Call2Action SA i firma badawcza Millward Brown SMG/KRC przebadają nośniki Digital Signage (DS). To pierwsze tego typu przedsięwzięcie na polskim rynku reklamy DS. Badanie ma dostarczyć reklamodawcom i domom mediowym nowe narzędzia analityczne, które pozwolą na pełniejsze wykorzystanie atutów tego młodego medium.
Badanie będzie realizowane na próbie mieszkańców największych aglomeracji, robiących zakupy w sieciach: Tesco, Piotr i Paweł oraz Alma. Call2Action SA posiada łącznie w supermarketach Piotr i Paweł, hipermarketach Tesco oraz sklepach sieci delikatesowej Alma ponad 3000 ekranów Digital Signage. Generują one ponad 25 mln kontaktów miesięcznie, co czyni Call2Action SA największą pod względem zasięgu firmą na rynku reklamy Digital Signage w Polsce.
Efektem badań ma być szeroki zestaw wskaźników przydatnych reklamodawcom, zarówno ilościowych, jak i jakościowych, m.in. znajomość wspomagana medium, wskaźniki pozwalające na oszacowanie zasięgu tygodniowego, miesięcznego itd., nastawienie do medium, stopień zainteresowania przekazem, postrzegany stopień perswazyjności (czyli przełożenie na decyzje zakupowe) itp.