Agencja opracowała multimedialny projekt Raportu Rocznego 2014 oraz jego drukowaną wersję dla lidera rynku budowlanego w Polsce, firmy Budimex.
Koncepcja graficzna strony www, czyli Raportu w multimedialnej odsłonie, została zbudowana na planie siatki architektonicznego szkicu przestrzennego. Motyw ten w ascetyczny, delikatny sposób akcentuje konstruktorski charakter firmy Budimex. Uzupełniają go fotografie prezentujące realizacje budowlane firmy wpisane w asymetryczną siatkę, stanowiąc element przejrzystej i czystej całości.
Projekt multimedialny ma również swoją wersję drukowaną, opartą na tej spójnej koncepcji graficznej. Tu jednak, zamiast fotografii zastosowano szkice nawiązujące do realizacji projektowych firmy. Szlachetny druk ozdobiony wybiórczo lakierem UV nadaje projektowi elegancji, a wszystko to w tonacji czerni, szarości i bieli, z żółtymi akcentami utrzymanymi w kolorystyce Budimex. Całości nadano cechy szykownego albumu w twardej oprawie zamykanej na magnes. Oba projekty charakteryzuje minimalizm oszczędnej formy graficznej, stanowiącej doskonałe tło dla prezentowanych danych finansowych spółki. To swoista wizerunkowa pigułka przedstawiająca dokonania firmy w 2014 roku.
– Projekt dla firmy Budimex zrealizowaliśmy już czwarty rok z rzędu. Mimo, iż po raz kolejny stanowi on ilustrację treści o podobnym charakterze, czyli nowych danych finansowych tej samej spółki, każdego roku naszą koncepcję zasilają innowacyjne pomysły, dzięki którym nowy raport nawiązuje stylistycznie do poprzedniego, jednak cechują go nowa koncepcja kreatywna oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne – wyjaśnia Grzegorz Brzóska, Strategy & Business Development Director w SaltPepper Brand Design.
JK