Logo

Marketing MIX

Polski konsument – chce obniżek cen i drobnych prezentów

Polscy konsumenci uważają obniżenie ceny produktu za najciekawszą formę promocji, chętnie też biorą udział w konkursie, w którym mają zagwarantowane otrzymanie nawet drobnego upominku – wynika z badań domu mediowego OMD, na temat atrakcyjności promocji i konkursów.

Blisko 60% badanych przyznało, że najbardziej interesującym rodzajem promocji jest obniżka ceny produktu. Co piąty konsument podziela opinie, iż większa ilość produktu w tej samej cenie jest bardziej zachęcająca niż niższa cena, natomiast dla co dziesiątego Polaka najbardziej interesujący jest upominek dołączony do zakupu.

Producenci często organizują konkursy, które mają zachęcić konsumentów do zakupu ich towarów bądź usług. Dla większości respondentów najbardziej atrakcyjne są konkursy z nagrodami, nawet małymi i symbolicznymi, ale dla każdego kupującego. Kobiety (47%) cenią taka promocję bardziej niż mężczyźni (33%).

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie polskich internautów.