Logo

Marketing MIX

Kampania Vanish „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze”

Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze to hasło kampanii edukacyjnej zainicjowanej przez markę Vanish, która ma na celu zmotywowanie konsumentów do spojrzenia na swoją garderobę nieco inaczej niż dotychczas oraz uświadomienie im jakie ilości wody pochłania produkcja odzieży. Jednocześnie marka zachęca do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji wskazując jak dbać o ubrania, aby zminimalizować wpływ mody na naturę.

Do wyprodukowania jednego T-shirtu potrzeba ok. 2 500 litrów wody. Wody, którą człowiek wypija w ciągu 2,5 roku. Jeśli zdamy sobie sprawę z zawartości szafy przeciętnego konsumenta szybko stanie się jasne, że mówimy już nie o tysiącach, a setkach tysięcy litrów wody zamkniętej w jednej garderobie. Wody, której nie dostrzegamy, kupując kolejną rzecz „na poprawę humoru” czy w imię nowych trendów dyktowanych przez rynek mody.

Tymczasem obserwowany długoletni  proces ocieplania klimatu, anomalie pogodowe, susze sprawiają, że musimy wziąć odpowiedzialność za rozsądne gospodarowanie zasobami wodnymi. Już najwyższa pora, abyśmy dostrzegli wodę w ubraniach i zadbali o środowisko.

U podstaw wszelkich zmian leży edukacja, dlatego zainicjowana przez markę Vanish kampania ma na celu uzmysłowienie konsumentom jaki wpływ na naturę ma ich podejście do mody i konsumpcji ubrań oraz jak niewiele potrzeba, aby dokonać zauważalnej zmiany. Wystarczy, że filozofię kup-załóż-wyrzuć zamienimy na zadbaj, noś lub daj drugie życie ubraniom.

– Przyszedł czas aby to właśnie marki były ambasadorami dobrych zmian dla ludzi i środowiska i uwrażliwiały konsumentów na istotne społeczne tematy. Społeczna odpowiedzialność biznesu to w naszej firmie bardzo istotny obszar,  zarówno w działaniach wewnętrznych – wokół naszych produktów, jak i w tym co komunikujemy na zewnątrz. Dlatego razem z marką Vanish robimy krok krok milowy w kierunku szerzenia edukacji dotyczącej odpowiedzialnej konsumpcji mody i jej wpływu na środowisko naturalne – podkreśla Katarzyna Krzyżewska– Marketing Manager RB.

W ramach kampanii Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze przygotowano kompleksową komunikację marketingową obejmującą zarówno działania w mediach, social mediach jak i aktywacje konsumenckie w punktach sprzedaży. Kampania reklamowa została wyemitowana po raz pierwszy 15. lutego.

Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw. Media zaplanował i kupił dom mediowy OMD, a Atelier PR wspiera projekt pod kątem PR. Spot został wyreżyserowany przez Marka Dawida, przy współpracy ze studiem produkcyjnym Busy Bee Film.

Po stronie Reckitt Benckiser prace koordynują Katarzyna Krzyżewska, Marketing Manager oraz Magdalena Olszewska, Junior Brand Manager.

 

 

KL