Firma Magit po raz piąty realizuje projekt finansowany ze środków unijnych. Tym razem dofinansowaniu ma podlegać projekt stworzenia w firmie nowych produktów i usług kryjących się pod pojęciem Digital Signage – sieć interaktywnej, multimedialnej reklamy DSnet, gablota multimedialna digiCASE.
Zarówno DSnet, jak i digiCASE, zostały zarejestrowane w Urzędzie ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego i w 2009 roku będą chronione prawnie jako słowno-graficzne znaki zastrzeżone.
W ramach projektu firma chce stworzyć sieć w pełni interaktywnych terminali (DSnet) reklamy i informacji zarządzanych zdalnie z centrum zarządzania oraz stworzyć własny produkt o nazwie „gablota multimedialna digiCASE”, który będzie elementem sieci lub samodzielnie działającym nośnikiem. Dla celów badawczo-rozwojowych Magit podjął współpracę z Wrocławskim Centrum Transferu i Technologii oraz dwiema wrocławskimi uczelniami: ASP i Uniwersytetem Ekonomicznym.
Projekt z 28 punktami uplasował się na ósmym miejscu listy beneficjentów projektów. Całkowita kwota realizowanego projektu to ponad 500 tys. złotych, a wysokość dofinansowania to 60 proc. Magit podpisał umowę o dofinansowaniu z Dolnośląską Instytucją Pośredniczącą i rozpoczął proces wdrażania projektu.
Jak podaje firma, Magit jest jedyną firmą w kraju, która przystąpiła i otrzymała dofinansowanie w ramach tworzenia sieci DS.