Logo

Event MIX

7 pomysłów na wykorzystanie AR i VR w branży eventowej

Udział w konferencjach lub targach wymaga od nas ciągłego poszukiwania nowości, które pomogą zwrócić uwagę na produkt, zaprezentować firmę z nietypowej strony i pokażą, że ma innowacyjne podejście do promocji. Jeżeli chcemy zrobić wrażenie na odbiorcach, musimy szukać ciekawych, czasem niekonwencjonalnych rozwiązań, które pozostaną w ich pamięci. Temu właśnie służy rozszerzona oraz wirtualna rzeczywistość w branży eventowej. Jak ją wykorzystać, by wywołać efekt WOW u partnerów? Oto kilka propozycji.

1. Prezentacja produktu z wykorzystaniem VR

Prezentacja produktu to jeden z niezwykle ważnych elementów uczestnictwa w targach, bo w końcu  bierzemy w nich udział dlatego, że chcemy się pochwalić naszą ofertą. Co jednak, gdy jesteśmy np. producentem potężnych maszyn rolniczych lub chcemy zaprezentować kilka modeli samochodów, a mamy ograniczoną powierzchnię? Z pomocą przychodzi tu wirtualna rzeczywistość (VR), dzięki której, po założeniu specjalnych gogli możemy podziwiać „jak na żywo” największy lub najbardziej skomplikowany produkt. Zresztą działa to również w drugą stronę, ponieważ w ten sposób możemy zaprezentować także produkty niewielki (jak np. microchipy), które dzięki technologii VR możemy oglądać w dużym powiększeniu. Tego typu prezentacje na targach lub innych eventach cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

[youtube=”XbLb4EA2bmA”]

2. AR, czyli produkt w rozszerzonej rzeczywistości

Zamiast specjalnych gogli możemy również użyć klasycznego smartfona lub tabletu i przedstawić dany produkt w tzw. rzeczywistości rozszerzonej (AR). W tym przypadku konkretny przedmiot pojawi się na ekranie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, pozwalając nam zaprezentować nie tylko jego wygląd i gabaryty, ale również możliwości. Dzięki tej technologii to przestrzeń dopasowuje się do nas, a nie na odwrót.

[youtube=”O4Go4mq4s88″]

 

3. Rzeczywistość rozszerzona podczas prezentacji

AR doskonale sprawdza się również podczas publicznych wystąpień, prezentacji, szkoleń itp. Nie od dziś wiadomo, że jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. Dlaczego zatem nie skorzystać z tego typu rozwiązań przy tworzeniu wizualizacji, które na długo zapadną w pamięci publiczności i sprawią, że nawet najbardziej skomplikowane tematy staną się jasne i zrozumiałe?

[youtube=”gH9CbrCw6vQ”]

 

4. Spotkanie w wirtualnej przestrzeni

Wirtualna rzeczywistość w branży eventowej pozwala również na zorganizowanie spotkania z ludźmi, którzy fizycznie znajdują się w zupełnie innym miejscu. Wykorzystując kamery 360 stopni możemy sprawić, że osoby na drugim końcu świata będą się czuły jak w centrum naszych wydarzeń. Możemy to zorganizować podczas dużego, firmowego eventu lub np. organizując konferencję prasową dla dziennikarzy z całego świata. Dzięki temu odległość przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie.

[youtube=”31WERhEXo2k”]

5. Rozmowa z awatarem

A czemu nie pójśc o krok dalej i spotkać się w wirtualnym świecie z możliwością spojrzenia sobie w oczy? Technicznie jest to jak najbardziej możliwe, a ogranicza nas jedynie wyobraźnia, co udowodnił m.in. twórca Facebooka, Mark Zuckerberg, który podczas jednej z konferencji spotkał się z … awatarami współpracowników. Ten film pokazuje, że technologia pozwala nam dowolnie kształtować rzeczywistość – przynajmniej wirtualną.

[youtube=”s2U9lXEnHns”]

 

6. Wirtualne szkolenie

Jeśli naprawdę chcemy się czegoś nauczyć, nie wystarczy nam jedynie teoria i najczęściej potrzebna nam jest również praktyka – w tym przypadku VR również daje spore pole do popisu. Technologia doskonale sprawdza się podczas szkoleń i pozwala na dokładne wyjaśnienie pewnych procesów oraz bardzo łatwe i przystępne przekazywanie wiedzy empirycznej.

[youtube=”rrUaCxo_s34″]

 

 

7. Po prostu zabawa

VR może też po prostu oznaczać dobrą zabawę, pozwalając nam udostępnić użytkownikom grę, dzięki której będą mieli okazję eksplorować nieznane światy lub przygotować atrakcję nawiązującą do naszej branży, która pozwoli im przeżyć przygodę w wirtualnej rzeczywistości. Ciekawym przykładem może tu być choćby Lufthansa, która podczas jednych z targów zapewniła klientom niezwykłą podróż.

[youtube=”GWjKL6HZ11U”]

 

Rozszerzona oraz wirtualna rzeczywistość w branży eventowej mają mnóstwo możliwości, a powyższe przykłady to tylko kilka pomysłów na ich wykorzystanie. Jeżeli szukacie podobnych rozwiązań, skontaktujcie się  autorami artykułu  firmą – Qverty specjalizującej się w realizacji projektów VR i AR dostosowanych do konkretnych potrzeb i klientów.

http://qverty.pl/

JK