Logo

Marketing MIX

Effie rozdane

Najefektywniejsze kampanie reklamowe zostały nagrodzone podczas 9. Gali Effie Awards – konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. 37 spośród 151 kampanii zgłoszonych przez agencje reklamowe oraz domy mediowe, zostało nagrodzonych statuetką przez jury pod przewodnictwem Marka Kapuścińskiego, prezesa Procter&Gamble w Polsce. Jury nie przyznało w tym roku Grand Prix, ale wręczono pięć złotych Effie.

Nagrodzone złotem kampanie to:
– Mumio (Polkomtel) – agencja PZL
– Zmień kraj – idź na wybory. (Koalicja 21 Października) – za strategię odpowiedzialni byli: Saatchi & Saatchi i Corporate Profiles Consultant, twórcy kampanii to: PZL, Tomek Sikora, Tribal DDB, Uniwersal McCann, CR Media
– Dodaje emocji (Canal+ Cyfrowy) – agencja Grupa Ogilvy66
– You Can Dance – roztańczmy miasto (TVN) – dom mediowy Starcom
– Wszyscy Biorą – A Ty? (Bank Zachodni WBK) – dom mediowy Uniwersal McCann .

Agencjom przyznano 12 brązowych i 9 srebrnych, a domom mediowy 7 brązowych i 4 srebrne Effie. Za najbardziej efektywne agencje uznano ex aequo Brain i Gruppa66 Ogilvy. Najefektywniejszym domem mediowy okazał się Starcom.