Logo

Marketing MIX

Nowe logo Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Zaprezentowano nowy znak graficzny Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Logotyp został wybrany spośród prawie 600 projektów nadesłanych w ramach ogólnopolskiego konkursu. Autorem zwycięskiego projektu jest Jerzy Osiennik.

Zdaniem autora logotypu: – Stworzenie znaku, który identyfikowałby miasto i kraj, był czytelny pod każdą szerokością geograficzną i wywoływał podobne skojarzenia, wymagało połączenia w jedną formę kilku różnych symboli. Inspiracją dla autora były m. in. kształt wrocławskiego Ratusza, herb miejski oraz godło Polski i znak Solidarności. Jak mówi Jerzy Osiennik: – Znak Solidarności na piersi Gary’ego Coopera idącego w samo południe do czerwcowych wyborów był dla mnie – wówczas osiemnastolatka – obietnicą normalności. Mam nadzieję, że odniesienie do znaku Solidarności – autorstwa Jerzego Janiszewskiego – w logo Wrocławia spowoduje, iż będzie ono budzić równie optymistyczne skojarzenia. Przypominania o otwartości, tolerancji i zdrowo pojmowanym patriotyzmie nigdy za wiele. Zwłaszcza dziś.

Jerzy Osiennik projektowaniem graficznym zajmuje się od 20 lat. Pracuje jako konsultant kreatywny w Infinity Group, prowadzi też własną firmę Plajster.

– Wybrany logotyp jest prosty, estetyczny, uniwersalny i szybko zapada w pamięć. Chcemy, żeby akcentował nowy etap przygotowań miasta do obchodów Europejskiej Stolicy Kultury 2016 i reprezentował zarówno Wrocław, jak i całą Polskę – mówi Krzysztof Maj, dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016. Komisja konkursowa postanowiła przyznać również wyróżnienie honorowe dla pana Wojciecha Janickiego.

Jednym z pierwszych materiałów promocyjnych z nowym logo jest naklejka na klawisz „W” na klawiaturze.