Od kiedy jesteście na rynku i skąd wziął się pomysł na biznes związany z aranżacją przestrzeni eventowych?
Jako Loungetime działamy na rynku od prawie 6 lat. Każdy z nas był już dużo wcześniej związany z branżą, więc można powiedzieć, że połączyły nas zainteresowania. W sumie… realizowaniem wspaniałych eventów, które zapadają w pamięć – zajmujemy się od… dekady! Pomysł na stworzenie możliwości aranżacji przestrzeni eventowych wyniknął z prostego zapotrzebowania na tego typu usługi, których brak zauważyliśmy na rynku lokalnym. Postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce. Jak widać pomysł był strzałem w dziesiątkę i od samego początku pewnie kroczymy w zaplanowaną stronę.
Wynajem mebli eventowych to w ostatnich latach bardzo popularne rozwiązanie, firm o podobnym profilu na rynku jest kilkanaście. Czym wyróżniacie się na tle konkurencji i dlaczego klienci mieliby wybrać właśnie Was, a nie inną firmę, których na rynku przecież nie brakuje?
A tam od razu popularny. Patrzę na wysyp nowych firm w branży z lekkim przymrużeniem oka. Może dlatego, że pamiętam jeszcze nasze „spontaniczne“ początki. Dzisiaj doświadczenie pokazuje, że lepiej sprawdzają się procedury i checklisty eventowe niż romantyczne „jakoś to będzie”. Wychodzimy z założenia, że event bez odpowiednich mebli to jak biblioteka bez książek. Początkowo stworzyliśmy ofertę, którą dopasowaliśmy do potrzeb rynku lokalnego. Stale ją rozwijamy, uzupełniamy i urozmaicamy, aby dzisiaj gwarantować klientom blisko 3000 mebli w modelu 24/7. Jesteśmy więc całodobową „biblioteką”, w której odnajdą się zarówno miłośnicy fantastyki, jak i wielbiciele klasyki. Inaczej podchodzi się do wystawy obrazów, eventu dla graczy komputerowych, czy firmowego cocktailu, każda z tych imprez ma odmienny charakter. Pomagamy dobrać zestaw mebli szyty na miarę, bo goście na każdej imprezie są najbliżej… mebli (śmiech).
Ostatnio poszerzyliście swoją ofertę o systemy wystawiennicze AirClad oraz designerskie dmuchane namioty. Na czym dokładnie polega wyjątkowość tych rozwiązań i jakie są ich zastosowania?
To właśnie nasza fantastyka. Zarówno mobilna i uniwersalna przestrzeń wystawienniczo-eventowa AirClad, jak i konstrukcje pneumatyczne – to rozwiązania nietuzinkowe. AirClad posiada piękny front i tył przeszklony z drzwiami przesuwnymi oraz pompowane poszycie w trzech (na razie..!) wersjach kolorystycznych z zewnątrz i białym wnętrzu (niezależnie od wybranego koloru zewnętrznego), co pozwala swobodnie dostosować AirClada do brandingu naszego klienta. Moim zdaniem najważniejsze jest to, że wprowadzają one powiew „świeżości” na tym nieco skostniałym rynku oraz mocno wyróżniają się na tle propozycji innych firm. Dlaczego? Dzięki nim możemy zorganizować event właściwie wszędzie. Doskonałym przykładem (i tak naprawdę sprawdzianem możliwości konstrukcji pneumatycznych i AirClad’a) okazał się m.in. Orange Warsaw Festival, Open’er w Gdyni czy Małopolski Festiwal Smaku. Polski rynek wynajmu tego typu konstrukcji czy namiotów pneumatycznych jest stosunkowo niewielki i mało się na nim dzieje. Stwierdziliśmy więc, że chcemy tę sytuację diametralnie zmienić, idąc tym samym w stronę rozwoju oferty o systemy zadaszeń eventowych. Nawiązaliśmy współpracę z polskim producentem takiego wyposażenia, który wyprodukował dla nas ciekawe i designerskie konstrukcje. Zainteresowanie zadaszeniami przerosło najśmielsze wyobrażenia i dzisiaj możemy bez skrępowania powiedzieć, że prawdopodobnie udało nam się trafić w niszę.
W Waszym portfolio pojawiły się także kolejne nowości – wytrzymałe meble z pianki poliuretanowej. Czy możesz powiedzieć coś więcej o tych niecodziennych rozwiązaniach?
Meble Fomly to najmłodsza marka w portfolio produktów. W naszym „księgozbiorze” prawdziwe Science-Fiction, które specjalizuje się w dostarczaniu „kosmicznych” mebli z pianki poliuretanowej. Doskonałe rozwiązanie dla osób, które wielokrotnie przy organizacji wydarzeń życzą sobie mebli zaprojektowanych specjalnie pod ich potrzeby — często w nietypowym kształcie oraz kolorystyce. Fomly spełni dosłownie każdą meblową potrzebę. Zauważyliśmy, że wiele wypożyczalni oferuje klientom tradycyjne meble tapicerowane, bądź paletowe. Niestety, z czysto technologicznego punktu widzenia, nawet najbardziej doświadczony tapicer w krótkim czasie nie da rady stworzyć mebli o dowolnych kształtach, kolorach, odpowiednio wytrzymałych oraz UV- i wodoodpornych, oczywiście nie ujmując nic tapicerstwu meblowemu!
Przewagą Fomly będzie możliwość zastosowania dowolnych kształtów?
Właśnie tak! Ogromna dowolność kształtów oraz form wycinanych z pianki poliuretanowej, pokrytej specjalnie opracowaną powłoką, stwarza duże możliwości zarówno pod względem aranżacji przestrzeni eventowych, jak i tworzenia nietypowych elementów scenografii pod indywidualne zamówienia. Właśnie to stanowi główną przewagę mebli Fomly nad innymi w kontekście zastosowania w branży eventowej.
W tej branży chyba nie można stać w miejscu, prawda? Skąd czerpiecie inspiracje i motywację do tego, aby stale się rozwijać i wprowadzać kolejne produkty na rynek?
Branża eventowa nastawiona jest na kreację, a my staramy się być jej częścią. Kiedy stoisz w miejscu – tak naprawdę się cofasz. Ostatnio wypuściliśmy reklamę, na której jeden z naszych AirClad’ów stoi na Marsie. To pokazuje, oczywiście w przerysowany sposób, jak wielkie są nasze możliwości, a podpis głosi: „To mały krok dla Loungetime i wielki dla Twojego eventu”. Takie małe-wielkie kroki cały czas robimy!
Dziesiątki nowych pomysłów, z którymi mamy do czynienia na co dzień, ciekawe sugestie i rozległe możliwości za sprawą nowych technologii są dla nas głównym źródłem inspiracji. Należy również podkreślić, że kopalnią fenomenalnych pomysłów są oczywiście nasi wspaniali klienci, zgłaszający nam absolutnie nietypowe koncepcje na event. Stale obserwujemy to, co dzieje się w branży eventowej zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku. Dzięki temu zyskujemy spory materiał do przemyśleń i opracowywania nowych koncepcji rozwoju oferty, aby celnie trafiać w rosnące potrzeby klientów.
Jakie trendy według Was będą się utrzymywały na naszym rynku do końca tego roku, a co może nas zaskoczyć w przyszłym?
Jakiś czas temu zapytaliśmy o to samo najlepszych z branży eventowej, jak powinno wyglądać perfekcyjne wydarzenie. Takie, które nie tylko przyciągnie tłumy, ale też pozwoli uczestnikom doskonale się bawić oraz zachować wspaniałe wspomnienia. Tak powstał raport Event Marketing 2018, który można pobrać bezpłatnie na naszej stronie – loungetime.pl/blog. Może to nieco enigmatyczna odpowiedź, ale jestem przekonany, że to, co jest w nim zawarte pomoże w wejściu na wyższy poziom organizacji imprez firmowych i nie tylko!
Rozmawiał Andrzej Kuczera
Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH event!, pobierz bezpłatnie TUTAJ.