Logo

Event MIX

TOP EVENT 2018

Po raz czwarty Forum Branży Eventowej towarzyszył prestiżowy konkurs Top Event. Celem konkursu jest nagrodzenie najlepszego zrealizowanego projektu z obszaru branży eventowej, wyróżnienie najciekawszego wydarzenia, związanego z event marketingiem. A także jego wpływu na realizacje celów firmy, budowania wizerunku marki oraz środowisko i społeczeństwo.

W tym roku po raz pierwszy nagroda TOP EVENT została przyznana w dwóch kategoriach. Top Event Nagroda Branży – w drodze głosowania on-line przez internautów. Na zgłoszone do konkursu realizacje zagłosowało aż 6.445 osób. Wygrał projekt zgłoszony przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych (MJWPU). 9. Forum Rozwoju Mazowsza. Top Event Nagroda Mediów – w drodze głosowania jury złożonego jedynie z przedstawicieli mediów branżowych. Największe uznanie jurorów wzbudził projekt zgłoszony przez NCF SA – Jubileusz 25-lecia Volkswagen Poznań.

Event jubileuszowy z okazji 25 lat Volkswagen Poznań w Polsce zadedykowany był pracownikom wraz z rodzinami. Odbył się na Stadionie Miejskim w Poznaniu. Co godne podkreślenia, pierwszy raz w Polsce celebrowanie jubileuszu firmowego odbyło się w skali, którą można przyrównać do otwarcia wielkich międzynarodowych imprez sportowych!

Koncepcja eventu oparta była na dwóch elementach: celebracji i części rozrywkowej. Scenariusz składający się z kilku części opowiadał historię rozwoju człowieka i towarzyszącej mu technologii. Początek to nieskończony wszechświat. Przepięknie zwizualizowany kosmos z efektami 3D. Następnie pokazanie człowieka pierwotnego, jego walkę o byt. Ogień, narzędzia do polowania, a na koniec powstanie koła, które towarzyszy człowiekowi od czasów pierwotnych do dnia dzisiejszego, ukazane w połączeniu animacji z choreografią. Punktem kulminacyjnym tej części było symboliczne przedstawienie, w jaki sposób koło inspirowało największe umysły epoki renesansu, baroku czy epoki przemysłowej w XIX wieku. Za pomocą wielkich rekwizytów, animacji 3D oraz muzyki zwizualizowano powstanie statków parowych, pociągów, a na koniec samochodów.
Kolejne części to historia współczesna firmy Volkswagen. Artystycznie pokazanie powstania fabryk, budowy samochodów z choreografią, animacjami, światłem oraz dźwiękiem. Spektakularna scena miasta, przedstawiała produkty marki, ich różnorodność i zastosowanie w życiu codziennym, na drogach i ulicach polskich miast.

Zupełnie odmienną częścią była ostatnia scena show – SEN. Obraz oparty na kostiumach LED, z cudownymi błękitno-różowymi projekcjami, liryczna muzyka oraz pianista, grający główną rolę na jadącym samochodzie, to metafora szczęśliwych ludzi miasta Poznania.

Drugą część wydarzenia stanowiła część rozrywkowa. Koncert podzielony na 6 części, a każda zapowiadana krótkim materiałem video prezentującym najważniejsze wydarzenia obyczajowo-kulturalne z historii Polski. To kolejne 6 produkcji video, które wykonała agencja NCF. Tego wieczoru wystąpili: Małgorzata Ostrowska, Norbi, Oddział Zamknięty, Czadoman, Grzegorz Hyży oraz Sound’n’Grace, z gościnnym występem Filipa Lato. Koncert zachwycał oprawą multimedialną, a zwłaszcza bajeczną grą światła.

Agencja NCF odpowiadała za kreację, scenariusz, reżyserię, a także pełną realizację projektu. Organizatorzy cieszą się, że wydarzenie na skalę niespotykaną w naszym kraju, zostało zauważone przez branżę. – Nagroda TOP EVENT 2018 dla najlepszego eventu roku jest dla nas dużym wyróżnieniem i docenieniem za niepowtarzalny pomysł i perfekcyjną realizację. Jest to dla NCF druga nagroda przyznana przez Forum Branży Eventowej, poprzednią w 2016 roku otrzymaliśmy za projekt, zrealizowany także dla firmy Volkswagen Poznań. Docenienie przez jury upewnia nas w przekonaniu, że długofalowa współpraca i relacja z klientem budowana latami owocuje wspaniałymi projektami, które obok wizualnego efektu i wzbudzonych emocji, spełniają założone cele. Nie spoczywamy na laurach i nadal budujemy naszą pozycję na rynku, szczególnie uwzględniając aspekt realizacji projektów o mniejszej skali. Doświadczenie zespołu, które składa się na 20 lat pracy w branży, zapewnia oryginalność pomysłów i perfekcyjną realizację projektów od kilkuosobowego incentive po wydarzenia na kilkadziesiąt i kilkaset osób takie jak: konferencje, imprezy integracyjne, jubileusze, szkolenia, driving testy, na takim projekcie, jak nagrodzony, kończąc – komentuje Katarzyna Boszko, Event Director NCF.

Jubileusz 25-lecia Volkswagen Poznań w liczbach:
• 9 miesięcy przygotowań
• 23 minuty animacji 2D z elementami 3D
• 7000 m2 ekranu projekcyjnego, stanowiącego murawę Stadionu
Miejskiego w Poznaniu
• kilkaset urządzeń oświetleniowych
• 100 tancerzy w kilku odsłonach kostiumowych
• 14 aut w choreografii
• muzyka grana na żywo przez orkiestrę rozrywkową pod
kierownictwem Piotra Kończala w składzie 30 muzyków

Forum Branży Eventowej odbyło się 23.01.19 r. w Warszawie. Organizator: Evential.
OOH event! był patronem medialnym wydarzenia.

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.