Marketing MIX Mirror Screen ? współczesne lustro

Mirror Screen ? współczesne lustro

56
0

Kiedyś duże w ciężkiej ramie, służyło głównie do przeglądania się w nim, a stłuczenie go oznaczało siedem lat nieszczęścia. Dzisiaj w eleganckiej ramie, z możliwością wyświetlania reklam, filmów i prezentacji 3D, funkcja podziwiania własnej urody nadal pozostała jedną z nadrzędnych, jednakże obecnie lustro prócz tego daje wiele innych możliwości.

Mirror screen jest najnowszej technologii interaktywnym ekranem lustrzanym. Działa na zasadzie zbliżonej do „lustra weneckiego”. Po włączeniu urządzenie jest ekranem o rozdzielczości Full HD natomiast w chwili wyłączenia obraz znika a tafla odzyskuje pełnowartościową, użytkową funkcje zwierciadła. Powierzchnia ekranu jest interaktywna. Oznacza to, że można manipulować nim podobnie jak ekranem komputera. Jednakże w tym wypadku zamiast myszki używa się palca użytkownika.
Produkt mirror screen wykorzystywany jest bardzo często jako ambientowy nośnik w wielu kampaniach promocyjnych oraz eventowych. Jak podkreśla Katarzyna Wrzesień z firmy Bizart – nasze nośniki często sprawują rolę narzędzi wspomagających sprzedaż w miejscach takich jak salony sprzedaży, banki. Można je także spotkać w urzędach, gdzie służą jako informatory dla petentów. Urządzenia swoje zastosowanie znalazły także w branży turystycznej oraz gastronomicznej jako funkcjonalny wystrój wnętrz w wielu hotelach, restauracjach, pubach a także salonach fitness i spa.

Estetyczny i nowoczesny wygląd mirror screen jest jedną z jego zalet, do innych można zaliczyć możliwość interakcji na całości ekranu. Dodatkowo efekt „wyszparowanego” obrazu oraz efekt 3d. Jeśli na nośniki puścimy spot reklamowy widoczny jest w nim efekt tzw. wyszparowania tj. na tafli lustrzanej pojawia się sam obiekt.

Innym zastosowaniem mirror screen to tzw. Telewizja w lustrze. Produkt może być wykorzystany jako telewizor w łazienkach, sypialniach, kuchniach, salonach, przedpokojach w nowoczesnych oraz stylowych wnętrzach. Co więcej wyświetlany ekran może być częścią dużego lustra, co oznacza, że ekran o przekątnej np. 26 cali może być umieszczony w dużym np. dwumetrowym lustrze w dowolnym miejscu. W łazience jest to wygodne, ponieważ możemy jednocześnie używać lustra i oglądać ciekawy program.

Jak podkreśla Katarzyna Wrzesień – Jako nowość na rynku o takim zastosowaniu cieszy się dużym zainteresowaniem jako narzędzie promocyjne oraz informacyjne. Fakt, że użytkownik może bezpośrednio wybierać interesujące go elementy prezentacji poprzez dotknięcie sprawia, że produkt zaskakuje i wzbudza tzw. „efekt wow”.
Firma Diageo Polska, producent i dystrybutor jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, takich jak Johnnie Walker, Smirnoff, Bailey’s wykorzystała nośnik Mirror Screen w kampanii promocyjnej marki ekskluzywnej wódki Belvedere. Pierwsza część kampanii przeprowadzona została w 2007 roku i obejmowała weekendowe imprezy w klubach największych miast Polski.
Katarzyna Wrzesień zaznacza – Planowane przedłużenie umowy z firmą świadczy o efektywności nośnika. Prezentacja na nośniku przedstawia min. obracającą się w trój wymiarze butelkę po kliknięciu, w którą potencjalny klient może dowiedzieć się o szczegółach promocji związanej z Belvedere.
Firmą UPC wykorzystała produkt jako narzędzie prezentacyjne na konferencji prasowej UPC wprowadzającej nowy logotyp firmy. Prezentacja przedstawiała otwierający się i zamykający kwiat z której „wypływały” informacje o nowych usługach.

Mirror Screen jest dostępny w rozmiarach od 19 cali do 50 przekątna. Może być zabudowany lub dostarczony w ramie. Koszt nośnika uzależniony jest od wielkości ekranu, wielkości luster, miejsca montażu a także wnętrza. Nośnik obsługuje się bezpośrednio w tafli lustra lub za pośrednictwem funkcjonalnego pilota. Obraz może pochodzić z bezprzewodowej transmisji WIFI, lub z innego łącza cyfrowego lub analogowego stosowanego w najnowszych telewizorach oraz łączach komputerowych. Źródłem zasilania jest standardowe napięcie 220 V. Coraz większe możliwości luster sprawiają, że pojawiają się one już nie tylko w naszej łazience i nie służą już tylko do przeglądania się. Nowe rozwiązania wkraczają do świata reklamowego i naszego życia. I właśnie dzięki nim zwykle lustro stało się ekskluzywnym nośnikiem reklamowym.