Logo

Marketing MIX

Grupa VIVE dba o świat od najmłodszych lat

Grupa VIVE jako organizacja odpowiedzialna społecznie skupia się na promowaniu postaw proekologicznych, filantropijnych i dbałości o ducha sportowego. W prowadzonych projektach zwraca uwagę na aspekt edukacyjny, niezależnie od tego czy swój przekaz kieruje jest do dorosłych odbiorców, młodzieży, czy dzieci. Swoją najnowszą inicjatywę „Dbam o świat od najmłodszych lat”, kieruje do przedszkolaków. Przedsięwzięcie realizowane jest we współpracy MAC Edukacja z Fundacją VIVE Serce Dzieciom, należącej do Grupy VIVE.

Projekt zakłada wydanie publikacji mówiącej o wadze recyclingu, organizację konkursu plastyczno-technicznego o tematyce ekologicznej oraz przeprowadzenie warsztatów przez ekspertów w 20 placówkach przedszkolnych województwa świętokrzyskiego. Poprzez zabawę i interaktywne ćwiczenia dzieci dowiedzą się co to jest recycling i jak selekcjonować odpady. Projekt został stworzony w ramach obchodów Światowego Dnia Recyclingu i ma na celu uświadomienie dzieciom jak ważne jest powtórne wykorzystanie wyrzuconych przedmiotów, by środowisko w którym żyjemy było czystsze i zdrowsze.

Inicjatorzy wierzą, że wiedza, dotycząca dbałości o środowisko powinna być wpajana już od najmłodszych lat, dlatego akcja kierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym. Projekt polega na zwróceniu uwagi na to jak ważny jest recycling. Wystarczy zmienić swoje nawyki oraz namówić rodzinę i najbliższe otoczenie do segregowania odpadów, które mogą zostać wykorzystane ponownie. Dotyczy to zarówno plastikowych opakowań, jak i niechcianych tekstyliów.

W inicjatywę włączają się przedstawiciele spółek Grupy VIVE. Zadaniem kadry managerskiej będzie czytanie opowiadań z eko-morałem dzieciom w przedszkolach z regionu świętokrzyskiego. Pierwsze spotkania z dziećmi, które odbyły się w placówkach Kieleckich 20 kwietnia, poprowadziła Wiceprezes Zarządu VIVE Textile Recycling – Agnieszka Servaas oraz Prezes MAC Edukacja – Grzegorz Kowalski. 

– Projekty ekologiczne, budujące umiejętność segregowania odpadów, realizujemy już w grupie bardzo młodych ludzi, wierząc, że edukacja od najmłodszych lat przynosi najlepsze efekty. Wierzymy, że kadra managerska naszej organizacji jest kluczową grupą, która może, a wręcz powinna, promować nasze wartości i edukować młodych odbiorców w zakresie ekologicznych zachowań na co dzień. Dzięki wiedzy, doświadczeniu i kompetencjom ekspertów branży poziom świadomości i wiedzy o recyklingu tekstyliów będzie coraz wyższy. – mówi Agnieszka Servaas, Wiceprezes Zarządu VIVE Textile Recycling.

Naturalnym aspektem działalności edukacyjnej, wynikającym z DNA Grupy VIVE, jest cykl gospodarki w obiegu zamkniętym, które organizacja akcentuje w swoich obecnych kampaniach. Grupa VIVE w warstwie biznesowej stawia sobie za cel stuprocentowe wykorzystanie odzieży używanej. Jednocześnie prowadzi m.in. omnibusowe badania świadomości recyklingu tekstyliów wśród Polaków, kampanię wizerunkową Re:Aktywacja, promującą odpowiedzialne gospodarowanie tekstyliami, programy edukacyjne dla młodzieży, w tym np. konkurs „Recykling na miarę. 4 pory roku”.

MW