Marketing MIX Kioski multimedialne

Kioski multimedialne

51
0

Livingston, firma specjalizująca się w wypożyczaniu sprzętu informatycznego i multimedialnego, poszerza swoją ofertę o wynajem info-kiosków. Nowa usługa skierowana jest przede wszystkim do agencji reklamowych i eventowych oraz wystawców indywidualnych, którzy chcą zapewnić większą atrakcyjność i interaktywność w kontakcie z klientem podczas targów oraz wszelkiego rodzaju imprez. Jedną z pierwszych firm, która skorzystała z oferty była agencja reklamowa Peppermint.

Agencja reklamowa Peppermint zdecydowała się na wyjęcie 10 kiosków multimedialnych w związku z organizacją imprezy dla jednego ze swoich klientów. Zostały one wykorzystane do aktywizacji uczestników, którzy mogli interaktywnie brać udział w quizie i układaniu puzzli wyświetlających się na ekranach. Uczestnicy korzystali z urządzeń przy pomocy czytników kodów kreskowych, które skanowały specjalnie przygotowane karty.

Oczekiwania naszego klienta były jasne. Mieliśmy zorganizować konkurs dla uczestników. Chcieliśmy aby interaktywnie wzięli oni udział w zabawie, dlatego zdecydowaliśmy się na użycie kiosków multimedialnych. Zakup tych urządzeń nie wchodził w grę z racji ich wysokiej ceny. Po wnikliwej analizie rynku, zdecydowaliśmy się na wynajem urządzeń od firmy Livingston, która oferowała najlepsze warunki transakcji – mówi Justyna Steblecka, Production Specialist z agencji Peppermint

Zastosowanie kiosków informacyjnych w branży prezentacyjnej i eventowej jest bardzo szerokie. Mogą one pełnić funkcje informacyjne lub działać jako interaktywne punkty do prezentacji wybranych treści. Stanowią również stacjonarne centra rozrywki multimedialnej i zapewniają dostęp do Internetu. Wszystkie funkcje oraz oprogramowanie może być dostosowywane indywidualnie do potrzeb klienta.

Projekt stanowił szczególne wyzwanie ze względu na trudny dostęp do tego typu sprzętu oraz konieczność kompleksowej obsługi związanej z dostawą i odbiorem urządzenia. Ze względu na złożoność projektu po stronie klienta, który wymagał transportu info-kiosków po całej Polsce oraz zainstalowania na nich specjalnego oprogramowania, zamówienie zostało uzgodnione i złożone 14 dni przed dostawą. Livingston zapewnił wsparcie techniczne zarówno w fazie ustalania zamówienia, jak również podczas eksploatacji kiosków – mówi Marek Straszak odpowiedzialny za rozwój firmy Livingston w Polsce.

Livingston jest liderem europejskiego rynku wynajmu sprzętu IT. Oferta firmy obejmuje komputery osobiste i stacjonarne, serwery, macierze dyskowe a także projektory, ekrany oraz inne urządzenia potrzebne do organizacji zarówno małych projektów, jak i dużych konferencji i przedsięwzięć obejmujących kilka tysięcy osób. Firma zatrudnia ponad 250 osób skupionych w 9 europejskich oddziałach, które prowadzą działania w ponad 100 krajach na całym świecie. Roczne obroty firmy szacowane są na 86 mln Euro. Livingston współpracuje m.in. z takimi producentami, jak: Fujitsu Siemens Computers, HP, Dell, IBM, Lenovo, NEC, Samsung, Sanyo, Sun.

Podstawową cechą oferty Livingston jest wyjątkowa elastyczność, która z jednej strona pozwala na błyskawiczny wynajem najbardziej wyrafinowanego sprzętu IT, jak i prostych rozwiązań biurowych. Klientami Livingston są między innymi dostawcy oprogramowania (SAP, Oracle, Sybase), integratorzy IT, organizatorzy imprez i konferencji, banki, firmy ubezpieczeniowe i telekomunikacyjne (Telekom, Ericsson, Alcatel) a także przemysł samochodowy i lotniczy oraz wiele innych. Livingston zapewniał m.in. sprzęt informatyczny w trakcie takich prestiżowych wydarzeń, jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2006, CeBit, czy Światowy Dzień