Logo

Marketing MIX

Future Labs: interaktywne nowości w Limbecker Platz Essen

W kompleksowym badaniu  "Czego klient naprawdę chce" EKG wraz z Roland Berger Strategy Consultants zanalizowało zachowania konsumenckie i nabywcze klientów. Około 42.000 konsumentów zostało zapytanych o ich zwyczaje zakupowe. Ponadto, prawie 2000 uczestników badania pisało przez miesiąc osobisty pamiętnik zakupowy.

Analiza wszystkich danych przyniosła zaskakujące wyniki. Mimo, że udział przedsiębiorców internetowych już jest większy niż oczekiwano, to siedem procent zakupów online generuje 16 procent całkowitych obrotów – z tendencją wzrostową. Nie znaczy to jednak, że sprzedawca nie operuący w Internecie (ang. bricks-and-mortar) nie ma szans, w stosunku do konkurentów internetowych, ponieważ dwie trzecie konsumentów to stali klienci sklepów tradycyjnych.

"Future Labs" są bezposrednim rezultatem wyników tego badania. Centra handlowe Limbecker Platz w Essen i Alstertal-Einkaufszentrum w Hamburgu posiadają szereg “Future Labs” czyli interaktywnych rozwiązań dla klientów. ECE (firma zarządzająca tymi centrami) przetestowało szereg usług, które łączą tradycyjne zakupy z korzyściami płynącymi z wirtualnego świata. Usługi są szerokie, od wirtualnych przewodników przez różnorodną ofertę rozwiązań mediów społecznościowych aż  do interaktywnych placów zabaw.

Wśród nowości Future Labs, znajdują się:

• bezpłatna aplikacja dla smartfonów (dostępna na razie dla iPhone , a dla telefonów z systemem Android od maja ), która informuje o aktualnych ofertach , wydarzeniach i nowościach . Obejmuje system zbierania punktów .

Mall Wall (na zdjęciu): Na ekranie (4x4m) goście mogą korzystać ze specjalnie zaprojektowanych  "ekranów dotykowych " dla interaktywnych aplikacji. Mogą wybierać między np. newsami moowymi, social media , blogami, grami, i tzw. animacje Augmented Reality, w których użytkownik może doświadczyć rozszerzonej rzeczywistość za pośrednictwem wirtualnych obrazów .

The giants’ journey: dziecięcy plac zabaw dla dzieci od 6 do 11 lat. Dzieci mogą brać udział w grach, a ich wyniki (punkty) są zapisywane na specjalnej bransoletce.

WLAN: dostęp do sieci WLAN bezpłatnie przez godzinę dla każdego użytkownika
3D guiding system: Jako nowy rodzaj przewodnika sklepowego, w którym system kierowania 3D "YourWay2go" oferuje najszybszą drogę do żądanego sklepiu jako animacji 3D, którą pobiera się za pomocą kodu QR.

• W wirtualnej informacji (na zdjęciu) pracownicy obsługi odpowiadają na pytania gości, za pomocą strumienia wideo na żywo – np. o sklepach znajdujących się w centrum lub godzin odjazdu autobusów i pociągów.

"Gloria" to wirtualny avatar centrum, który wie o nim wszystko. Goście mogą komunikować się z wirtualnym przewodnikiem centrum handlowego interaktywnie za pomocą ekranu dotykowego . " Gloria " zawiera pomocne wskazówki , można z nią zagrać lub pobrać wiadomości wideo.

Social check-in: możliwość  logowania się do serwisu Facebook w terminalu i pokazanie znajomym, gdzie aktualnie się przebywa.  

Photobuzzer – za pomocą jednego przycisku jest nam robione zdjęcie, które po uprzednim zatwierdzeniu, dodawane jest do profilu centrum na  portalu Facebook oraz na  Mall Wallu.

• Automatyczne szafy na kurtki i płaszcze – odbierane za pomocą bileciku z kodem kreskowym.

• Tablety badania zadowolenia klientów by sprawdzić jak zadowoleni są goście centrum? Na pytania opowiadają za pomocą wybory uśmiechniętych (lub nie) buziek.  

Limbecker Platz jest miejscem miejscem eksperymentów dla  tych nowych trendów technicznych i pomysłów. Zmiany, które są dobrze odbierane przez klientów, będą kontynuowane i realizowane również w innych centrach hanlowych. Pomysły, które nie przemawiają do odbiorców zostaną zastąpione nowymi.