Logo

Marketing MIX

Polacy niechętni wobec e-faktur. Rusza kampania promująca.

Aż 59 procent Polaków nie chce otrzymywać faktur w formie elektronicznej, bo woli mieć wszystkie dokumenty na papierze. Tymczasem, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej, e-faktury mają stać się głównym systemem fakturowania w Europie do 2020 roku. Konfederacja Lewiatan zbadała stosunek Polaków do e-faktur i rozpoczyna kampanię edukacyjną: „Wybieram e-faktury”.

Jak wskazują badania opinii publicznej, zrealizowane na zlecenie Lewiatana, o e-fakturach słyszało 88 procent Polaków. 42 procent społeczeństwa otrzymuje faktury w wersji elektronicznej od usługodawców i aż 92 procent osób jest zadowolonych z tego rozwiązania. Powody, dla których zdecydowali się na e-fakturę, to wygoda – otrzymanie i opłacenie dokumentu przez Internet (54 procent badanych), oszczędność czasu – krótszy czas otrzymania faktury za zrealizowaną usługę (42 procent badanych) oraz ochrona środowiska (32 procent badanych). Do zalet dokumentów elektronicznych należą także: bezpieczeństwo danych, łatwość przechowywania i niskie ryzyko utraty dokumentu.

– Mimo niewątpliwych korzyści, jakie daje e-faktura, Polacy pytani o to czy chcieliby otrzymywać rachunki za usługi w wersji elektronicznej, odpowiadają przecząco. Aż 59 procent badanych nie chce otrzymywać e-faktur – mówi Jakub Wojnarowski, zastępca Dyrektora Generalnego Konfederacji Lewiatan.

Konfederacja Lewiatan, wraz z Koalicją „Wybieram e-faktury”, w skład której wchodzą: Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., Orange Polska, UPC Polska, ING oraz Sage, planuje przeprowadzenie szeroko zakrojonych działań informacyjno-edukacyjnych.

W ramach kampanii powstała strona internetowa www.wybieramefaktury.pl – kompendium wiedzy o e-fakturach, gdzie konsumenci dowiedzą się między innymi o różnicach między fakturą papierową i elektroniczną, sposobach udostępniania i płatności za e-faktury, regulacjach prawnych, określających ich status w Polsce, a także ekologicznych skutkach wystawiania faktur papierowych. Koalicja planuje także ogłoszenie konkursu na logo e-faktur.