Logo

Aktualności

Upominkowe trendy w dobie home office

Branża upominkowa wyszukuje coraz to nowsze inspiracje i pomysły na gadżety. Które z nich ucieszą odbiorców w dobie pandemii? Trendom na tym rynku przyglądają się eksperci Fabryki Magika, firmy, która od lat zaopatruje klientów z całej Polski w gadżety reklamowe.

Z punktu widzenia Fabryki Magika, po etapie ubiegłorocznych spadków liczby zamówień, już pod koniec 2020 roku klienci wrócili do stopniowego odbudowywania budżetów, a branża upominkowa jak zwykle zaskakuje kreatywnością.

Wraca potrzeba doceniania poprzez upominki

– Symptomy powrotu do normalności odbieraliśmy już od września, natomiast znaczne zwiększenie liczby zapytań było widoczne pod koniec roku, kiedy pojawiło się zapotrzebowanie na upominki świąteczne – mówi Marta Malec-Boksa, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Fabryce Magika. Z jej perspektywy na przestrzeni roku nastąpiły ogromne zmiany w asortymencie wybieranych produktów, zmieniły się i ugruntowały nowe trendy. – W ostatnim czasie w zamówieniach dominują upominki użyteczne, które pozwalają docenić i wesprzeć pracowników w systemie home office. To między innymi zimowe koce, kubki premium, odzież domowa, a także na przykład plecaki z kieszenią na laptopa – dodaje Marta Malec-Boksa.

Aktualne upominkowe trendy

Upominki, na jakie w tym roku warto zwrócić uwagę to według Marty Malec-Boksa przede wszystkim artykuły biurowe z powłoką antybakteryjną. Mogą być to notesy, długopisy, czy akcesoria komputerowe – np. mysz. Choć często są to drobiazgi, to z reguły są bardzo użyteczne, a antybakteryjne właściwości są dziś dowodem troski o obdarowanego.
Inną grupą są upominki EKO, które jeszcze bardziej zyskują na popularności, zwłaszcza te z odpowiednimi certyfikatami – np. GOTS. Oprócz produktów z włókna bambusowego i pochodzących z recyclingu znajdziemy tu takie ciekawostki jak notesy i zakładki do książek z nasionkami roślin.

Bardzo popularnym trendem jest różnego rodzaju odzież domowa. To nie tylko popularne koszulki polo. – Duże doświadczenie mamy w przygotowaniu personalizowanej odzieży firmowej. W tej dziedzinie możemy zaproponować naprawdę ciekawe rozwiązania, nie tylko popularne już bluzy z kapturem, ale też kompletny domowy dres, kapcie, nerki czy worki w miejskim stylu. Szeroka gama kolorystyczna i wiele możliwości zdobienia pozwala stworzyć firmową kolekcję odzieży – mówi Marta Malec-Boksa.

Jako upominki uniwersalne wymienia między innymi poduszkę „2 w 1” – czyli poduszkę rogal z zamkiem, którą można przekształcić w jaśka. – To gadżet bardzo praktyczny. Sprawdza się w pracy przy biurku, jako poduszka podróżna lub do wieczornej lektury – mówi ekspertka. Praktycznym pomysłem są notesy i plannery dostosowane indywidualnie do potrzeb firmy, biurkowe nawilżacze powietrza, przyrządy i maty do domowych ćwiczeń oraz bidony i butelki ze szkła lub tworzywa PET.

Dropshipping – prezent z dostawą pod drzwi

Prawdziwa rewolucja dokonała się w sposobie dostawy upominków. Niemal całkowicie zrezygnowano z dostaw do siedziby firmy. Zamiast tego Fabryka Magika posiłkuje się współpracą z firmami kurierskimi, dostarczając zamówienia do drzwi obdarowanego lub do wybranego przez niego paczkomatu. Tak samo dostarczane są np. pakiety konferencyjne na spotkania online. – Dystrybucja zamówień przebiega bardzo sprawnie, jest szczegółowo kontrolowana i zachowuje wszystkie zasady ochrony danych osobowych. Dla klienta to duża oszczędność czasu i energii – mówi Marta Malec-Boksa.

Nowości i trendy w upominkach poznamy podczas jesiennego EKG Reklamy. Fabryka Magika wstępnie planuje zorganizować je 21 września w Katowicach i 1 października w Krakowie. – Wiemy, że relacje w biznesie są ważne, dlatego liczymy, że uda nam się zrealizować to wydarzenie w dotychczasowej, stacjonarnej formie. Oczywiście z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa i higieny – mówi Paweł Pawul, Prezes Zarządu Fabryki Magika. EKG Reklamy to spotkanie osób z branży z klientami, miejsce dyskusji, prezentacji nowości i trendów. – Niecierpliwie czekamy na możliwość zorganizowania takiego spotkania i liczymy, że jeszcze do połowy roku będziemy mogli oficjalnie je potwierdzić – reasumuje Paweł Pawul.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.