Logo

Marketing MIX

Złoty Spinacz dla Testa Communications za projekt Szczepienia.info – rzetelnie o szczepieniach

W piątek 7.12 odbyła się uroczysta Gala podczas której poznaliśmy zwycięzców XVI edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Testa Communications została nagrodzona Złotym Spinaczem za projekt „Szczepienia.info – rzetelnie o szczepieniach” w kategorii „Medycyna i zdrowie”.

– Był to przede wszystkim projekt edukacyjny. Naszym zadaniem było zbudowanie rzetelnej bazy wiedzy na temat szczepień, z których z łatwością mogliby korzystać przede wszystkim rodzice, pacjenci, ale także lekarze, którzy zgromadzoną wiedzę mogą wykorzystać do edukacji i rozmowy z pacjentami. Korzystając z wiedzy i autorytetu NIZP-PZH, projekt Szczepienia.info to niewątpliwie bardzo ważny głos w dyskusji na temat szczepień, jaka w ostatnim czasie rozgorzała w mediach – mówi Robert Sobieski, Digital Managing Director w Testa Communications.

Szczepienia.info to projekt współtworzony przez znanych i cenionych ekspertów. Jego głównym celem jest ułatwienie dostępu do rzetelnej i zrozumiałej wiedzy dla rodziców oraz dostarczenie narzędzi lekarzom, którzy chcą doskonalić się w temacie szczepień. Stworzoną na potrzeby projektu stronę www tworzą eksperci, a znajdujące się na niej treści firmuje niezależna państwowa instytucja Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny (NIZP-PZH). Projekt jest elementem kampanii społecznej wspierającej edukację związaną ze zdrowiem i zapobieganiem groźnym chorobom zakaźnym. W szczególności skierowany on jest do rodziców oraz lekarzy.

Przy opracowaniu nowej strony Szczepienia.info dopasowano komunikację oraz język do potrzeb grup docelowych. Informacje dla rodziców zawierają podstawowe fakty, pisane prostym językiem, gdzie trudniejsze sformułowania zawierają wyjaśnienia. Powstał również dział najczęściej zadawanych pytań oraz interaktywny kalendarz szczepień z możliwością sprawdzenia historycznych danych. Dział skierowany dla lekarzy zawiera specjalistyczną wiedzę: kwestie prawne, zalecenia oraz opisy badań potwierdzających bezpieczeństwo i skuteczność szczepionek. Lekarze mogą korzystać z porad dotyczących komunikacji z pacjentem, ulotek do wydrukowania i rozdania w gabinecie, poradnika jak rozmawiać z rodzicami mającymi wątpliwości na temat szczepień a także odświeżyć wiedzę korzystając z platformy e-learningowej. Oprócz strony www, wykorzystywane są również inne kanały, w których toczą się dyskusję nt. szczepień: Facebook oraz YouTube. Dzięki spójnym i trafnie prowadzonym działaniom projekt uzyskał bardzo efektowne zasięgi:

  •             6411 fanów profilu facebookowego (stan na 15.06.2018)
  •             841 tys. – zasięg profilu Facebook przez pierwsze trzy miesiące działalności profilu
  •             500 tys. ulotek i materiałów edukacyjnych, które zostały dostarczone do punktów szczepień za pośrednictwem Głównego Inspektoratu Sanitarnego
  •             Stream z konferencji „Co współcześnie jest wiarygodnym źródłem informacji o szczepieniach?” – 3000 zasięg FB           
  •             94 filmy z ekspertami opublikowanych na YouTube
  •             450 lekarzy na platformie e-learningowej 
  •             530 osób zapisanych na newsletter
  •             Wzrost odwiedzin strony o około 360% (z 15 tys. UU/ msc do 59 tys. UU/ msc)

Za działania odpowiedzialni byli Robert Sobieski, Digital Managing Director wraz z Iwoną Norberczuk, Digital Marketing Specialist.

MW