Napoje, przekąski, karty kredytowe czy ubrania – historia pokazuje nam, że wizerunek piłkarza może być wykorzystywany na wiele sposobów. Piłka nożna to najpopularniejszy sport na świecie. Gwiazdy pokroju Zlatana Ibrahimovica i Cristiano Ronaldo kojarzone są w każdym zakątku globu. Dlatego angaż takich postaci gwarantuje globalną rozpoznawalność produktu.
W ostatnim czasie można zauważyć trend, w którym to platformy inwestycyjne decydują się na promocję swoich usług współpracując z piłkarzem (aktualnie grającym lub byłym). Na taki ruch zdecydował się polski broker XTB, który we wrześniu 2024 roku ogłosił kooperacje ze Zlatanem Ibrahimovicem.
XTB w spocie reklamowym ze Zlatanem Ibrahimovicem umiejętnie oddaje naturę Szweda. To piłkarz, który słynął z egocentrycznego podejścia do otaczającej go rzeczywistości. Ibra nie krył poczucia swojej wartości, a także nie gryzł się w język. W reklamie XTB mówi wprost:
Teraz pieniądze pracują dla Zlatana, a nie Zlatan dla pieniędzy.
Zdanie to idealnie koresponduje z nowym przekazem XTB: tu pieniądze pracują dla ciebie. W ten sposób polski broker umiejętnie połączył swojego ambasadora z ofertą, którą reklamuje.
Na polskim rynku brokerów forex istotną rolę odgrywają dwa podmioty XTB i Oanda TMS. Ten drugi broker w 2023 roku do promocji swoich usług zatrudnił Roberta Lewandowskiego. Fani piłki nożnej szybko skojarzą, że kapitan reprezentacji Polski, jak i Zlatan Ibrahimovic na boisku zajmowali tę samą pozycję, czyli środek ataku.
Obserwując jednak zarządzanie wizerunkiem, to już teraz możemy ocenić, że 1:0 wygrywa XTB. Dlaczego? Dlatego, że kampania ze Zlatanem jest znacznie szerzej zakrojona niż ta z Robertem Lewandowskim.
To jedna z najbardziej elektryzujących rywalizacji współczesnego sportu. Kiedy Cristiano Ronaldo reprezentował barwy Realu Madryt, a Lionel Messi FC Barcelony – obaj bili rekordy za rekordem. Ich konfrontacja wykraczała daleko poza boisko. Kilka lat temu największa giełda kryptowalutowa, Binance zatrudniła Portugalczyka do promocji swoich usług. Ba, w kooperacji z tą platformą Ronaldo wprowadził na rynek autorskie NFT (niewymienialne tokeny). W ten sposób świat piłki nożnej wszedł do technologii blockchain.
Giełdy kryptowalutowe postanowiły sprawić, by świat nie zapomniał o duecie Cristiano Ronaldo – Lionel Messi. Argentyńczyk związał się z inną platformą krypto, Bitget, która rywalizuje z Binance o klientów inwestujących w ten rodzaj aktywów. Tym sposobem rywalizacja obu zawodników przeniosła się z boiska na arenę tradingu.
Artykuł sponsorowany
Więcej newsów z branży TUTAJ.