Jet Line i Directors we wspólnej kampanii OOH adresowanej do kierowców o tym – żeby wyluzować. Zwolnić, odpocząć, odłożyć telefon. Zmądrzeć.
Za główną przyczynę wypadków śmiertelnych na drogach Europejczycy uznają nieuwagę. Potwierdza to 57% wszystkich respondentów w Europie, ale tylko 36% ankietowanych w Polsce – wskazują wyniki „Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2017”.
– “Ciśniemy”, bo łatwo znajdujemy usprawiedliwienie i pretekst, by naginać normy. Żyjemy w wiecznym pędzie, co w szczególności widać na drodze. Ciśniemy, tylko po co? Pomyśleliśmy, że zmiana postaw jest wyzwaniem, które warto podjąć. Postanowiliśmy wspólnie z Jet Line przygotować działania pro bono – mówi Radek Miklaszewski, CEO Directors.
– Co piąty kierowca w Polsce przyznaje, że zna stan zaśnięcia za kierownicą, a jednocześnie bagatelizujemy zmęczenie i najrzadziej w Europie robimy przerwy za kierownicą. Śpieszy się nam nie tylko, gdy jedziemy na wakacje ale też, gdy z nich wracamy – mówi Agnieszka Maszewska, kierująca komunikacją i CSR w Jet Line. – Nasze nośniki Motorway są adresowane do osób podróżujących samochodami po drogach w Polsce i dlatego są naturalnym wyborem dla akcji dotyczącej bezpieczeństwa kierowców i pasażerów. Najlepiej znamy ich moc i siłę przekazu out of home, dlatego za ich pomocą mówimy o sprawie, która dotyczy nas wszystkich, użytkowników dróg.
Według Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2017 (ankietowano blisko 12,5 tysięcy respondentów z 11 krajów, w tym Polski), za najbardziej nieodpowiedzialne zachowanie za kierownicą polscy kierowcy uważają jazdę pod wpływem alkoholu i zbyt dużą prędkość. Bardziej wyrozumiali niż kierowcy z innych krajów jesteśmy dla sytuacji, w których jedziemy mimo niewyspania i zmęczenia oraz dla korzystania w trakcie jazdy z telefonów komórkowych i prowadzenia aut pod wpływem leków, mogących wpływać na koncentrację. Choć specjaliści zalecają zrobienie przerwy w podróży co przynajmniej 2-3 godziny, nasze przerwy mają miejsce średnio co 4 godziny o 2 minuty.
To najwyższa wartość, czyli najgorszy wynik wśród europejskich kierowców.
Czyli jak jeździmy?
Akcja „Po co cisnąć” rozpoczęła się w lipcu i będzie trwała w wakacje na nośnikach Motorway 12×4 m należących do Jet Line. Inicjatorem jest Jet Line, za kreację odpowiada agencja Directors, która przygotowała kilka różnych odsłon graficznych. Produkcja kampanii należy do SynchroLAB.
MW