Marketing MIX Nadszedł czas, by głośno mówić o przedsiębiorcach – Jolanta Bogusz z Getin...

Nadszedł czas, by głośno mówić o przedsiębiorcach – Jolanta Bogusz z Getin Leasing

0

Z Jolantą Bogusz, dyrektor Departamentu Wsparcia Sprzedaży, Getin Leasing rozmawiamy o ogólnopolskiej akcji „Czas Polskich Przedsiębiorców”, która ma na celu zwrócenie uwagi na kluczową rolę przedstawicieli sektora MSP w gospodarce i ich znaczenie w rozwoju kraju.

Jak narodziła się idea stworzenia „Czasu polskich przedsiębiorców”?

Jolanta Bogusz: Idea akcji „Czas Polskich Przedsiębiorców” narodziła się po tym jak Getin Leasing po 20 latach zdetronizował lidera rynku w kategorii leasingu pojazdów, zajmując pierwsze miejsce. To dla nas wielki sukces, że nasza konsekwencja w realizacji strategii finansowania pojazdów  została nagrodzona. Pięć lat temu nie byliśmy w czołówce firm leasingowych. Natomiast konsekwentnie zwiększaliśmy sprzedaż i możemy pochwalić się dynamiką wzrostu naszego biznesu o ok. 50% rok do roku, gdy tymczasem inne firmy wzrastały średniorocznie o ok. 18%. W związku z powyższym chcieliśmy pochwalić się naszym sukcesem i docenić wysiłki naszych partnerów biznesowych i pracowników, a przede wszystkim podziękować klientom – przedsiębiorcom i to w sposób niebanalny. Zauważyliśmy, że przedsiębiorcy to serce polskiej gospodarki, a wciąż są niedoceniani przez społeczeństwo, państwo. Postanowiliśmy stanąć w obronie przedsiębiorców i przywrócić im godność i należny szacunek.

Czy z kondycją polskich przedsiębiorstw jest tak źle, że potrzebują medialnego wsparcia?

W warunkach rynkowych prawie każda firma potrzebuje wsparcia marketingowego. Cyfry mówią same za siebie. Jesteśmy szóstą gospodarką w Europie pod względem wysokości wskaźnika przedsiębiorczości, na 15,5 mln zatrudnionych w Polsce 9 mln to miejsca pracy stworzone przez przedsiębiorców. Ok. 50% PKB wytwarza sektor MŚP w Polsce i długo by tak można wymieniać, ale czy społeczeństwo o tym wie? Niestety ponad 68% nie ma takiej wiedzy czy dostępu do informacji.

Jakie działania będą prowadzone i w jakich kanałach informacyjnych w ramach akcji?

Obecna kampania prowadzona jest przede wszystkim w Internecie, radiu, prasie i na billboardach. Można nas zobaczyć na FB i YT, mamy dedykowaną stronę www.czasprzedsiebiorcow.pl

Do kogo chcecie dotrzeć ze swoim przekazem?

Do wszystkich, do społeczeństwa, aby powiedzieć szerszej grupie prawdę o przedsiębiorcach. Do nich samych po to, aby zebrać ich opinie – czy w jakimś stopniu utożsamiają się z naszym punktem widzenia roli przedsiębiorczości w Polsce. Optymistyczne jest to, że w ciągu miesiąca udało nam się zebrać ponad 30 tys. głosów poparcia dla akcji!

Kiedy naprawdę nadejdzie czas dla polskich przedsiębiorców, co powinno ulec zmianie, jeśli chodzi o uwarunkowania prawne, społeczne w naszym kraju?

To nie jest pytanie do nas, raczej do polityków. Społeczeństwo trzeba edukować i my takiej roli się podjęliśmy, a uwarunkowania prawne to temat na osobny wywiad.

A jaką receptę na sukces w prowadzeniu firmy ma Getin Leasing, co doradzilibyście innym przedsiębiorcom?

Trzeba mieć entuzjazm i odwagę we wdrażaniu niestandardowych rozwiązań i robić to z żelazną konsekwencją.

 

Rozmawiała Jaga Kolawa

 

Więcej o kampanii przeczytacie: TUTAJ