Logo

Marketing MIX

ROMET – sukces sportowego teamu | Lidia Grabiec i Wojciech Bączek

O produktach, testowaniu ich przez profesjonalnych zawodników sportowych i marketingu sportowym – rozmawiamy z Lidią Grabiec, dyrektorem marketingu w Grupie Arkus & Romet oraz Wojciechem Bączkiem liderem Romet Factory Team.

Jaki był ostatni rok, jeśli chodzi o sukcesy zawodników i rozwój produktu?
Wojciech Bączek: W 2018 roku Romet Factory Team wystartował 295 razy. Nasz zespół przejechał łącznie ponad 13 tysięcy kilometrów – czyli odległość jaką można przebyć z Polski do Australii oraz pokonał 302.180 metrów w pionie. Obrazowo można to przedstawić w bardzo prosty sposób. Zawodnicy jeżdżący w Romet Factory Team trzy razy wjechali i zjechali z Mount Everest. To bardzo wiele możliwości, aby w różnych warunkach móc przetestować produkowane przez Romet rowery. Znakomite przygotowanie do sezonu i odpowiedni sprzęt przełożyło się na zajęcie przez zawodników 166 miejsc w Top 3. Starty w zawodach i treningi są niezwykle istotne z punktu tworzenia nowych produktów – to dzięki naszym testom, w naturalnych sytuacjach, konsumenci otrzymują rowery najlepszej jakości, dostosowane do ich potrzeb.

Jak działa Romet Factory Team i dlaczego jego istnienie jest istotne z punktu widzenia marki?
W.B.: Sezon, który niedawno się rozpoczął to zwiększony skład Teamu. W tym momencie w Teamie mamy ponad 100 aktywnych zawodników, którzy specjalizują się w różnych dyscyplinach. Do dotychczasowego składu dołączyło 30 nowych członków. Dzięki temu w sezonie 2019, mamy możliwość pracy z doświadczonymi zawodnikami, którzy osiągają sukcesy w swoich dyscyplinach i kategoriach wiekowych. Ściganie pod skrzydłami Romet Factory Team, rozpoczyna czołowa zawodniczka torowa w Polsce – Edyta Jasińska – reprezentantka Polski podczas igrzysk w Rio de Janeiro w 2016 roku. Dodatkowo Team uzupełniają zawodnicy startujący w takich dyscyplinach jak XC (cross – country, kolarstwo górskie), DH (wyścigi zjazdowe – downhill), CX (Cyclocross – przełajowe), Duathlon oraz Triatlon.
Lidia Grabiec: Sukcesy Teamu to oczywiście dla nas duży atut wizerunkowy, ale również możliwość testowania projektowanych przez nas rowerów przez osoby z ogromnym doświadczeniem. To przekłada się na zaufanie konsumentów, którzy wybierają nasze rowery w zależności od swoich potrzeb i aktywności, towarzyszącym im w życiu.

Fot. Zespół Romet Factory Team

Co z perspektywy tworzenia produktu daje praca z Romet Factory Team?
L.G.: Obecnie 70% całego Teamu, to zawodnicy ścigający się w maratonach MTB. To jedna z najbardziej popularnych dyscyplin i jednocześnie bardzo wymagającą jeśli chodzi o dobry sprzęt. Testowanie sprzętu przez zawodników naszego Teamu, zarówno podczas treningów i zawodów to jeden z ważniejszych czynników, które decydują o sukcesie konstrukcyjnym produkowanych przez Romet rowerów. Oddając testowanie tworzonych przez nas produktów, doświadczonym zawodnikom, dajemy gwarancję jakości tego, co tworzymy i co finalnie otrzymuje od nas konsument. Praktyczne testy pozwalają naszym inżynierom tworzyć rowery, nie tylko dla najbardziej wymagających użytkowników, ale również doskonalić te produkowane w średnim segmencie. Warto podkreślić, że nasze rowery są testowane nie tylko podczas zawodów, czy treningów ale również w trakcie zgrupowań, które organizujemy w naszych Centrach Testowych w Myślenicach i Srebrnej Górze. Centra pozwalają sprawdzić rowery z różnych segmentów na specjalnie do tego przygotowanych trasach rowerowych. Tam także możliwość testowania oddajemy również w ręce konsumentów. Centra są otwarte dla wszystkich, którzy chcą np. spróbować jazdy na wymagającym terenie i rowerze elektrycznym, a sama możliwość zapisania się na jazdy jest bardzo prosta i odbywa się przez formularz zgłoszeniowy na naszej stronie www. Taka forma testowania sprzętu to np. świetna propozycja na weekendowy wyjazd za miasto.

Produkt, który powstał dzięki takiej współpracy i z którego jesteście najbardziej dumni to..?
L.G.: Efektem współpracy pomiędzy zawodnikami Romet Factory Team a inżynierami, którzy tworzą nasze produkty jest ubiegłoroczny sukces jednego z naszych flagowych rowerów – MUSTANG. Udało nam się stworzyć rower dla wymagających, który przetestowany został w różnych warunkach i sytuacjach. Zainteresowanie MUSTANGIEM w dużym stopniu wpłynęło na nasze decyzje związane ze specyfikacją modeli, jakie prezentujemy w najnowszej kolekcji, przygotowanej na 2019 rok. W tym sezonie dzięki współpracy działu R&D marki Romet oraz zawodników Romet Factory Team, nasza oferta została rozbudowana i dopasowana do indywidualnych potrzeb, zarówno osób startujących w zawodach, jak i tych użytkujących rowery rekreacyjnie. W tym roku do sprzedaży trafia cała seria 6 modeli o rozbudowanej i atrakcyjnej specyfikacji, które zachowują wszystkie cechy typowe dla MUSTANGÓW, czyli zaawansowaną aluminiową ramę, sportową geometrię, wyrazistą minimalistyczną grafikę. Wszystko po to, aby ten uznany model mógł być dostępny dla szerszej grupy użytkowników.

Jak działania Romet Factory Team wspierają wizerunkowo markę Romet? W jaki sposób komunikowane jest wsparcie Teamu przez markę?
L.G.: Nasze działanie w obrębie marketingu sportowego opiera się głównie na działalności sportowej Romet Factory Team. Jako marka silnie uczestniczymy w zawodach, w których startują nasi zawodnicy. W najbliższym sezonie wizerunkowo pojawimy się na najważniejszych zawodach w kraju, w których biorą udział zawodnicy reprezentujący różne dyscypliny. Nasze wsparcie dla Teamu widoczne jest przede wszystkim na strojach zawodników. Komunikację związaną z marketingiem sportowym kierujemy także do fanów sportów rowerowych. Nasz Team czynnie bierze udział w prowadzeniu dedykowanego profilu w social mediach. Co ciekawe, komunikację na profilu w całości oddajemy naszym zawodnikom. To oni opisują tam swoje sukcesy sportowe, osiągnięte wyniki, relacje z przygotowań, treningów czy wreszcie testowanie rowerów. Dzięki temu, że oddaliśmy profil Teamu w ręce zawodników zyskujemy autentyczność i prawdziwe emocje.

Jaki pod względem sportowym i produktowym będzie rok 2019?
W.B.: W sezonie 2019 zawodnicy będą walczyć o sportowe laury w zawodach krajowych i międzynarodowych, a podczas treningów i przygotowań do wyścigów przetestują na sportowym poligonie znaczną część rowerów należących do kolekcji marki Romet. Mamy nadzieję, że z tego doskonałego połączenia powstaną projekty rowerów, które później trafią do sprzedaży. Myślę, że gwarancja jakości jaką dajemy naszym konsumentom jest niewyobrażalna i mam nadzieję, że przełoży się ona na zainteresowanie konkretnymi modelami rowerów z różnych segmentów również w kolejnym sezonie, a nasz Team z roku na rok będzie jeszcze lepszy, zajmując jeszcze więcej miejsc na podium i będzie powiększał się o kolejnych świetnych zawodników.
Fot. Rower Romet Mustang M3

L.G.: Inwestycja w sport, który to oczywiste dla naszej marki jest najlepszą dziedziną, aby uwiarygodnić produkty, które tworzymy w oczach konsumentów jest z naszego punktu widzenia dobrą decyzją. Dzięki wsparciu Romet Factory Team – nasi inżynierowie tworzą produkty przetestowane w nawet najbardziej ekstremalnych sytuacjach i wspólnie z zawodnikami dają gwarancję najlepszej jakości. Sukcesy sportowe zawodników, tylko to potwierdzają.

Wiosna i lato to szczyt sezonu rowerowego, czy poza działaniami związanymi z Romet Factory Team, marka będzie również kierować swoją komunikację do konsumentów np. w ramach bezpośredniego kontaktu z produktem?
L.G.: „Przerzuć się na Romet” to hasło naszej wiosennej kampanii, która ma na celu zachęcenie konsumentów do postawienia na aktywność fizyczną i wyboru roweru jako podstawowego środka transportu. W naszej kampanii skupiamy się na promocji rowerów z kategorii MTB, Cross i Trekking. Tegoroczna odsłona kampanii opiera się na wielokanałowych działaniach z obszaru ATL, digital i BTL. Ruszyliśmy z intensywną kampanią digitalową. Tutaj w dużej części docieramy do naszej grupy docelowej za pomocą mediów społecznościowych – Instagrama, Facebooka i YouTube’a. Dla wzmocnienia dotarcia uruchomiliśmy platformę www.nowyromet.pl, skierowaną do sklepów współpracujących z marką. Wystarczy, że klient szukający rowerów wpisze miasto, w którym mieszka lub włączy geolokalizację, a mechanizm sam zaproponuje mu sklep, gdzie znajdują się promowane w kampanii rowery. Dodatkowo w ramach akcji „Rowerowy kwiecień” przy współpracy z Radiem Zet w ośmiu polskich miastach – Chełmie, Zamościu, Rzeszowie, Sosnowcu, Łodzi, Supraślu, Siedlcach i Lidzbarku Warmińskim mieszkańcy mogli odwiedzić plenerowe studia i przetestować rowery ze wszystkich grup rowerowych występujących w kolekcji marki na sezon 2019. Dodatkowo do dyspozycji mieszkańców przekazaliśmy naszych ekspertów, doradców serwisowych, którzy udzielali rowerowych porad. W kampanii położono także duży nacisk na edukację najmłodszych w miasteczku rowerowym, gdzie można było szlifować jazdę na rowerze czy lepiej poznać przepisy ruchu drogowego.

Lidia Grabiec – Dyrektor Marketingu marki Romet, odpowiedzialna za rozwój marki oraz strategię reklamową i komunikacyjną. Absolwentka UKSW w Warszawie na Wydziale Socjologii, specjalista komunikacji w biznesie, trener komunikacji międzyludzkiej, brand manager, dr socjologii. W swoim doświadczeniu marketera skoncentrowana na filozofii budowania nowych koncepcji komunikacji marketingowej, badaniu relacji i obszarów pomiędzy marką a grupą docelową.

Wojciech Bączek – Od 2018 pełni rolę Managera Romet Factory Team. Z kolarstwem związany od 25 lat, w imprezach kolarskich startował już w latach 90. i stawał na podium min. podczas pieszego Festiwalu Rowerowego w 1996r. Czynnie bierze udział w imprezach MTB, jak i szosowych, zaliczając się do czołówki swojej kategorii wiekowej na krótkich dystansach sprinterskich. Aktywny również w innych obszarach sportowych, uczestniczył w lekkoatletycznych Mistrzostwach Polski (1998-2000). Poza sezonem interesuje się również takimi sportami jak tenis ziemny, badminton, snowboard. 

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH news – można go bezpłatnie pobrać TUTAJ.