 3 lata?

Zmiana branży na rynek spożywczy była spowodowana kilkoma wyzwaniami, przed którymi stanęliśmy w ostatnich latach. Jednym z nich była chęć zmiany – rozdzieliliśmy się z firmą Oxiprint i chcieliśmy zaskoczyć rynek nowym, ciekawym produktem. Kolejne wyzwanie stanowiła pandemia. Wówczas, wyprzedzając pewne reakcje rynkowe, postanowiliśmy udać się w kierunku niszy, którą wtedy stanowił druk spożywczy. Zatrudniliśmy technologów z branży cukierniczej oraz rozszerzyliśmy dział handlowy przygotowując się na intensywną pracę i rozwój tak aby jak najlepiej dostosować urządzenia do warunków nowej dla nas branży spożywczej. W drugiej połowie 2020 r. zaczęliśmy odnosić pierwsze sukcesy. Pozwoliło to nam nie tylko utrzymać działalność, ale też się rozwinąć. Dziś firma IMAGO Printer może poszczycić się urządzeniami w każdym większym mieście w Polsce oraz niemalże 40-osobową załogą z rozwiniętą strukturą – od działu R&D, po logistykę, produkcję, sprzedaż, marketing, wdrożenia i serwis. Po 3 latach na polskim rynku cukierniczym udało nam się wypracować pewnego rodzaju dominację w branży. Aż 90% wszystkich maszyn tego typu to maszyny IMAGO Printer. Udało nam się również wyjść z naszymi produktami za granicę. Obecnie nasze urządzenia funkcjonują już na 4 kontynentach!

IMAGO Printer

No właśnie, maszyny IMAGO Printer działają w ponad 200 punktach piekarniczych i cukierniczych. Kto jest Waszym odbiorcą, jakie maszyny dla spożywki oferujecie?

Przede wszystkim jest to segment najbardziej wiodących, dużych zakładów. To oni byli naszymi pierwszymi klientami. Są to głównie piekarnie, które utworzyły segment cukierniczy i potrzebowały maszyn do prostej dekoracji tortów oraz cukiernie, które szukały nowych rozwiązań i sposobu na wyróżnienie się wśród konkurencji. Jednocześnie wśród naszych klientów znajdują się producenci ciasteczek, pierniczków, hotele, czy cateringi. Jest także przestrzeń dla nadruków na słodyczach reklamowych. Oferta IMAGO Printer skierowana do tej branży to nie tylko plotery cukiernicze, ale również wiedza technologiczna i akcesoria przyśpieszające i ułatwiające pracę z urządzeniem. Zakłady, które zainwestowały w nasze maszyny wprowadzają nowe produkty, podnoszą jakość dekoracji oraz zwiększają zyski, co przyczynia się do rozwoju całej branży.

Teraz chcecie wrócić do branży reklamowej. Dlaczego? Co możecie zaoferować temu rynkowi?

W firmie IMAGO Printer zawsze wiedzieliśmy, że taki czas prędzej czy później nadejdzie, przygotowywaliśmy się do tego już od dawna. Już rok temu mieliśmy pierwsze zamówienia na urządzenia UV od naszych stałych klientów. Dziś, po wielu miesiącach pracy nad tymi maszynami i setkach przeprowadzonych prób, wiemy, że udało nam się stworzyć coś, co może być odpowiedzią na potrzebę wszystkich klientów, którzy po prostu chcą mieć dobrą maszynę. Stworzyliśmy urządzenie wysokiej jakości, które zaspokoi potrzeby nawet najbardziej wymagających użytkowników. My nie kopiujemy rozwiązań. Wszystko, co oferujemy to efekt naszej ciężkiej pracy oraz oczekiwań naszych klientów.

IMAGO Printer

Wasze maszyny to nowatorskie rozwiązanie – maszyny małego formatu o funkcjonalnościach dorównujących tym od topowych producentów. Co Was wyróżnia na rynku? Co buduje Waszą przewagę konkurencyjną?

Doświadczenia, które zdobyliśmy w ciągu 3 lat pracy w cukiernictwie, nauczyły nas wiele na temat nowych potrzeb rynkowych. Odnieśliśmy sukces, ponieważ nasze maszyny są bardzo intuicyjne w obsłudze, proste w naprawie i dostosowane do każdego klienta. Teraz, wracając na rynek poligraficzny i reklamowy, uwzględniliśmy w naszych maszynach wszystko to, czego nauczyliśmy się w branży spożywczej. Doszliśmy do pewnych rozwiązań, których inne firmy nie mają. Stąd też w małym formacie pojawiają się rozwiązania, które są znane z najbardziej topowych, najdroższych rozwiązań na rynku, jak na przykład recyrkulacja białego atramentu zabezpieczające przed jego wysychaniem czy system odpylający zwiększający żywotność układu drukującego. Naszym celem jest zadowolenie klienta w związku z czym stawiamy na kompleksowe wdrożenie maszyny wraz z przygotowaniem technologicznym procesu druku dostosowanym do produktów klienta. Jednocześnie przygotowaliśmy szereg materiałów ułatwiających zarówno obsługę, jak i serwis urządzenia. Jeżeli już w takiej maszynie coś się wydarzy, to najczęściej udaje nam się rozwiązać problem zdalnie od ręki, a w przypadku potrzeby większej naprawy zapewniamy maszynę zastępczą aby utrzymać produkcje u klienta.

Podkreślacie wagę serwisu. Jakie wsparcie posprzedażowe oferujecie?

Serwis jest dla nas oczkiem w głowie, ale nie można zapomnieć o tym, że inne działy też pracują na to, żeby nasz klient był zadowolony. Stale utrzymujemy z naszymi klientami relacje, podpowiadamy im, w jaki sposób mogą jeszcze lepiej wykorzystać nasze maszyny w swoim biznesie. Mamy w IMAGO Printer dział, który cały czas wspiera naszych klientów w przygotowaniu prototypów, które stają się często nowym produktem w ich zakładzie. Staramy się też odwiedzać naszych klientów co jakiś czas, żeby zobaczyć, jak funkcjonują w swoim biznesie, czegoś się od nich nauczyć. Dzięki temu nasze maszyny mogą być jeszcze lepsze i jeszcze bardziej spełniać oczekiwania naszych klientów. To, co jest dla nas unikalne, to profesjonalne struktury naszej firmy. Powstawała ona latami i stworzyła coś unikalnego. Stworzyliśmy własne urządzenia drukujące, które stają się maszynami bardzo popularnymi w Polsce. Najważniejsze dla naszych klientów jest to, że mają do czynienia z profesjonalnym partnerem. Chcemy dbać o profesjonalizm w każdym aspekcie prowadzenia naszej działalności.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko


Więcej o firmie IMAGO Printer TUTAJ. Więcej materiałów z branży TUTAJ.