Marketing MIX Aby utrzymać biznes, trzeba działać!

Aby utrzymać biznes, trzeba działać!

62
0

Bez ostrzeżenia przyszło nam żyć w nowej rzeczywistości, która przyniosła obawy, strach i niepewność o nowe jutro i to, co nas spotka w kolejnych tygodniach. Obecna sytuacja uświadamia, że nic nie jest dane na zawsze i jeżeli chcemy utrzymać nasz biznes na stałym, stabilnym poziomie, musimy przewidywać czasami czarne scenariusze oraz umieć szybko i elastycznie zmieniać sposób działania swoich organizacji. Dostosowywać się do nowych rzeczywistości.

Metody, do których latami byliśmy przyzwyczajeni, w przeciągu chwili przestały działać. W tej sytuacji jedyne, co nam pozostało, to szybkie zmiany dopasowane do obostrzeń, na które zostaliśmy skazani. Musimy pamiętać, że stagnacja nie jest tu opcją. Jeżeli zatrzymamy się z naszymi obecnymi procesami, nie robiąc nic w zamian, pojawi się ktoś, kto wykorzysta okazję i pozbawi nas rynku, który wcześniej udało nam się zdobyć. Trzeba więc działać.

Jednym z podstawowych wyzwań w branży było poradzenie sobie z kontaktem z klientem. Zakaz spotkań wymusił nowe formy komunikacji i zdobywania zleceń. Okazuje się, że pomimo utrudnień zarówno producenci, jak i klienci szybko nauczyli się korzystania z dobrodziejstw technologii, organizując spotkania online. Było to może nie dla wszystkich naturalne, ale dało możliwość szybszego znalezienia się na spotkaniu, nawet w dużych grupach, które – paradoksalnie – wcześniej nie miały szansy zebrać się w tym samym miejscu i czasie. Kto wie: może w przyszłości stanie się to szybszym, lepszym i skuteczniejszym rozwiązaniem, od którego nie ma odwrotu.

Nowe metody komunikacji okazały się impulsem, który pobudził branżę i dał szansę na lepsze jutro. Dzięki niemu zauważamy odmrażanie rynku i odzyskujemy nadzieję na to, że przyszłość będzie znowu normalna. Prawdopodobnie nie taka sama jak ta, w której żyliśmy jeszcze kilka miesięcy temu, ale zmiana to jedyna rzecz, co do której możemy być pewni. Wiemy już, że nie musi być ona czymś negatywnym – tylko od nas zależy, jak ją wykorzystamy.

www.seppa.pl

A.Ś.